Σπάρτα - Δράμα: Τιμώντας τους ηρωικούς «Κομάντος της Φωτιάς»

Διακριτικά και χωρίς τυμπανοκρουσίες δυο Σπαρτιάτες ξεκίνησαν στις 8 το πρωί της Κυριακής 29 Ιουνίου, ένα δρομικό προσκύνημα με αφετηρία τη Σπάρτη και σημείο τερματισμού το μνημείο των "Δασοκομάντος ή Κομάντος της Φωτιάς" στη Δράμα, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους πάνω στο καθήκον μια μοιραία ημέρα του Σεπτεμβρίου 1994.
2'

Η πορεία αυτή αποτελεί έμπνευση και κατά κάποιο τρόπο «τάμα» του κομάντο – εκπαιδευτή & έμπειρου διασώστη Γιώργου Βασίλαρου ο οποίος είχε αναπτύξει ως εκπαιδευτής έντονους δεσμούς με την Ομάδα των Δασοκομάντος και παίρνει σάρκα και οστά φέτος με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών από το τραγικό ατύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 10 παλληκάρια.

Το «αερομεταφερόμενο Τμήμα Δασοπυροσβεστών» είχε δημιουργηθεί στις αρχές του 1990 με στόχο, αφού εντοπίζεται η φωτιά, να δρα άμεσα και χειρουργικά εν τη γενέσει της, έτσι ώστε η κατάσβεση να επιτυγχάνεται στην πρώτη – κρίσιμη – φάση της εξάπλωσης της. Παρά τα εκπληκτικά αποτελέσματα δυστυχώς η Ελληνική Πολιτεία επέλεξε να δώσει τέλος στη δράση αυτού του Τμήματος το οποίο σημάδεψε ο θάνατος των 10 ανδρών με την πτώση του [πεπαλαιωμένου] ελικοπτέρου που τους μετέφερε.

Το «Σπάρτα – Δράμα» πραγματοποιείται φέτος για πρώτη φορά, μια 20ετία μετά, με στόχο να κρατηθεί ζωντανή η μνήμη των μαχητών αυτών που έδωσαν τα πάντα στον αγώνα στον οποίο ετάχθηκαν, ακόμα και την ίδια τη ζωή τους. Αυτός είναι και ένας βασικότατος λόγος της άρρηκτης «σύνδεσής» τους με τη Σπάρτη από τη στιγμή που είχαν επιλέξει να ζήσουν και να δρουν σαν Σπαρτιάτες. Με ομαδικό πνεύμα, με αγωνιστικότητα, πάθος και δόσιμο τέτοιο που ορίζει ότι τα πάντα υποτάσσονται στο καθήκον. Ακόμα και η προσωπική ασφάλεια. Ακόμα και η ίδια η ζωή.

Συνοδοιπόρος του Γιώργου Βασίλαρου στο όλο εγχείρημα είναι ο Νίκος Μπακής, φωτογράφος, ακτιβιστής και Σπαρτιάτης με τη δική του πορεία ως αθλητής, ο οποίος και θα διοχετεύει υλικό στη σελίδα στο facebook: «Σπάρτα-Δράμα Sparta-Drama».

Το «1ο Σπάρτα – Δράμα» ξεκίνησε με τους δυο συνοδοιπόρους να εισέρχονται στο μονοπάτι Ε4 και η απόσταση που καλούνται να καλύψουν θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από τα 859 «επίσημα χιλιόμετρα» από τη στιγμή που θα ακολουθήσουν το Μονοπάτι και όχι πορεία στην άσφαλτο.

Διαβάστε επίσης:

Φθιώτιδα: Επιχείρηση ανάσυρσης νεκρού από δύσβατη περιοχή