Με μοντέλο ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι απολύσεις στο Δημόσιο
Η «επαγγελματική ανεπάρκεια» θα είναι το βασικό επιχείρημα που θα χρησιμοποιήσει το ΑΣΕΠ...
Η «επαγγελματική ανεπάρκεια» θα είναι το βασικό επιχείρημα που θα χρησιμοποιήσει το ΑΣΕΠ για να απολύσει δημοσίους υπαλλήλους! Όπως ακριβώς γίνεται ήδη σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με βάση το νέο κανονισμό των παραπάνω Οργανισμών, το ίδιο μοντέλο θα επιστρατευθεί και στον στενό Δημόσιο Τομέα, για να μειωθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι και να απολύονται χωρίς δεύτερη κουβέντα.
Ήδη ετοιμάζονται σκληρές ανακοινώσεις από ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ στο πλαίσιο της κόντρας με τα συνδικάτα, που έχει φουντώσει το τελευταίο διάστημα, γι' αυτόν ακριβώς το λόγο.
Οι επίσημες τοποθετήσεις τόσο του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, όσο και του τέως υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, περί μείωσης του δημόσιου τομέα κατά 150.000 άτομα, δεν αφορούν μόνο όσους πρόκειται να βγουν στη σύνταξη την επόμενη τριετία, ούτε μόνο όσους έχουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Αφορούν και μόνιμους υπαλλήλους, που κατέχουν οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις και οι οποίοι νιώθουν έντονα το φάσμα της απόλυσης.
Στην πρώτη γραμμή της εξόδου βρίσκονται όσοι δεν διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ή το πτυχίο τους δεν συνάδει με το αντικείμενο εργασίας τους (πχ φιλόλογοι που εργάζονται στο υπουργείο Υποδομών). Σε αυτό ακριβώς το σημείο θα πατάει ο νεοσύστατος κανονισμός περί «επαγγελματικής επάρκειας», οι υπάλληλοι αυτοί θα κρίνονται ως «ανεπαρκείς», αφού δεν θα πληρούν όλα τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά της θέσης και θα απομακρύνονται.
Υπενθυμίζεται ότι στον ΟΣΕ πριν από μερικούς μήνες και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόλις την περασμένη βδομάδα, υπογράφτηκαν νέοι κανονισμοί προσωπικού, σύμφωνα με τους οποίους θεωρούνται αιτίες απόλυσης η «επαγγελματική ανεπάρκεια» και οι «οικονομοτεχνικοί λόγοι».
Ο κίνδυνος να καταγγέλλονται μονομερώς οι συμβάσεις των εργαζομένων και να απολύονται είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτός και γι' αυτό τα εν λόγω εργατικά σωματεία ετοιμάζονται να προσφύγουν στη δικαιοσύνη.
Η ΑΔΕΔΥ υπολογίζει ότι, εάν γίνει πράξη το μοντέλο ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι θέσεις εργασίας τόσο στον στενό, όσο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που κινδυνεύουν, είναι 30.000 – 50.000 στη χειρότερη περίπτωση.
Διαβάστε επίσης: Έρχονται απολύσεις σε ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