«Κίτρινος πυρετός» απειλεί τον τουρισμό
Ρεπορτάζ: Βασίλης Σκουλαράκος
Ισχυρό πλήγμα στον τουρισμό, στην καρδιά της καλοκαιρινής περιόδου, επιφέρουν οι απεργίες των ιδιοκτητών ταξί που ξεκίνησαν από χθες στις 05.00 τα ξημερώματα αλλά και η απειλή των ναυτεργατών για απεργιακή κινητοποίηση το τρίτο 10ήμερο του Ιουλίου.
Οι ιδιοκτήτες ταξί μάλιστα απειλούν ότι θα προχωρήσουν σε απεργίες διαρκείας αν δεν συναντηθούν με τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων Γ. Ραγκούση.
Βασικό αίτημα των αυτοκινητιστών είναι να συζητηθεί η απελευθέρωση του επαγγέλματος στη βάση του Προεδρικού Διατάγματος του προηγούμενου υπουργού, Δ. Ρέππα, το οποίο προέβλεπε μεταξύ άλλων:
Καθιέρωση αλγόριθμου (πληθυσμιακά και οικονομικά κριτήρια) βάσει του οποίου υπολογίζεται το πόσα κίτρινα οχήματα αντιστοιχούν σε 1.000 κατοίκους και διατήρηση των εδρών για τα ταξί της επαρχίας αλλά μεταφορά της αρμοδιότητας στους δήμους προκειμένου να καθορίζουν τα όρια μετακίνησης των ταξί.
Η χθεσινή εικόνα της χώρας που αντίκρισαν οι τουρίστες ήταν απαράδεκτη. Ουρές χιλιομέτρων, αυτοκίνητα καθηλωμένα, εργαζόμενοι σε κατάσταση νευρική κρίσης και ταξιδιώτες ταλαιπωρημένοι, συνέθεταν το σκηνικό στους δρόμους της πρωτεύουσας, 18 Ιουλίου, στην καρδιά της τουριστικής περιόδου.
Μιλώντας στο newsbomb.gr το μέλος της Ομοσπονδίας Ταξιδιωτικών Γραφείων Σπύρος Γκίνης, τόνισε πως «ένα δίκαιο που μπορεί να έχουν οι ιδιοκτήτες ταξί, δεν μπορεί να καταπατά και να βιάζει το δίκαιο χιλιάδων άλλων πολιτών.
Οι δεκάδες απεργίες έχουν δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στον τουρισμό. Πώς να επιλέξει κάποιος τη χώρα μας, όταν τη μία το κέντρο είναι κλειστό, την άλλη έχουν απεργία τα μουσεία, την άλλη κόβεται το ρεύμα, τώρα δεν έχει ταξί… αναγκαστικά ο τουρίστας θα επιλέξει μια άλλη χώρα, μιας και η δική μας έχει καταντήσει «οπερέτα».
Έχω μεταφέρει ακόμα και τραυματισμένους πολίτες από τα επεισόδια στο κέντρο. Αυτοί λοιπόν δεν θα ξαναέρθουν. Οι Τούρκοι φέτος είχαν 30 εκατ. τουρίστες και έσοδα 20 δις. ευρώ και εμείς μόλις 15 εκατ. τουρίστες και 11 δις. εισπράξεις. Η Ελλάδα είναι μοναδική σε όλο τον κόσμο και εμείς αυτοπυροβολούμαστε".
Κυκλοφοριακό χάος στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς χιλιάδες οδηγοί ταξί ακινητοποίησαν τα οχήματά τους και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας αποκλείοντας τις πύλες εισόδου.
Ταλαιπωρία και για τους ταξιδιώτες που επέλεξαν να κινηθούν από αέρος. Χιλιάδες ταξί στην Αττική οδό προκάλεσαν κυκλοφοριακό κομφούζιο, ενώ οι οδηγοί απέκλεισαν και τις πύλες εισόδου του «Ελ. Βενιζέλος».
Πολλοί ταξιδιώτες διαμαρτύρονταν ότι έχασαν τις πτήσεις τους, λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αττική Οδό.
Η εικόνα των τουριστών που κατέβαιναν από τα κρουαζιερόπλοια και προσπαθούσαν να φτάσουν στον Ηλεκτρικό με τα πόδια, φορτωμένοι με τις βαλίτσες, έκανε τον γύρο του κόσμου, εκθέτοντας για ακόμα μια φορά τη χώρα.
Ανάλογη εικόνα και σε άλλες περιοχές της χώρας. Στην Πάτρα σημειώθηκαν σοβαρά επεισόδια όταν ιδιοκτήτες ταξί συγκρούστηκαν με τις αστυνομικές δυνάμεις .
Η περιοχή γύρω από γνωστό ξενοδοχείο στο Ρίο μετατράπηκε σε πεδίο μάχης ανάμεσα στους απεργούς ιδιοκτήτες ταξί που ήθελαν να πλησιάσουν στο χώρο και την αστυνομία. Εκατοντάδες ιδιοκτήτες ταξί από όλη την περιφέρεια απέκλεισαν το δρόμο που οδηγεί στο ξενοδοχείο, ενώ ακολούθησε πετροπόλεμος με τις ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις και εκτεταμένη ρίψη χημικών.
Στο σημείο επικράτησε «χάος» για περισσότερη από μισή ώρα, ενώ έντονες ήταν και οι αντιδράσεις ατόμων που έχουν καταλύσει στο ξενοδοχείο και των λουόμενων που βρίσκονταν στην πισίνα του ξενοδοχείου και την ακτή, λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας που δημιούργησαν τα χημικά.
Έκκληση στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί να σταματήσουν άμεσα τις ακραίες μορφές διαμαρτυρίας απευθύνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων.
Προς κινητοποιήσεις και οι λιμενεργάτες
Εν τω μεταξύ, την Τετάρτη λήγει το τελεσίγραφο που είχαν στείλει οι ναυτεργάτες στον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χ. Παμπούκη, σχετικά με σειρά αιτημάτων τους. Τα ναυτεργατικά σωματεία είχαν προειδοποιήσει ότι αν μέχρι 20 Ιουλίου δεν ελάμβαναν απαντήσεις θα προχωρούσαν σε απεργίες κλείνοντας το λιμάνι του Πειραιά κι όχι μόνο, μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του μήνα.
Τα ναυτεργατικά σωματεία διαμαρτύρονται για τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης του ΝΑΤ, καθώς και για το ότι με την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου θίγονται βασικά συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.