Νέφος στο Μετρό της Αθήνας- Ποίοι σταθμοί είναι «επικίνδυνοι»
Σύμφωνα με την ερεύνα οι ρύποι προέρχονται από τα υλικά κατασκευής ,τα φρένα των τρένων κατά την τριβή με τις ράγες, τον μεγάλο αριθμό επιβατών και την εξωτερική ρύπανση.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, έως 6 φορές πάνω από το κανονικό καταγράφηκαν τα αιωρούμενα σωματίδια στο Σταθμό στο Σύνταγμα σε σχέση με το κοντινότερο μετεωρολογικό σταθμό στο κέντρο της πόλης στην οδό Αριστοτέλους.
Ο δεύτερος ποιο επιβαρημένος σταθμός ήταν η πλατφόρμα του σταθμού Δουκίσης Πλακεντίας όπου οι σωματιδιακές συγκεντρώσεις βρέθηκαν τέσσερις φορές υψηλότερες από ότι στο εξωτερικό περιβάλλον.
Συμφώνα με τη ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. (Σταθερές Συγκοινωνίες) το δίκτυο του ΜΕΤΡΟ αποτελεί εμα κλειστό υπόγειο σύστημα που εξαερίζεται με φυσικά και μηχανικά μέσα με συνέπεια οι τιμές συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι αυξημένες σε σχέση με του περιβάλλοντος, Οι τιμές δεν μπορούν να θεωρηθούν επιβαρυντικές καθώς ο μέσος χρόνος παραμονής των επιβατών στις αποβάθρες είναι 3 με 5 λεπτά.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ Μαργαρίτα Ασημακοπουλου και τον υποψήφιο διδάκτορα του τμήματος Νικολάο Μπαρμπαρέσο