Συγκεκριμένα, μέσα στο 2017 αναμένεται να πιάσει δουλειά ο Μετροπόντικας που θα σκάψει το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, η οποία έχει προϋπολογισμό 1,4 δισ., θα εκτείνεται σε 12 χλμ. και θα διαθέτει 14 σταθμούς. Το πρώτο τμήμα αφορά τη διαδρομή Ευαγγελισμός - Άλσος Βεΐκου και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες. Θεωρείται σημαντικό έργο, καθώς θα δημιουργήσει για πρώτη φορά ένα δίκτυο μέσων μεταφοράς σταθερής σε επιβαρυμένες και υποβαθισμένες περιοχές της πρωτεύουσας όπως η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια.
Ολόκληρη η γραμμή 4 του Μετρό (Περισσός - Άλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) θα έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.
Παράλληλα προχωρά, αν και όχι χωρίς προβλήματα, η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά. Συγκεκριμένα ο Μετροπόντικας έχει συναντήσει σπηλαιώσεις μεταξύ των σταθμών Νίκαια και Μανιάτικα και η διαδικασία προχωρά πλέον με αργά και προσεκτικά βήματα.
Το ευχάριστο στην περίπτωση του Μετρό είναι ότι υπάρχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, οπότε δεν αναμένεται να παρουσιαστούν προβλήματα χρηματοδότησης.