Θεσσαλονίκη: Πρόταση για αυξήσεις φωτιά στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ!

Κακά μαντάτα επιφυλάσσει για τους Θεσσαλονικείς το πόρισμα που έχει επεξεργαστεί η επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών για την αναδιοργάνωση της λειτουργίας τους ΟΑΣΘ.
3'

Ενώ, λοιπόν, η κυβέρνηση ανακοίνωσε για τον Σεπτέμβριο μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, το σχετικό πόρισμα που αφορά τη Θεσσαλονίκη προβλέπει αυξήσεις, αλλά και επαναφορά του σχεδίου «μονής κατεύθυνσης» για τα εισιτήρια διπλής μετακίνησης, μοντέλο που είχε προταθεί και παλαιότερα, αλλά είχε εγκαταλειφθεί λόγω αντιδράσεων. Εκεί, δε, που σίγουρα θα κορυφωθούν οι αντιδράσεις, εάν βεβαίως υιοθετηθεί το πόρισμα, είναι οι αυξήσεις φωτιά, πάνω από 65%, που προβλέπονται για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα προτείνει σειρά ενεργειών, με τελικό στόχο να μειωθεί η επιδότηση του δημοσίου στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, όπως, μεταξύ άλλων, είναι οι εξής:

-Περιορισμός των δρομολογίων ανάλογα με την επιβατική κίνηση των γραμμών και την πληρότητα των λεωφορείων, και πάντως μείωσή τους τις Κυριακές και τις αργίες.

-Αυστηρή τήρηση του ωραρίου 5 π.μ.- 12 μ.μ. στα δρομολόγια (με εξαίρεση τις γραμμές 9 Λαχαναγορά-78 αεροδρόμιο).

-Κατάργηση του εισιτηρίου 24ωρης διάρκειας, που σήμερα έχει κόμιστρο 4 ευρώ.

-Τετραζωνικό σύστημα για τα εισιτήρια που προβλέπει τα ακόλουθα:

Α. Απλό εισιτήριο για μία μετακίνηση με τιμή 1 ευρώ, από 0,80 ευρώ που είναι σήμερα.

Β. Εισιτήρια διπλής μετακίνησης(δηλαδή με μία μετεπιβίβαση), διαρκείας 1,5 ώρας, με τιμή 1,20 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα. Η μεγάλη διαφορά, εν προκειμένω, είναι ότι προτείνεται ξανά η εφαρμογή του μοντέλου για μετεπιβίβαση μόνο προς την ίδια κατεύθυνση. Με άλλα λόγια, ένας επιβάτης δεν θα μπορεί να ξεκινήσει, για παράδειγμα, από την Καλαμαριά, να κατέβει μετά από τρεις στάσεις, και να γυρίσει πίσω, προς στο σημείο εκκίνησής του, αλλά θα πρέπει υποχρεωτικά, με αυτό το εισιτήριο, να κατευθυνθεί προς το κέντρο.

Γ. Νέο εισιτήριο τριπλής μετακίνησης(επίσης μόνο για την ίδια κατεύθυνση), διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 1,5 ευρώ. Από ό,τι φαίνεται, το εισιτήριο αυτό φωτογραφίζει τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Χαλκηδόνας(Κουφάλια, Χαλκηδόνα, Μυγδονία, Άγιος Αθανάσιος κα), που εντάχθηκαν στο δίκτυο του ΟΑΣΘ το 2003.

Δ. Νέο εισιτήριο τετραπλής μετακίνησης (μόνο για ίδια κατεύθυνση), διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 2 ευρώ, που θα προμηθεύονται υποχρεωτικά οι κάτοικοι των εννέα (πρώην) δήμων της λεγόμενης επαρχίας Λαγκαδά (Σοχός, Αρεθούσα, Ρεντίνα, Απολλωνία, Μάδυτος κα), που εντάχθηκαν στο δίκτυο του ΟΑΣΘ το 2011.

Κάρτες απεριορίστων διαδρομών

Παράλληλα, το πόρισμα προβλέπει αυξήσεις πέρα από κάθε λογική για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Συγκεκριμένα, η μηνιαία κάρτα προτείνεται να τιμολογηθεί στα 50 ευρώ, από 30 ευρώ σήμερα, διαφορά που ισοδυναμεί με αύξηση 66%!

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σήμερα, η τιμή της ίδιας κάρτας είναι σχεδόν 33 φορές μεγαλύτερη από το εισιτήριο των 0,90 ευρώ(διπλής μετακίνησης), ενώ, ακόμα κι αν η σύγκριση γίνει με το νέο τιμολόγιο, η κάρτα θα είναι αυξημένη κατά σχεδόν 42 φορές σε σχέση με το εισιτήριο των 1,2 ευρώ. Η τριμηνιαία κάρτα αυξάνεται στα 140 ευρώ (από 86 ευρώ σήμερα), η ετήσια κάρτα στα 450 ευρώ (από 230 ευρώ), ενώ προτείνεται και η εισαγωγή νέας εξαμηνιαία κάρτα στην τιμή των 250 ευρώ που δεν υφίσταται σήμερα. Όλοι οι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου διατηρούν το δικαίωμά τους.

cityportal

Διαβάστε επίσης: Θεσσαλονίκη: Ο οίκος ανοχής που διχάζει δύο δήμους