«Το υπουργείο Παιδείας παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα»
Οι μνημονιακές περικοπές στις οποίες έχει επιδοθεί η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου δεν έχουν τέλος και δεν δείχνουν κανένα οίκτο ούτε στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως για παράδειγμα στην ειδική κατηγορία της εκπαίδευσης των αυτιστικών. Στο επίκεντρο των περικοπών βρίσκεται και το προωθούμενο νομοσχέδιο για την Παιδεία που σχεδιάζει ο Ανδρέας Λοβέρδος όπου σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος, οι περικοπές είναι τόσο απάνθρωπες που παραβιάζονται τα Ανθρώπινα Δικαιώματα όπως καθορίζονται από το Διεθνές Δίκαιο και από τον ΟΗΕ.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Αυτισμού:
«Αθήνα 08 Αυγούστου 2014
Από : Ε.Ο.Δ.Α.Φ.
(Εθνική Ομοσπονδία για τα Δικαιώματα Αυτιστικού Φάσματος)
ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ
Προς:
- Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Λοβέρδο
- Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Α. Δερμεντζόπουλο
- Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Κ. Κουκοδήμο
Κοινοποίηση:
- Γραφείο Πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά
- Γραφείο Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλου
- Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
- Υποεπιτροπή για τη μελέτη θεμάτων Αναπηρίας της Βουλής
- Γεν. Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας κ. Α. Κυριαζή
- Προϊστάμενο Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ.Κ. Λολίτσα
- Πρόεδρο Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Σ. Γκλαβά
- Βουλευτές
Θέμα : Αναλυτικές Προτάσεις της Εθνικής Ομοσπονδίας Αυτισμού Ε.Ο.Δ.Α.Φ. σχετικά με το Νομοσχέδιο Ειδικής Εκπαίδευσης Κυρίες/οι,
Τα άτομα του Αυτιστικού Φάσματος (ΑΦ) στη χώρα μας, σύμφωνα με τις επίσημες στατιστικές των έγκυρων αρμόδιων οργανισμών (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας), ανέρχονται περίπου σε 200.000 (διακόσιες χιλιάδες).
Συνεπώς, είναι μία από τις πολυπληθέστερες (και κατά τα φαινόμενα η μεγαλύτερη) κατηγορίες αναπηρίας.
Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της νομοθετικής πρότασης του ΥΠΑΙΘ σχετικά με το νομοσχέδιο ειδικής εκπαίδευσης, είναι ότι καταργεί όλα τα Δικαιώματα που είχαν θεσπιστεί για τα παιδιά του ΑΦ με τον νόμο 3699 / 08, ενώ θεσπίζει και νομιμοποιεί μέτρα περικοπών, που στο διεθνές δίκαιο θεωρούνται σοβαρές παραβιάσεις Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Το νομοσχέδιο Ειδικής Εκπαίδευσης που φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση, αποδεικνύει ότι η Ελλάδα «μπαίνει για τα καλά» στην κατηγορία των χωρών των οποίων η κοινωνικοοικονομική ζωή βασίζεται στις μαζικές παραβιάσεις Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των πολιτών τους, οι οποίες μετουσιώνονται σε οικονομικά κέρδη μιας μικρής κοινωνικοπολιτικής ολιγαρχίας των εκάστοτε κρατούντων.
Επίσης, αποδεικνύει το ανεδαφικό και την υποκρισία των πανηγυρισμών για δήθεν «έξοδο από τα μνημόνια» και για δήθεν «ανάπτυξη», αφού οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις εις βάρος ανάπηρων παιδιών, δείχνουν αδιαμφισβήτητα ότι μπαίνουμε πλέον σε καθεστώτα πολύ χειρότερα των μέχρι τώρα μνημονίων, ανεξάρτητα από το αν θα ονομάζονται «μνημόνια», «προγράμματα σταθερότητας», «διαρθρωτικές αλλαγές», «μεταρρυθμιστικά πλαίσια», ή κάπως αλλιώς...
-Οι διατάξεις της συγκεκριμένης πρότασης νόμου του ΥΠΑΙΘ, αν ψηφιστούν και γίνουν νόμος, παραβιάζουν θεμελιώδη Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα, το ίδιο το Σύνταγμα και το Δημοκρατικό πολίτευμα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, τις διεθνείς συμβάσεις Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τις πρόσφατες υποδείξεις ΟΗΕ για τη χώρα μας, ως προς τις παραβιάσεις των Δικαιωμάτων αυτών.
