ΠΝΟ: Δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων στην ακτοπλοΐα

Τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων στην ακτοπλοΐα που δεν εξυπηρετούν το δημόσιο αγαθό της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας και τα συμφέροντα των νησιωτών, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με αφορμή την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, να κηρύξει έκπτωτη τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου και τη θυγατρική της «Σι Λινγκ Φέρρις» από δύο επιδοτούμενες γραμμές.
2'


Η ΠΝΟ προσθέτει ότι με την απόφαση αυτή προστίθενται στον προθάλαμο των ανέργων δεκάδες άλλοι ναυτικοί και υπάλληλοι ξηράς.

«Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι όλοι μας, και ιδιαίτερα το πολύπαθο επιβατικό κοινό, είμαστε γνώστες των πολύωρων καθυστερήσεων και των αναβολών των δρομολογίων από τα προβλήματα των πιο πάνω εταιρειών και των πλοίων τους», αναφέρει στην καταγγελία της η ΠΝΟ και προσθέτει ότι «ο υπουργός, αντί να ενσκήψει επί της ουσίας της όλης κατάστασης για να αναζητήσει και να βρει την πραγματική αιτία και τους πραγματικούς υπευθύνους για την όλη ζοφερή κατάσταση και να φροντίσει για τη σωστότερη λύση, προτίμησε τον εύκολο δρόμο με την εξεύρεση των εξιλαστήριων θυμάτων».

«Καταγγέλλουμε ότι η άνω "δυναμική" ενέργεια εντάσσεται στον όλο σχεδιασμό για τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων οι οποίες κάθε άλλο παρά θα εξυπηρετούν το δημόσιο αγαθό της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας και τα πραγματικά συμφέροντα των νησιωτών μας και θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες με ασφαλή και άνετα πλοία –αλλά θα έχουν πρώτιστη επιδίωξη και αυτοσκοπό αποκλειστικά και μόνο την πραγματοποίηση κερδών», προστίθεται στην καταγγελία της ΠΝΟ.

Το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών απαιτεί επίσης την άμεση και πλήρη εξόφληση των επί μήνες καθυστερούμενων δεδουλευμένων αποδοχών των Ελλήνων ναυτικών όχι μόνο των πληρωμάτων των συγκεκριμένων εταιρειών αλλά και κάθε άλλης εταιρείας.

Αυτή τη στιγμή, η ΝΕΛ οφείλει σε πληρώματα των πλοίων δεδουλευμένες αποδοχές περίπου τριών μηνών. Σημειώνεται ότι στη συγκεκριμένη εταιρεία και τη θυγατρική της «Σι Λινγκ Φέρρις» υπάρχουν αυτήν τη στιγμή 500 εργαζόμενοι, 300 στα πληρώματα των πλοίων και 200 υπάλληλοι ξηράς.

Στο μεταξύ, σε απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών που κάλυπτε έως τώρα η ΝΕΛ με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού αναμένεται να προχωρήσει την Παρασκευή 12/9 το υπουργείο Ναυτιλίας στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Πάντως, καμία πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στη χθεσινή πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων, των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ.

Πλέον οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να υποβάλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή ή περιορισμός των δρομολογίων.