Ηλεκτρονικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Ηλεκτρονικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς - Ξεκίνησε χθες, Τετάρτη (01/02/2017) η πρώτη φάση προσαρμογής για τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και Τραμ, ενώ από τον Απρίλιο θα εφαρμοστεί και στο Μετρό.
Η πώληση του νέου τύπου εισιτηρίου του ΟΑΣΑ ξεκίνησε από τρεις σταθμούς του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου (Κηφισιά, Μαρούσι και Καλλιθέα) και από τη στάση Τραμ «Σύνταγμα», ενώ παρέχεται η δυνατότητα αγοράς ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια των λεωφορειακών γραμμών express στο Σύνταγμα και το Αεροδρόμιο.
Σταδιακά μέσα στο Φεβρουάριο, όπως υποστηρίζει ο ΟΑΣΑ, θα τεθούν σε λειτουργία και τα υπόλοιπα 169 μηχανήματα όλων των σταθμών της γραμμής 1 και των στάσεων του Τραμ, όπως και η λειτουργία αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης και φόρτισης του πολλαπλού εισιτηρίου που θα εγκατασταθούν στα ΚΤΕΛ Κηφισού, Λιοσίων, ΚΤΕΛ Αττικής (Πεδίον Άρεως), στο Πέραμα και στην Κηφισιά (πλ. Πλατάνου).
Υπενθυμίζεται πως οι νέοι τύποι κομίστρου είναι δύο: Το πολλαπλό εισιτήριο που είναι επαναφορτιζόμενο και η έξυπνη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD, μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.
Η εφαρμογή του νέου συστήματος, όπως τόνισε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ –ΜΠΕ) ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Αναστάσιος Ταστάνης, χρησιμοποιώντας αργά το απόγευμα της Τετάρτης ο ίδιος το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μετακίνησή του με το Τραμ, θα γίνει σταδιακά, με προσεκτικά βήματα, μελετώντας ακόμη και τη διεθνή εμπειρία, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τις δυνατότητες και τα οφέλη που αυτό προσφέρει.
«Ο βαθμός εξοικείωσης του επιβατικού κοινού και η καλύτερη εξυπηρέτηση θα είναι και τα κριτήρια της τελικής απόφασης κλεισίματος των πυλών» ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών. Να σημειωθεί πως η έξυπνη κάρτα, AΤΗ.ΕΝΑ Card, δεν λειτουργεί ακόμη και σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ αναμένεται να είναι διαθέσιμη στο επιβατικό κοινό τις επόμενες ημέρες.
Η χθεσινή ημέρα αποτελεί «σταθμό για τον όμιλο ΟΑΣΑ, τις Συγκοινωνίες Αθηνών, αλλά και για το επιβατικό κοινό, γιατί μπαίνουμε σε μια νέα εποχή. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αρχίζει να αποτελεί μια νέα και σύγχρονη πραγματικότητα για τους συμπολίτες μας. Οι δημόσιες συγκοινωνίες εκσυγχρονίζονται με ένα έργο που κατορθώσαμε παρά όλες τις δυσκολίες να υλοποιήσουμε» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης.
Πάντως, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, εντός του Φεβρουαρίου, κατά την πρώτη φάση, οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express. Οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα. H έκδοση και η φόρτιση του πολλαπλού εισιτηρίου, εκτός από τα αυτόματα μηχανήματα, θα πραγματοποιείται και σε 8 στελεχωμένα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών της γραμμής 1 (Κηφισιά, Μαρούσι, Ηράκλειο, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια, Καλλιθέα, Πειραιάς) και δύο εκδοτήρια του τραμ (Σύνταγμα, Αγ. Φωτεινή), τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία σταδιακά. Στα στελεχωμένα εκδοτήρια θα γίνεται σταδιακά και έκδοση έξυπνων καρτών, ενώ η υποβολή αιτήσεων για την έκδοση προσωποποιημένων έξυπνων καρτών μέσω του ιστότοπου www.athenacard.gr.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες
1. Οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια 1,40 ευρώ και 0,60 ευρώ θα συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα.
2. Οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία, 6μηνιαία, ετήσια) συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά.
3. Παράλληλα, οι κάτοχοι καρτών απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής (όχι μειωμένης) ενθαρρύνονται να υποβάλουν αίτηση απόκτησης έξυπνης κάρτας στο www.athenacard.gr για να αντικαταστήσουν την χάρτινη.
4. Επίσης, όσοι επιβάτες θέλουν να αποκτήσουν έξυπνη κάρτα και να την φορτίσουν με προϊόν κομίστρου απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής (όχι μειωμένης) μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόκτησης έξυπνης κάρτας στο www.athenacard.gr.
5. Μέχρι να παραλάβουν την έξυπνη κάρτα τους, οι επιβάτες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τους χάρτινους τύπους κομίστρου που χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα.
6. Οι επιβάτες, για όσο διάστημα χρησιμοποιούν χάρτινους τύπους κομίστρου, θα ακολουθούν τις διαδικασίες αγοράς και επικύρωσης όπως έκαναν μέχρι σήμερα.
Επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων
7. Στα λεωφορεία, τρόλεϊ και Τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα ΜΙΑ φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.
8. Στην Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα πρέπει να τα επικυρώνουν ΔΥΟ φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
9. Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.
10. Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα κατά την είσοδό τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων.
11. Κατά το επόμενο χρονικό διάστημα ο ΟΑΣΑ θα ενημερώνει το επιβατικό κοινό με κάθε πρόσφορο τρόπο με μηνύματα από τις οθόνες των σταθμών και της τηλεματικής, μέσω του ιστότοπου www.athenacard.gr, του τηλεφωνικού κέντρου 11 185 και με έντυπο υλικό.
12. Στη φάση πλήρους λειτουργίας του συστήματος, μετά τον Απρίλιο, θα παρέχεται στους επιβάτες η δυνατότητα να πληρώνουν όταν αγοράζουν ή επαναφορτίζουν τα ηλεκτρονικά τους εισιτήρια (πολλαπλό, κάρτα) και με την χρήση πιστωτικών καρτών στα αυτόματα μηχανήματα, μέσω του διαδικτύου και μέσω έξυπνων κινητών.
Τι πρέπει να κάνουν οι επιβάτες του Προαστιακού
Μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του Έργου οι επιβάτες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.
Οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης και μειωμένου κομίστρου
Το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου συνεχίζει να ισχύει κανονικά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων (Ανεργοι, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές κλπ). Οι επιβάτες που είναι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα ενημερωθούν ξεχωριστά και σε συνεργασία με την κατά περίπτωση αρμόδια Αρχή ή Υπουργείο σε επόμενη φάση.