Οι προτάσεις της ΕΟΦΑΦ επιγραμματικά είναι :
1. Διατήρηση της αρχής του πλήρους και εξατομικευμένου χαρακτήρα της ΠΣ για τα παιδιά του ΑΦ.
2. Διατήρηση και ενίσχυση του Δικαιώματος των Γονέων στην πρόσληψη ιδιωτικής ΠΣ (μηδενικό κόστος για το Ελληνικό κράτος, δυνατότητα συνεχούς παρακολούθησης του αναλυτικού προγράμματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς, αποφυγή ψυχικής και σωματικής κακοποίησης, μέγιστο όφελος εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο για το μαθητή στο ΑΦ).
3. Η Δημόσια ΠΣ των παιδιών του ΑΦ, πρέπει (όπως και σε κάθε πάθηση) να στελεχώνεται κατά προτεραιότητα από τους έχοντες μεγαλύτερη ειδίκευση στον Αυτισμό.
4. Διατήρηση της αρχής ότι η ΠΣ των παιδιών του ΑΦ μειώνεται ή διακόπτεται μόνο μετά από αίτηση και την σύμφωνη γνώμη των ίδιων και των Γονέων τους.
5. Διατήρηση της αρχής ότι η έγκριση της ΠΣ όπως και κάθε είδους Εκπαιδευτικής υποστήριξης, γίνεται αυτοδικαίως βάσει της πάθησης του παιδιού και όχι βάσει αυθαίρετων περικοπών.
6. H ΠΣ είναι εντελώς ανεξάρτητη από το Τμήμα Ένταξης (ΤΕ), ότι μπορεί να συνυπάρχει στο ίδιο Σχολείο ανεξάρτητα από το ΤΕ.
7. Διατήρηση της αρχής ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΔΥ – ΕΔΕΑΥ – Β΄βάθμια ΕΔΕΑ κλπ), απλά εισηγούνται / γνωμοδοτούν και οι Γονείς αποφασίζουν.
8. Χρήση του Δικαιώματος στην ειδική εξέταση για τους μαθητές στο ΑΦ (συμπεριλαμβανομένης της προφορικής), αποφασίζει το ίδιο το παιδί και οι Γονείς του αυτοδίκαια, βάσει της πάθησής του.
9. Διατήρηση της δέσμευσης ότι το υπουργείο Παιδείας υποχρεούται να δημιουργεί εξειδικευμένα Σχολεία ή τμήματα Αυτισμού για τα παιδιά του ΑΦ που αδυνατούν ακόμη να φοιτήσουν στο κανονικό Σχολείο (ΑΦ Χαμηλής Λειτουργικότητας).
10. Διατήρηση της αρχής ότι κανένα παιδί με διαταραχή αυτιστικού φάσματος δεν μπορεί να τοποθετείται σε πλαίσιο όπου επικρατούν απάνθρωπες και εξευτελιστικές για αυτό συνθήκες καθώς και καθεστώς βασανισμού του (είτε σωματικού, είτε ηθικού – μη σωματικού).
Κυρίαρχο αίτημα των 200.000 οικογενειών με παιδιά στο ΑΦ :
H Θεσμοθέτηση της νομοθετικής πρότασης της ΕΟΔΑΦ (Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος): «ΑΠ 8972 / 29/07/2013 / Υπουργείο Παιδείας / Γραφείο Υπουργού» – άρθρα Α3 – Α5, που ορίζουν -ότι το Εκπαιδευτικό σχήμα του παιδιού, το επιλέγουν και το αποφασίζουν οι Γονείς.
- Η παράλληλη στήριξη των αυτιστικών μαθητών μπορεί επίσης να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων Ν. 3699/2008 αρ 7 παρ. 4γ -ότι η δημόσια ΠΣ των παιδιών του ΑΦ είναι εξατομικευμένη (αποκλειστικά για κάθε συγκεκριμένο παιδί), εξειδικευμένη και πλήρης (από την 1η Σεπτέμβρη κάθε έτους για όλες τις ημέρες, ώρες και δραστηριότητες του Σχολείου (συμπεριλαμβανομένου του διαλείμματος και των πάσης φύσεως εκδηλώσεων), όπως επιβάλλουν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το συμφέρον του παιδιού, τα οποία οφείλουν να είναι και η πρώτιστη μέριμνα του νομοθέτη.
