Νέα 48ωρη απεργία στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης
Χωρίς προβλήματα λειτουργεί από σήμερα ο κλάδος της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, μετά την αναστολή της πολυήμερης απεργίας των λιμενεργατών του ΟΛΠ, ωστόσο τα προβλήματα παραμένουν στις φορτοεκφορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, καθώς η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, συνεχίζει τις κινητοποιήσεις της για 27η ημέρα και με νέα 48ωρη απεργία που εξήγγειλε το απόγευμα, μετά από συνεδρίαση των εκπροσώπων των εργαζομένων.
Προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν και στην εξυπηρέτηση κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς οι λιμενεργάτες στον ΟΛΘ συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, ενώ σήμερα εξήγγειλαν νέα 24ωρη από αύριο Τετάρτη 22/06 στις 12 το μεσημέρι, έως στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης 23/06.
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Επίσης η ΟΜΥΛΕ, θα αποστείλει επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσα, ζητώντας να γίνει απαλοιφή της φράσης «κατάργηση του Γενικού Προσωπικού Κανονισμού από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ» που βρίσκεται σε διάταξη της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, ενώ θα ζητούνται γραπτές δεσμεύσεις αναφορικά με τη δυνατότητα μετάταξης εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.
Πάντως στο λιμάνι του Πειραιά τρία κρουαζιερόπλοια στα οποία έγινε σήμερα επιβίβαση, οι αποσκευές των επιβατών εξυπηρετήθηκαν κανονικά από τους λιμενεργάτες με χειροκίνητα αμαξίδια.
Η Ένωση Λιμενεργατών Αρχιεργατών του ΟΛΠ με σημερινή ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «η απόφαση για αναστολή των κινητοποιήσεων ήταν ομόφωνη, στα πλαίσια της αυτόνομης λειτουργίας του κάθε σωματείου και δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας».
Επίσης τονίζει ότι το σωματείο βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα για ν' απαντήσει σε οποιαδήποτε πρόκληση που θα αμφισβητήσει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.
Τα σοβαρότερα πρoβλήματα εστιάζονται πάντως αυτή τη στιγμή στο χώρο των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, καθώς οι χειριστές και οι τεχνικοί των δύο οργανισμών, ανήκουν στην Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας.
Το κόστος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα δύο λιμάνια δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα από στελέχη των δύο οργανισμών, ωστόσο αυτή τη στιγμή εκατοντάδες κοντέινερ παραμένουν εγκλωβισμένα στους σταθμούς.
Στο car terminal του ΟΛΠ, αυτή τη στιγμή είναι «παγιδευμένα» 2.500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.000 έχουν προορισμό χώρες της Μέσης Ανατολής και τα 500 την Ελλάδα.
Ήδη, πολλά πλοία μεταφοράς οχημάτων και κοντέινερ με αρχικό προορισμό τον Πειραιά η τη Θεσσαλονίκη, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων κατευθύνθηκαν σε ανταγωνιστικά λιμάνια γειτονικών χωρών παρακάμπτοντας την Ελλάδα.
Συνεδριάζει την Τετάρτη (22/6/2016) η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Αύριο αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να εξετάσει εάν είναι συμβατή με το δίκαιο περί ανταγωνισμού η παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco.
Έως το τέλος του μήνα με βάση και την έκθεση της Επιτροπής ανταγωνισμού αναμένεται να οδηγηθεί στη Βουλή προς ψήφιση η νέα σύμβαση παραχώρησης ενώ αμέσως μετά θα κληθεί η κινεζική Cosco να καταβάλει το τίμημα για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ αλλά και τη διαχείριση του μεγαλύτερου λιμανιού της Μεσογείου.