ΕΛΣΤΑΤ: Ποιοι σερφάρουν και ποιοι όχι και γιατί στο διαδίκτυο
Κατά 46,8% αυξήθηκαν οι συνδέσεις internet την πενταετία 2010-2015, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή η οποία καταγράφει πως το 70% των νοικοκυριών έχουν πλέον πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Επτά στα δέκα νοικοκυριά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, έχουν πρόσβαση πια σε ηλεκτρονικό υπολογιστή (68,6%) και πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους (ποσοστό 68,1%) καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το 2014 κατά 7,2% και 3,8% αντιστοίχως.
Οι περιοχές της χώρας όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση σε ότι αφορά στην πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι η Αττική (5,5%) και η Βόρεια Ελλάδα (10,4%). Μείωση παρουσιάστηκε στην Κεντρική Ελλάδα (3,7%), τα Νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη (2,6%).
Ως σημαντικότεροι λόγοι που κάποιοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους, αναφέρονται οι παρακάτω: η έλλειψη ικανοτήτων (60,7%), το μη ενδιαφέρον των πληροφοριών του διαδικτύου (25,9%) και το υψηλό κόστος του εξοπλισμού (21,7%).
Ενδιαφέρον, όμως, έχουν και τα στοιχεία που δείχνουν πως ενώ έχει αυξηθεί η πρόσβαση στο διαδίκτυο από άτομα ηλικίας 45 και 50 ετών, έχει μειωθεί από τους νέους ηλικίας 25 ετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεια της έρευνας, για την ηλικιακή ομάδα 16 με 24 καταγράφεται σταθερό ποσοστό πρόσβασης στο διαδίκτυο το 2014, αλλά και το 2015. Η μεγαλύτερη αύξηση στο ποσοστό πρόσβασης (12,4%) αφορά στην ομάδα των 45-54 ετών.
Αναφορικά με όσους δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο, η μεγαλύτερη μείωση (45,2%), συγκριτικά με το 2014, καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 25 έως 34 ετών.
Πώς χρησιμοποιούν το διαδίκτυο;
Το 85,4% των χρηστών του διαδικτύου διαβάζουν online ειδήσεις σε ιστοστελίδες, εφημερίδες και περιοδικά. Το 80,4% αναζητούν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες και το 77,1% για να στείλει και να λάβει ηλεκτρονικά μηνύματα. Το 55,7% ψάχνει για πληροφορίες υγείας, διατροφής κτλ.
Σε ότι αφορά στα social media, προκύπτει πως το 87,5% των νέων ηλικίας 16 έως 24 ετών συμμετέχουν σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Στο σύνολο του πληθυσμού της χώρας ηλικίας από 16 έως 74 ετών συμμετέχει στα social media ένα ποσοστό 43,9%.