Περιορίζονται οι ενέργειες των εισπρακτικών εταιριών

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων υπέβαλε τις προτάσεις του στο Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, για ρύθμιση σε ένα πλαίσιο νομιμότητας του ρόλου...
1'

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων υπέβαλε τις προτάσεις του στο Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, για ρύθμιση σε ένα πλαίσιο νομιμότητας του ρόλου των εισπρακτικών εταιριών.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να προωθήσει κάποιες ρυθμίσεις, προκειμένου να προστατέψει τους δανειολήπτες από τις -πολλές φορές αθέμιτες και ακραίες πρακτικές- των εισπρακτικών εταιριών και στο πλαίσιο αυτό, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων προέβη στις παρακάτω προτάσεις:

- Η εταιρεία μπορεί να τηλεφωνεί στον οφειλέτη και να τον ειδοποιεί για τη ληξιπρόθεσμη απαίτηση ύστερα από 10 ημέρες από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη..

- Η τηλεφωνική επικοινωνία επιτρέπεται να πραγματοποιείται από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ και μόνο τις εργάσιμες ημέρες. Σε καμία περίπτωση ωστόσο η συχνότητα των τηλεφωνημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα ανά δεύτερη ημέρα.

- Εάν ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης, η εταιρία οφείλει να μην αρχίσει ή να σταματήσει την ενημέρωση.

- Η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας του οφειλέτη επιτρέπεται μόνον εφόσον έχει δηλωθεί από τον ίδιο ως ο μοναδικός τηλεφωνικός αριθμός χωρίς να γίνεται γνωστό το περιεχόμενό της σε τρίτα πρόσωπα.

- Απαγορεύεται η επικοινωνία εταιριών με τους οφειλέτες μετά την έναρξη δικαστικών πράξεων ή αναγκαστικής εκτέλεσης.

- Απαγορεύεται στις εταιρίες να διαβιβάζουν τα στοιχεία των οφειλετών σε τρίτους καθώς και να τα χρησιμοποιούν για άλλους σκοπούς.