«Σήκωσαν άγκυρα» τα καραβάκια στο Θερμαϊκό
Ο “Κωνσταντής”, μαζί με τον “Θερμαϊκό” και τον “Άγιο Γεώργιο” είναι τα καραβάκια που θα διασχίζουν μέχρι το Φθινόπωρο τα νερά του Θερμαϊκού επιχειρώντας να εξυπηρετήσουν τους κατοίκους της περιοχής και συγχρόνως να προσελκύσουν επισκέπτες και τουρίστες σε μια ξεχωριστή διαδρομή.
Τα δρομολόγια -που ξεκίνησαν στις 30 Μαΐου και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο- πραγματοποιούνται μεταξύ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των ανατολικών ακτών του Θερμαϊκού Κόλπου ενώ φέτος για πρώτη φορά “μπαίνουν στο χάρτη” η Καλαμαριά και η Αγία Τριάδα. Πιο συγκεκριμένα, τα καραβάκια θα κάνουν στάσεις ανάλογα με το δρομολόγιο στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, στο Λευκό Πύργο, στην Καλαμαριά, στην Περαία, στους Νέους Επιβάτες και στην Αγία Τριάδα.
“Οι αναχωρήσεις και αφίξεις στην Καλαμαριά θα γίνονται από 10 Ιουλίου έως 30 Αυγούστου. Την ίδια περίοδο τα δρομολόγια συνολικά θα αυξηθούν από δέκα που είναι σήμερα, σε συνολικά 20”, αναφέρει ο διαχειριστής της κοινοπραξίας θαλάσσιας συγκοινωνίας “Thessaloniki Waterways” Μανώλης Κάιλας.Το δρομολόγιο παρουσίαστηκε σήμερα στους εκπροσώπους των τοπικών αρχών στο πλαίσιο της τελετής του αγιασμού.
“Πέρσι συνολικά διακινήθηκαν 40.000 επιβάτες. Ευελπιστούμε ότι η φετινή χρονιά θα είναι ακόμη καλύτερη και περιμένουμε αύξηση 15 με 20%”, προσθέτει.
Ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί περίπου μία ώρα ενώ το κόστος του εισιτηρίου είναι 2,50 ευρώ. “Είναι ακριβότερο από το λεωφορείο αλλά πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική πρόταση και είναι η τιμή είναι χαμηλή σε σχέση με τα υψηλά λειτουργικά έξοδα που έχουν τα πλοία μας”, επισημαίνει ο κ.Κάιλας.
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία λειτουργεί πιλοτικά και μόνο τους μήνες από Ιούνιο έως Οκτώβριο. Πρόκειται για ένα τριετές πρόγραμμα, που όπως τόνισε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, φαίνεται να “πηγαίνει πολύ καλά και να έχει ανταπόκριση από τους κατοίκους της περιοχής”.
“Θετική” χαρακτήρισε την προσπάθεια και ο δήμος Θεσσαλονίκης. Όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Διεθνών Σχέσεων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Σπύρος Πέγκας, “αναζητούμε τρόπους να ενισχύσουμε και οικονομικά το εγχείρημα που ελπίζουμε να υπάρξει σε μόνιμη βάση”.
Εξάλλου, πρόσθεσε ότι η σύνδεση του δήμου με τις παραλίες του ανατολικού μετώπου -μεταξύ των οποίων και η Καλαμαριά με την οποία έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας για την τουριστική ανάπτυξη- αναβαθμίζουν συνολικά και το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι το Φεβρουάριο του 2014 υπεγράφη προγραμματική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας από τους εκπροσώπους της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης -από την πλευρά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού- και της Εγνατίας Οδού ΑΕ που θα αναλάμβανε σχετικές μελέτες. Σύμφωνα με τις τότε εκτιμήσεις του προέδρου της Εγνατίας Οδού ΑΕ, ως ρεαλιστικός χρόνος για τη λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας ήταν τα τρία χρ4όνια από τότε, δηλαδή το 2017.