Έρχονται ριζικές αλλαγές από Σεπτέμβριο στις συγκοινωνίες

Μείωση της τιμής των εισιτηρίων, περισσότερες διελεύσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων
1'

Σε πλήρη αναδιάρθρωση του δικτύου του σκοπεύει να προχωρήσει ο ΟΑΣΑ από το φθινόπωρο παράλληλα με την εφαρμογή του νέου εισιτηρίου από την 1η Σεπτεμβρίου.

Εκτός από τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων, στις αλλαγές συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, περισσότερες διελεύσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων.

«Ραχοκοκαλιά» του νέου δικτύου θα αποτελεί το Μετρό αλλά και οι γραμμές κορμού των λεωφορείων που θα διατρέχουν τους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας χωρίς όμως να εισέρχονται στα προάστια.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους», τέσσερις είναι οι βασικές αλλαγές τις οποίες επεξεργάζεται αυτήν την περίοδο η διοίκηση του ΟΑΣΑ:

  • Η μείωση του μήκους της διαδρομής αρκετών λεωφορειακών γραμμών, ώστε αυτές να μετατραπούν σε τροφοδοτικές του μετρό αλλά και των γραμμών κορμού των λεωφορείων.
  • Η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το δίκτυο του μετρό.
  • Η αλλαγή στις συχνότητες διέλευσης των λεωφορείων, ώστε σε περιοχές όπου η επιβατική κίνηση είναι μεγάλη να αυξηθούν και σε περιοχές όπου δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση να μειωθούν.
  • Η αλλαγή στον τρόπο που θα διανέμονται οι επιχορηγήσεις στις αστικές συγκοινωνίες.

Σε ότι αφορά στο συγκοινωνιακό κομμάτι, στόχος του ΟΑΣΑ είναι να προωθηθούν με κάθε τρόπο ο συνδυασμένες μεταφορές, είτε αυτές περιλαμβάνουν μετεπιβίβαση από τα λεωφορεία σε μετρό είτε σε γραμμές του κορμού. Για αυτό και ουσιαστικά η πλήρης αναδιάρθρωση θα αφορά στον κλάδο των οδικών μέσων. Στην επιστροφή του επιβατικού κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) αναμένεται να συμβάλει η μείωση της τιμής του εισιτηρίου από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Τι θα αλλάξει στις τιμές των εισιτηρίων

Με στόχο την επιστροφή του επιβατικού κοινού στα ΜΜΜ αλλάζει και η τιμολογιακή πολιτική στα εισιτήρια από τον Σεπτέμβριο.

Συγκεκριμένα:

  • Μειώνεται το εισιτήριο για όλα τα Μέσα από 1,40 σε 1,20 ευρώ με παράλληλη μείωση του χρόνου ισχύος από τα 90 στα 70 λεπτά.
  • Καταργείται το εισιτήριο απλής διαδρομής για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ που κοστίζει 1,20 ευρώ.
  • Μειώνεται το κόστος της κάρτας για όλα τα Μέσα από τα 45 στα 30 ευρώ και καταργείται η κάρτα λεωφορείων, τραμ, τρόλεϊ των 20 ευρώ
  • Στη διάθεση του κοινού θα τεθούν οι τριμηνιαίες και εξαμηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών
  • Εισαγωγή πενθήμερου εισιτηρίου 10 ευρώ και κατάργηση του 7ημερου που κοστίζει 14 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Έθνος, στις άμεσες προτεραιότητες του ΟΑΣΑ εντάσσονται και η εφαρμογή του θερμικού εισιτηρίου και η αγορά εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου, οι εννέα πρότυπες λεωφορειακές γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει φωνητική αναγγελία, όπως συμβαίνει στο Μετρό.

Διαβάστε επίσης:

ΒΑΣΕΙΣ 2014: Αναμένεται καθυστέρηση στις ανακοινώσεις