«Απροθυμία» Λοβέρδου να συνεργαστεί με τις Επιστημονικές Ενώσεις
Με κοινή τους πρωτοβουλία οι Επιστημονικές Ενώσεις των Θετικών Επιστημών της χώρας ζητούν από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να τους επιτρέψει επιτέλους να παίξουν το θεσμικό, συμβουλευτικό ρόλο που η πολιτεία τους έχει αναθέσει, με στόχο τη χάραξη ενιαίας εκπαιδευτικής πολιτικής.
Εκπρόσωποι της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ), της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας (ΕΓΕ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) πραγματοποίησαν σύσκεψη, κατά την οποία επισημάνθηκε η ανάγκη συνεργασίας και συνεννόησης στα εκπαιδευτικά θέματα, ώστε η επιστημονική κοινότητα να αποτελέσει παράδειγμα υπέρβασης των στενών επιδιώξεων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Τόσο ο νυν υπουργός, Ανδρέας Λοβέρδος, όσο και προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας, έχουν δείξει απροθυμία να συμβουλευτούν τις Επιστημονικές Ενώσεις, παρόλο που οι τελευταίες διαθέτουν την τεχνογνωσία και τη δυνατότητα να ασκήσουν συμβουλευτικό ρόλο στα θέματα που αφορούν στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής και στο περιεχόμενο σπουδών των διαφορετικών επιστημονικών αντικειμένων.
Η απροθυμία αυτή, σημειώνουν οι εκπρόσωποι των Ενώσεων, έχει δυσμενείς συνέπειες για την εκπαίδευση και πολλές αστοχίες στην εκπαιδευτική πολιτική, καθώς και στο περιεχόμενο σπουδών.
Για το λόγο αυτό, αποφασίστηκε να σταλεί κοινή επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στην οποία να ζητείται η ενεργή συμμετοχή των Ενώσεων σε όλα τα θέματα που τις αφορούν.
Οι άξονες πάνω στους οποίους οι Επιστημονικές Ενώσεις θα καταθέσουν προτάσεις προς συζήτηση είναι:
- Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- Παράλληλη Οργάνωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών
- Θεσμική Εκπροσώπηση των Επιστημονικών Ενώσεων στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στη σύσκεψη δεν πήρε μέρος η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ), καθώς στην πρόσκληση για συνάντηση που απηύθυνε η Ένωση Ελλήνων Χημικών απάντησε με ανακοίνωση, προτάσσοντας το ζήτημα της επαναφοράς του μαθήματος της Πληροφορικής-Αλγοριθμικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Έτσι, η λεγόμενη διαμάχη Πληροφορικής-Χημείας εισήλθε σε νέο γύρο, καθώς η ΕΠΕ αξίωσε ανασκευή από την ΕΕΧ παλαιότερων, αλλά και πιο πρόσφατων, ανακοινώσεών της, «ώστε να μη δίνεται η εικόνα ότι υπάρχει εκ μέρους της μία απαξιωτική στάση προς τους Πληροφορικούς και την Πληροφορική. Μία στάση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από κάποιους ειρωνική ή και υβριστική». Ζήτησε επίσης από τις υπόλοιπες Ενώσεις δημόσιες τοποθετήσεις επί των προτάσεών της, σημειώνοντας ότι «όσοι δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν δημόσια επί συγκεκριμένων προτάσεων ή αρνούνται να καταθέσουν σαφείς δικές τους προτάσεις με πλήρη τεκμηρίωση, επιλέγουν ένα τρόπο λειτουργίας που κυριαρχείται από συντεχνιακές και μικροπολιτικές λογικές στις οποίες η πρόσκληση σε διάλογο αποτελεί καθαρά επικοινωνιακή τακτική και οχύρωση πίσω από τα ήδη κεκτημένα τους».
Απάντηση ήρθε από την Ένωση Ελλήνων Χημικών, η οποία έκανε λόγο για «υπονόμευση του διαλόγου με συκοφαντίες και προϋποθέσεις».
«Στην πρόσκληση διαλόγου που απηύθυνε (η ΕΕΧ) δεν έθεσε κανένα προαπαιτούμενο και δεν προέταξε τις διατυπωμένες θέσεις της ως θέσφατο, σεβόμενη την ουσία του διαλόγου που είναι η κατάθεση επιχειρημάτων. Ακόμη περισσότερο, και παρά τις πληροφορίες που είχε στο διάστημα αυτό για την παρασκηνιακή κίνηση για την εισαγωγή του μαθήματος του Προγραμματισμού ως εξεταζόμενου, απέφυγε τις ανακοινώσεις σεβόμενη τον επικείμενο διάλογο» τονίζει στη σχετική ανακοίνωση η Ένωση Ελλήνων Χημικών.
Επίσης, η Ένωση Ελλήνων Χημικών αποδίδει στην Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας πρόθεση για καθυστέρηση και αναβολή του διαλόγου, ώστε «να προλάβει να επιτύχει τις επιδιώξεις της σε βάρος των άλλων κλάδων», αρνούμενη όπως και ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, να συνομιλήσει θεσμικά με τις Επιστημονικές Ενώσεις.
Διαβάστε επίσης:
«Αλχημείες» Λοβέρδου στις πλάτες των μαθητών της Γ' Λυκείου