Μετρό: Από πού θα περνάει η Γραμμή 4
Κλείδωσε η απόφαση του υπουργείου Υποδομών για την έναρξη των εργασιών της σημαντικότερης επέκτασης του μετρό της Αθήνας, της περίφημης γραμμής 4, η οποία, όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες Αθηναίους καθημερινά, αφού θα διέρχεται από συνοικίες πέριξ του κέντρου που σήμερα δεν έχουν πρόσβαση στο δημοφιλές μέσο μεταφοράς.
Μέσα στο φθινόπωρο κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων θα έρθει στην Ελλάδα να δει τις προδιαγραφές του έργου και τον φάκελο που θα καταθέσει η κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει δανειοδότηση.
Το πρώτο κομμάτι της γραμμής 4 έχει ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 και μπορεί να υλοποιηθεί τα επόμενα χρόνια. Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένονται οι ανακοινώσεις για τα χρονοδιαγράμματα του έργου. Η δημιουργία της γραμμής, εκτός από την εξυπηρέτηση των πολιτών θα συμβάλλει και στην οικονομική ανάπτυξη περιοχών της Αθήνας.
Το προφίλ της γραμμής 4
Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό, με 1 δισ. ευρώ. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.
Θα ξεκινά από το Άλσος Βείκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός είναι οι εξής:
- Ευαγγελισμός – Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.
- Άλσος Βείκου – Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με την Γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.
- Μαρούσι – Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στην Γ' φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.
Διαβάστε επίσης:
ΕΝΦΙΑ: Παίζουν τις… κουμπάρες με τις δόσεις
Δυόμιση χρόνια θα κάνουν να φτιάξουν τον ΕΝΦΙΑ