Έρχονται ριζικές αλλαγές στον ΟΑΣΑ
Ριζικές αλλαγές έρχονται μέχρι τα τέλη του 2016 στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), με μια μεγάλη αναμόρφωση που θα περιλαμβάνει από mobile ticketing, μπάρες εισόδου στα λεωφορεία και νέα δρομολόγια, μέχρι και αλλαγή του ονόματος του οργανισμού.
Αλλαγές μεγάλης κλίμακας έρχονται μέχρι το τέλος του 2016 στον ΟΑΣΑ, που μάλιστα αναμένεται να ονομαστεί σε «Συγκοινωνίες Αθηνών».
Πιο συγκεκριμένα μερικές από τις αλλαγές αναμένεται να είναι οι μπάρες εισόδου στα λεωφορεία, ενώ αναμένεται να προταθεί η υποχρεωτική επιβίβαση του κοινού μόνο από την μπροστινή πόρτα όπως είχε εφαρμοστεί το μέτρο πειραματικά και πριν από ένα χρόνο.
Επίσης στις επικείμενες αλλαγές αναμένεται να προστεθούν και τα νέα δρομολόγια σε λεωφορεία και τρόλεϊ, αλλά και ένα νέο δίκτυο ελεγκτών για όλα τα ΜΜΜ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος» γίνεται μια νεανική στροφή στον οργανισμό ώστε οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» να γίνουν πιο ελκυστικές για τους νέους και να δημιουργηθεί ένα νέο brand το οποίο θα έχει μια ισχυρή απήχηση, με σκοπό την διασύνδεση με την βιομηχανία του τουρισμού.
Επιπλέον το πλάνο αλλαγής περιλαμβάνει την αύξηση των εσόδων μέσω της διάδοσης των καρτών απεριορίστων διαδρομών, αλλά και τις αποτελεσματικής διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου. Ωστόσο ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα παραμένει η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής.
Ταυτόχρονα, ανοικτή είναι και η συζήτηση για τις αλλαγές στα εισιτήρια, μετά τον θόρυβο για την αύξηση της τιμής τους λόγω του ΦΠΑ.
Στο τραπέζι έχει πέσει η πρόταση για το σύστημα παραγωγής και διανομής εισιτηρίων με την εισαγωγή του θερμικού εισιτηρίου (e-voucher), καθώς και την επέκταση του mobile ticketing. Ωστόσο, μέχρι να ολοκληρωθούν αυτές οι αλλαγές η σκέψη είναι να εφαρμοστεί ηλεκτρονικό εισιτήριο με ζωνική χρέωση.
Την ίδια ώρα, τα αρμόδια υπουργεία θα πρέπει να είναι συνεπή στις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΑΣΑ, για τη μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο των ευπαθών ομάδων, καθώς από τον Ιανουάριο, σε περίπτωση μη καταβολής του, ο ΟΑΣΑ θα σταματά αυτοδικαίως το μεταφορικό έργο.