Το κόλπο με τους «τζιπάτους»

Στην αθάνατη Ελλάδα του «κενού» νόμου, τα γνωστά «παραθυράκια» ζουν και βασιλεύουν, με στόχο τι άλλο; Να γίνεται η δουλειά αυτών που γνωρίζουν και ο κοσμάκης να πληρώνει τα σπασμένα σε κάθε περίπτωση... Οι ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων δεν χρησιμοποιούν μόνο την τεχνική να τα βάζουν στο όνομα μιας εταιρίας για να γλιτώνουν οι ίδιοι κομμάτι της φορολογίας.
3'

Έχουν βρει τρόπους να γλιτώνουν ακόμα και το τεκμήριο του αυτοκινήτου τους, καθώς ως γνωστόν τα πολλά κυβικά σε ένα ΙΧ, σημαίνει και μεγάλη δαπάνη διαβίωσης για την εφορία.

Έτσι, οι «τζιπάτοι» κατά κύριο λόγο, όπως επίσης και κάποιοι ακόμα με αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού έχουν βρει πατέντες, με τη βοήθεια κάποιων που γνωρίζουν αυτά τα παράθυρα του νόμου.

Η πατέντα αν τη σκεφτεί κανείς, είναι απλή, αλλά μάλλον λίγο ..εξειδικευμένη:

Οι ιδιοκτήτες αυτών των ΙΧ λοιπόν, μεταβαίνουν κάθε μήνα στις ΔΟΥ και καταθέτουν τις πινακίδες του αυτοκινήτου τους! Με αυτό τον τρόπο δεν έχουν τεκμήριο διαβίωσης, κάτι που επιβεβαιώνεται και στα εκκαθαριστικά των φορολογικών δηλώσεων που κατέθεσαν φέτος! Και δεν είναι μόνο αυτό: αποφεύγουν με τον παραπάνω τρόπο και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Δείτε τι θα πλήρωναν κανονικά αν δεν υιοθετούσαν την «πατέντα». Στα παραδείγματα υπάρχουν και τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία δεν μπορούν να τα γλιτώσουν:

Παράδειγμα πρώτο:
Ένας ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου 2.000 κ.εκ., πρώτης κυκλοφορίας του 2010 θα πληρώσει φόρους συνολικού ύψους 1.100 ευρώ:
(660 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και 440 ευρώ φόρο πολυτελούς διαβίωσης).
Παράδειγμα δεύτερο:
Ένας ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 3.000 κ.εκ., πρώτης κυκλοφορίας πριν από τρία χρόνια, θα πληρώσει φόρους συνολικού ύψους 2.660 ευρώ
(880 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και 1.780 ευρώ για φόρο πολυτελούς διαβίωσης).

Το κόλπο

Γιατί με την μηνιαία κατάθεση πινακίδων γλιτώνουν όλα τα παραπάνω; Ο νόμος λέει ότι το τεκμήριο διαβίωσης υπολογίζεται με βάση πόσους μήνες ο ιδιοκτήτης το έχει στην κατοχή του. Κι εδώ υπάρχει το παραθυράκι που εκμεταλλεύονται όσοι ..γνωρίζουν: ο ολόκληρος μήνας κατά το νομοθέτη, ξεκινά από τις 15 μέρες και μετά. Δηλαδή, αν κάποιος έχει το αυτοκίνητο με πινακίδες για 14 μέρες τον μήνα, σύμφωνα με το νόμο δεν το έχει για ένα μήνα ολόκληρο! Άρα, δεν τον πιάνει το τεκμήριο!

Έτσι, αν κάποιος πάει και καταθέσει πινακίδες την πρώτη του μήνα και τις ζητήσει πίσω στις 16 του μήνα, τότε το κράτος θεωρεί ότι δεν έχει τεκμήριο! Φυσικά, υπάρχουν και άλλοι συνδυασμοί! Π.χ. μπορεί κάποιος να τις καταθέτει συγκεκριμένες ημέρες την εβδομάδα και να τις παίρνει πίσω, κρατώντας τις πινακίδες πάντα μια μέρα λιγότερες από ..μισό μήνα!

Οι σκέψεις του Υπουργείου Οικονομικών

Το φαινόμενο φαίνεται να έχει πάρει διαστάσεις, γι' αυτό και στο Υπουργείο βλέποντας ότι χάνονται (και από εκεί) χρήματα, σκοπεύει να τραβήξει «χειρόφρενο» σε αυτές τις πρακτικές. Κάποια στιγμή είχε επεξεργαστεί το σενάριο πληρωμής ενός μικρού ποσού κάθε φορά που ένας οδηγός ΙΧ πηγαίνει να καταθέσει πινακίδες.

Κάτι σαν «τέλος ακινησίας» δηλαδή, το οποίο όμως δυστυχώς, θα συμπαρέσυρε και χιλιάδες πολίτες που κάθε χρόνο καταθέτουν πινακίδες των αυτοκινήτων τους, που δεν είναι υψηλού κυβισμού, επειδή δεν αντέχουν την τεράστια φορολόγηση του κράτους.
Γιατί δεν περπάτησε το μέτρο; Μην νομίσετε ότι σκέφτηκαν τον απλό κόσμο... Αντέδρασαν έντονα οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, που κυρίως στα νησιά, όταν τελειώνει η τουριστική σεζόν καταθέτουν μαζικά πινακίδες.

Διαβάστε ακόμα:

Κακοκαιρία το Σαββατοκύριακο – Νέο κύμα καύσωνα από Δευτέρα