Λάρισα: Μαθητικό βίντεο αφιερωμένο στα ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες
Οι μαθητές δημιούργησαν ένα βίντεο για τα ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες, στο πλαίσιο προγράμματος Αγωγής Υγείας του σχολείου με θέμα «Καταπολεμούμε τη ρητορική μίσους - Ενισχύουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα». Τίτλος: «Η θάλασσά μου ή Δώρο ένα φωτεινό δάκρυ…».
Το δημιούργημά τους βασίζεται σε δύο ποιήματα μαθητών και θίγει το ζήτημα των ασυνόδευτων παιδιών προσφύγων. Οδηγήθηκαν δε οι μαθητές στην επιλογή αυτή της θεματολογίας, καθώς θεωρούν ότι τα ασυνόδευτα παιδιά-προσφυγές είναι η πιο ευάλωτη πλευρά του προσφυγικού, αλλά και ένα μήνυμα ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο. Στο βίντεο συνδέονται τα συναισθήματα των προσφύγων του 2016, με τα συναισθήματα που περιγράφονται στο τραγούδι των προσφύγων της Περγάμου της Μικράς Ασίας, για να καταδειχθεί ότι υπάρχει κοινός τόπος συναισθημάτων και κοινό τραύμα, παντού για τους πρόσφυγες. Χρησιμοποιείται επίσης η τέχνη της ζωγραφικής για το πλησίασμα στον «τόπο» του άλλου, του ασυνόδευτου παιδιού πρόσφυγα, αλλά και του κάθε πρόσφυγα, σε μια προσπάθεια να του δοθεί φωνή, και να μετατραπεί η σκιά του σε συνάνθρωπο δίπλα μας.
Στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση και η αντίσταση στη ρητορική μίσους, η οποία όπως τονίζουν οι μαθητές, μπορεί να οδηγήσει σε εγκλήματα μίσους, εμπλέκοντας έτσι τα ανθρώπινα δικαιώματα που αφορούν την προσωπική ασφάλεια και προστασία.
Δείτε το βίντεο