Τη Δευτέρα η δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος

Η κυβέρνηση αναμένεται να δημοπρατήσει τη Δευτέρα τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, προϋπολογισμού 443 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
4'

Το έργο εξαιρέθηκε τον Απρίλιο από την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, που μαζί με τους άλλους τρεις αυτοκινητόδρομους, Ιονία Οδός, Κεντρικής Οδός και αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, είχε σταματήσει λόγω της οικονομικής κρίσης.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα γίνει μέσω εθνικών και κοινοτικών πόρων, αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του.

Ο κλειστός αυτοκινητόδρομος, μήκους 75 χιλιομέτρων, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015 και να δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια κατασκευής του, προσθέτει.

Επίσης, ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε ανακοινώσεις για τον οδικό άξονα Πύργος- Καλό Νερό Μεσσηνίας και για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον κόμβο Καλού Νερού έως τον ανισόπεδο κόμβο Κυπαρισσίας.

Η κατασκευή τού αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδες έκτακτης ανάγκης, επτά ανισόπεδους κόμβους, δύο σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, πλήρες παράπλευρο και κάθετο δίκτυο με ανισόπεδες διαβάσεις, καθώς και συνδετήριες οδούς.

Επίσης, πρόσθεσε ότι έχει ήδη συντελεσθεί το σύνολο των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή τού αυτοκινητοδρόμου και μέσα στο 2014 θα συντελεστούν και οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις, που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο.

Ακόμη, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε πως θα γίνουν έργα για τη βελτίωση της σύνδεσης του αυτοκινητόδρομου με την Αρχαία Ολυμπία, το λιμάνι της Κυλλήνης, το αεροδρόμιο του Αράξου και τη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας.

Αναφερόμενος στα οφέλη που θα προκύψουν την περίοδο κατασκευής, τόνισε ότι το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, τουρισμός, αγροτικά προϊόντα, μεταποίηση και υπηρεσίες θα ευνοηθούν περισσότερο από ποτέ στην περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας.

Όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, με την κατασκευή του νέου οδικού δικτύου εξοικονομείται χρόνος στις μετακινήσεις των πολιτών, «αλλά πάνω από όλα σώζονται ανθρώπινες ζωές, αφού θα μπει τέλος και στη μαύρη σελίδα των πολύνεκρων και οδυνηρών δυστυχημάτων».

Αναφερόμενος στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον κόμβο Καλού Νερού έως τον ανισόπεδο κόμβο Κυπαρισσίας, είπε πως ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος 30χλμ με εκτιμώμενο προϋπολογισμό που φθάνει στα 130 εκατ. ευρώ, ενώ σχετικά με τη δημοπράτηση τόνισε ότι θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των υπολειπομένων μελετών, προκειμένου να έχει περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2016.

Σε ό,τι αφορά το τμήμα Πύργος- Καλό Νερό, μήκους περίπου 60χλμ, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Υποδομών θα προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκπόνηση της μελέτης αναβάθμισης οδικής ασφάλειας του υπάρχοντος δρόμου, όπως ανακατασκευή ασφαλτοτάπητα, κατασκευή στηθαίων, περισσότερος ηλεκτροφωτισμός, έλεγχος ισόπεδων διασταυρώσεων, δημιουργία κυκλοτερών κόμβων, κ.ά.

Τέλος, αναφερόμενος στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι «το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει κάθε λύση παραλιακής χάραξης αυτοκινητόδρομου ή αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο της υφιστάμενης εθνικής οδού στο τμήμα από Κάτω Σαμικό, έως τον ποταμό Νέδα, δηλαδή σε μήκος 23 χιλιομέτρων», προσθέτοντας πως «η ανατολική χάραξη αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα αυτό δεν είναι περιβαλλοντικά βιώσιμη και δεν στηρίζεται πλέον από τα κυκλοφοριακά δεδομένα», και τόνισε:

«Αυτό που για μένα προέχει, είναι ο σεβασμός του περιβάλλοντος. Είναι επιλογή πολιτική, αλλά και αναπτυξιακή. Η περιοχή πρέπει να προστατευθεί, όπως γίνεται σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου.»

Διαβάστε επίσης:

Απέραντος σκουπιδότοπος οι αυτοκινητόδρομοι

Δίνουν τα διόδια της Εγνατίας στους μεγαλοεργολάβους με φωτογραφικό διαγωνισμό

Παραδείσια - Τσακώνα: 15.000.000 € το χιλιόμετρο... και βάλε!

«Δωράκι» 350 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Υποδομών στους μεγαλοεργολάβους

Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών: Μετά από 7 χρόνια παρέδωσαν μόλις 7 χλμ δρόμου

Όλη η αλήθεια για το δρόμο «καρμανιόλα» Κορίνθου – Πατρών

Τεχνικό Επιμελητήριο: Ζητά άμεσο διάλογο για τα δημόσια έργα

Αυτοκινητόδρομοι του δημοσίου… κέρδη εκατομμυρίων για τους μεγαλοεργολάβους

Αυτοί είναι οι μεγαλοεργολάβοι που εκμεταλλεύονται την περιουσία του κράτους!

Περιφερειακός Βόλου: Ένα δημόσιο έργο που κανείς δεν παραλαμβάνει

Ολυμπία Οδός: Κέρδη – μαμούθ με τα λεφτά των Ελλήνων πολιτών;