-οι αρμόδιοι φορείς του υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΔΥ – ΕΔΕΑΥ – Β΄βάθμια ΕΔΕΑ κλπ), απλά εισηγούνται / γνωμοδοτούν και τα παιδιά και οι Γονείς τους επιλέγουν / αποφασίζουν μεταξύ των γνωματεύσεων ΟΛΩΝ των ειδικών που έχουν λάβει από Δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, ή από ιδιώτες ειδικούς κατέχοντες τα σχετικά τυπικά προσόντα, ιδίως δε, από τους ειδικούς που εμπιστεύονται και οι οποίοι παρακολουθούν το παιδί, όποια εξ αυτών κρίνουν καλύτερη για το συμφέρον και τα Δικαιώματα του παιδιού, τα οποία οφείλουν να είναι και η πρώτιστη μέριμνα του νομοθέτη.
-ότι για τα παιδιά του ΑΦ, μοναδικό κατάλληλο πλαίσιο είναι η φοίτηση στο γενικό Σχολείο με ΠΣ α)ατομική, β)ειδικευμένη στον Αυτισμό και γ)πλήρη (από την 1η Σεπτέμβρη, όλες τις ημέρες / ώρες και όλες τις δραστηριότητες του Σχολείου, συμπεριλαμβανομένου του διαλείμματος και των πάσης φύσεως εκδηλώσεων.
-ότι για τα παιδιά (χαμηλής λειτουργικότητας ή συννοσηρότητας με νοητική υστέρηση) που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο γενικό Σχολείο, μοναδική αποδεκτή λύση είναι η φοίτηση σε εξειδικευμένα Σχολεία ή τμήματα Αυτισμού που υποχρεούται να ιδρύει το ΥΠΑΙΘ, στελεχωμένα από Εκπαιδευτικούς ειδικευμένους στον Αυτισμό και με κατάλληλες υποδομές, ως προπαρασκευαστικές δομές της ένταξης στη γενική Εκπαίδευση, για όσο διάστημα χρειαστεί έως ότου αυτή επιτευχθεί.
Εφ’ όσον δεν υπάρχουν τέτοιες δομές, (όπως τώρα), επόμενη εναλλακτική (αλλά υποδεέστερη) λύση η φοίτηση στο γενικό Σχολείο με πλήρη και ειδικευμένη ΠΣ.
Η εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό αποτελεί ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ζήτημα μείζονος κοινωνικής σημασίας.
Μετά από τη συνημμένη αναλυτική ενημέρωση, την οποία έχετε την υποχρέωση να μελετήσετε όλοι διεξοδικά :
Ζητείται :
1. η απόσυρση των προτάσεων του Υ. ΠΑΙΘ. για την ειδική εκπαίδευση και η κατάρτιση νέου νομοσχεδίου που θα λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις της Εθνικής Ομοσπονδίας Αυτισμού.
2. Η καταψήφιση του νομοσχεδίου στο σύνολό του (σε περίπτωση που κατατεθεί προς ψήφιση) από τους Βουλευτές όλων των κομμάτων.
Μετά και από την παρούσα αναλυτική ενημέρωση κάθε βουλευτής ή αρμόδιος Υπουργείου ή αλλου κρατικού φορέα αγνοώντας από πρόθεση τα αιτήματά μας, με την ψήφιση ή αυθαίρετη εφαρμογή του συνόλου ή επιμέρους άρθρων του παρόντος νομοσχεδίου Ειδικής Εκπαίδευσης θα θεωρηθεί ότι «συμμετέχει», «προωθεί» και «εγκρίνει» στην καταπάτηση των δικαιωμάτων των μαθητών στο ΑΦ και θα αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.
Με εκτίμηση,
Ρένα Καλλέργη
Γραμματέας ΕΟΔΑΦ».
Διαβάστε επίσης:
Κεραυνοί Άνθιμου κατά Λοβέρδου και Μπουτάρη
Αποκλείουν αριστούχο τυφλό φοιτητή από το ΑΠΘ για έναν... κανονισμό!