Πανελλαδική απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια την Πέμπτη
Ενόψει της κινητοποίησης, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου άσκησαν σήμερα σκληρή κριτική στους χειρισμούς για την επιχειρούμενη πώληση του 67% του (ΟΛΘ).
Σε συνέντευξη Τύπου υποστήριξαν μεταξύ άλλων ότι οι φορείς της πόλεις πιέστηκαν πολιτικά να αλλάξουν τη στάση τους σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση από αρνητική σε θετική, ενώ ισχυρίστηκαν ότι οι υποψήφιοι αγοραστές ουδεμία δέσμευση καλούνται ν' αναλάβουν για πραγματοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων στο λιμάνι, εφόσον αποκτήσουν το 67% του μετοχικού κεφαλαίου.
Μάλιστα, επισήμαναν ότι εξαιτίας διαδοχικών μειώσεων προσωπικού από το 2009 μέχρι σήμερα, που είχαν ως αποτέλεσμα το 43% των οργανικών θέσεων να παραμένει κενό, οι εργαζόμενοι εργάζονται υπερωρίες και σε διάφορα πόστα, προλαβαίνοντας και πάλι μόνο τις επείγουσες εργασίες, με αποτέλεσμα το λιμάνι να κινδυνεύει με λειτουργικό «μπλακ άουτ». 'Ηδη, πρόσθεσαν, χρήστες του δηλώνουν προβλήματα στην εξυπηρέτησή τους.
Οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις κατά της πώλησης σε τρία επίπεδα: το αγωνιστικό (απεργίες), της κοινωνικής ευαισθητοποίησης και το νομικό, όπου στις 2/12 αναμένεται η εκδίκαση, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, της αίτησης ακύρωσης της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το 67%.
Επίκειται νέα ΚΥΑ
Αναφερόμενη στην πρώτη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, για την πώληση του 67%, η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, χαρακτήρισε την τακτική που ακολουθήθηκε ως "πραξικοπηματική". Ισχυρίστηκε ότι παρακάμφθηκαν οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ενώ πρόσθεσε ότι ο ΟΛΘ δεν προσκλήθηκε να συμμετάσχει ούτε καν συμβουλευτικά στην ομάδα εργασίας που δημιουργήθηκε για τη διαμόρφωση τής ΚΥΑ σχετικά με τις αναγκαίες τροποποιήσεις στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Οργανισμού και του ελληνικού δημοσίου. Υποστήριξε ότι αυτό που επιδιώχθηκε ήταν η τροποποιημένη σύμβαση (με το δημόσιο) να υπογραφεί μετά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67%, ενώ αυτονόητα θα έπρεπε να έχει προηγηθεί.
Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση τελικά απέσυρε την ΚΥΑ και επίκειται νέα, με αποφασιστικό χαρακτήρα, που τουλάχιστον θα αναιρεί το πρωθύστερο πώλησης - τροποποίησης. "Ελπίζουμε να σεβαστούν στοιχειωδώς την κοινοβουλευτική διαδικασία", είπε χαρακτηριστικά.
Υποστήριξε ότι αυτό που επιδιώκεται τώρα είναι η διαδικασία της πώλησης να φτάσει μέχρι τέλους Δεκεμβρίου σε δεσμευτικό στάδιο, ώστε αν γίνουν άμεσα εκλογές, η νέα κυβέρνηση, "όποια και να είναι", να είναι αναγκασμένη να τηρήσει τα συμφωνηθέντα για την πώληση.
ΕΚΘ: "Οι φορείς πιέστηκαν πολιτικά"
Ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, επισήμανε ότι οι φορείς της πόλης, που μέχρι πρόσφατα δήλωναν στην πλειοψηφία τους κατά της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου σε έναν επενδυτή, δέχτηκαν πολιτικές πιέσεις στη διάρκεια της ΔΕΘ ώστε να αλλάξουν στάση.
"Βγάζει 25 εκατ. ετησίως το λιμάνι και υπάρχει και το χρηματοδοτικό πρωτόκολλο που είχε υπογραφεί (2008) με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (σ.σ. συνολικού ύψους 100 εκατ.), που ουδέποτε ενεργοποιήθηκε. Παρόλα αυτά, το καλό σενάριο για την τιμή πώλησης του ΟΛΘ είναι 200 εκατ. ευρώ. Άρα, ο ιδιώτης θα κάνει απόσβεση πολύ σύντομα, χωρίς καν να πραγματοποιήσει επενδύσεις" ισχυρίστηκε.