ΟΛΠ - ΟΛΘ: Επαναλαμβανόμενες απεργίες των λιμενεργατών από την Πέμπτη 26 Μαΐου

Σαρανταοκτάωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, κήρυξανοι λιμενεργάτες και προανήγγειλαν ότι θα ακολουθήσουν απεργίες σε όλα τα λιμάνια της επικράτειας.
3'

Προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων και στη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών στους σταθμούς κρουαζιέρας του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αναμένεται να προκαλέσουν οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, που κήρυξαν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ. Υ. Λ. Ε), η Ένωση Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών, ζητώντας την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων και επιπλέον δεσμεύσεις για τις εργασιακές τους σχέσεις.

Την Τετάρτη 25 Μαΐου στις 12:00 οι λιμενεργάτες οργανώνουν παλλιμενική συγκέντρωση στον ΟΛΠ, ενώ στις 11:00 το πρωί της Πέμπτης, θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και θα κατευθυνθούν προς το υπουργείο Ναυτιλίας.

Τις ημέρες της απεργίας, στην προβλήτα Ι, στο λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, δεν θα γίνονται καθόλου φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων, ενώ δεν θα λειτουργεί και σταθμός μεταφοράς αυτοκινήτων (car terminal). To ίδιο θα ισχύει και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σε κοινή ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ, της Ένωσης Λιμενεργατών και Αρχιεργατών, τονίζεται ότι «η κυβέρνηση προχωράει ολοταχώς στην πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ, παρά τις διαφωνίες των εργαζομένων, αλλά και του συνόλου των κοινωνικών φορέων. Ταυτόχρονα, παρά τις επανειλημμένες συναντήσεις δεν έχει δοθεί απάντηση στις θέσεις των εργαζομένων για τη διασφάλιση των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, παρά τη φραστική δέσμευση του πρωθυπουργού».

Για το θέμα των εργασιακών σχέσεων, ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ Νίκος Γεωργίου, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τόνισε ότι αυτό που ζητούν στην παρούσα φάση οι εργαζόμενοι, από τα διοικητικά συμβούλια των δύο λιμανιών, είναι η έγκριση του νέου επικαιροποιημένου γενικού κανονισμού εργασίας στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.

Πρόσθεσε ότι το θέμα των εργασιακών σχέσεων που θέτουν τα σωματεία των εργαζομένων, έχει παραπεμφθεί από τις διοικήσεις των δύο λιμανιών στην καλή θέληση του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο προς το παρόν τηρεί σιγή ιχθύος.

Όπως υποστήριξε ο κ.Γεωργίου, η cosco, που αναμένεται να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ, αλλά και οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν πολύ καλά τα οικονομικά στοιχεία των δύο εταιρειών αλλά και τις υποχρεώσεις των δύο εταιρειών προς τους εργαζομένους.

«Εμείς αυτό που θέλουμε είναι η ενίσχυση του πλαισίου των εργασιακών σχέσεων, όπως ο αποκλεισμός κάποιων εργολαβιών αλλά και να χρησιμοποιούνται μόνο εργαζόμενοι από τους δύο οργανισμούς των λιμανιών και όχι από αλλού» ανέφερε ο κ.Γεωργίου, προσθέτοντας ότι κάτι ανάλογο ισχύει αυτή τη στιγμή και για άλλες μετοχοποιημένες εταιρείες, όπως ο ΟΤΕ και τα ΕΛΠΕ.

Υπενθυμίζεται πως οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ έχουν εν ισχύ συλλογική σύμβαση εργασίας, που ανανεώθηκε πέρυσι, με διετή διάρκεια και λήγει το καλοκαίρι του 2017 και με την τρίμηνη μετενέργεια, το Φθινόπωρο.

Στον ΟΛΠ απασχολούνται 1.121 εργαζόμενοι με βάση τα στοιχεία για τη χρήση του 2015, ενώ στον ΟΛΘ 420 άτομα.

Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων

Σχετικές ειδήσεις