Νέες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια - Σε κίνδυνο η κρουαζιέρα στην Ελλάδα
«Η κυβέρνηση, παρά τις δηλώσεις ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες των εργαζομένων και παρά τις διαβεβαιώσεις περί αποδοχής των αιτημάτων μας σε επίπεδο πρωθυπουργού, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη υλοποίησης της διασφάλισης σταθερών και ασφαλών θέσεων εργασίας. [...] Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις, χρειάζονται συγκεκριμένες πράξεις και ντοκουμέντα» υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και των σωματείων εργαζομένων στον ΟΛΘ.
Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, οι αρμόδιοι υπουργοί Εργασίας και Ναυτιλίας αναγνωρίζουν ότι υπάρχει πρόβλημα με την εργασιακή συνέχεια στο νέο περιβάλλον που θα προκύψει μετά την πώληση και παραδέχονται, με δημόσιες δηλώσεις τους, ότι χρειάζεται θωράκιση του θεσμικού εργασιακού πλαισίου. «Ωστόσο δεν προχωρούν σε συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις που προτείνονται, τόσο για τον ΟΛΠ, όσο και για τον ΟΛΘ. Απεναντίας, υποχωρούν μέρα με την ημέρα και σε κάθε πρόταση και σε κάθε λύση που τους δίνουμε επιφυλάσσονται να απαντήσουν και ποτέ δεν δίνουν ουσιαστική απάντηση» υπογραμμίζουν.
Σε ό,τι αφορά ειδικά στον ΟΛΘ, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν τις επόμενες ημέρες σε δημόσια εκδήλωση- συζήτηση για τα εργασιακά θέματα, με βασικό ομιλητή τον καθηγητή εργατικού δικαίου, Άρη Καζάκο,ενώ θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη παρουσία εκπροσώπων του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Οι ακριβείς ημερομηνίες θα καθοριστούν αύριο. Οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ακόμη ότι διατηρούν αναλλοίωτη τη θέση τους ενάντια «στο ξεπούλημα του λιμανιού και όλου του δημόσιου πλούτου».
«Η κρουαζιέρα κινδυνεύει να χάσει ευκαιρίες ανάπτυξης εξαιτίας των συνεχιζόμενων απεργιών των εργαζομένων στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ»
Στο μεταξύ, τον κώδωνα του κινδύνου ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας κινδυνεύει να χάσει ευκαιρίες ανάπτυξης την τρέχουσα τουριστική περίοδο, εξαιτίας των συνεχιζόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, κρούει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες.
Τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε αλλαγή πορείας πλοίων που είχαν προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, δεδομένου ότι δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθεί η μεταφορά αποσκευών επιβατών κρουαζιεροπλοίων στο πρώτο λιμάνι της χώρας, τονίζει ο κ. Κόντες και προσθέτει ότι όσα πλοία προσέγγισαν τις ημέρες των απεργιών, αντιμετώπισαν ταλαιπωρία τόσο για την μεταφορά των αποσκευών των επιβατών, όσο και για τις διαδικασίες προμηθειών διαφόρων υλικών κυρίως τροφοεφοδίων.
Ο πρόεδρος της ΕEΚΦΝ προσθέτει ότι η ζημιά που ίσως προκύψει για τον πρώτο μήνα, ενδέχεται να φτάσει περίπου τα 12 εκατ. ευρώ και να πολλαπλασιαστεί ανάλογα τους επόμενους μήνες, ενώ τονίζει ότι αρκετοί operators σκέπτονται να αλλάξουν προορισμό, γεγονός που θα προκαλέσει αρνητική εικόνα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, σημαίνοντας ακυρώσεις προσεγγίσεων που θα επηρεάσουν και τα άλλα λιμάνια της περιφέρειας που περιλαμβάνει το κυκλικό ταξίδι.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΕΚΦΝ οι οικονομικές επιπτώσεις από την όλη κατάσταση τον Ιούνιο 2016 μπορούν να αποτιμηθούν ως εξής:
- Μείωση επιβατών Ιn transit 45.000-50.000 επιβάτες.
- Μείωση επιβατών Home porting 25.000-30.000 επιβάτες.
- Μείωση τουριστικού εισοδήματος περίπου 3,5-4 εκατ. ευρώ.
- Μείωση εμπορικού εισοδήματος (προμήθειες κλπ) 5-5,5 εκατ. ευρώ.
- Μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιμένων/αεροδρομίων κλπ. 2-2,5 εκατ. ευρώ.
- Μείωση εργατοϋπαλληλικού προσωπικού για τις υπηρεσίες που έχουν ακυρωθεί
- Μείωση εσόδων στο κράτος από λιγότερους φόρους λόγω μείωσης επισκεπτών και υπηρεσιών που προσφέρονται.