Δύο «εφοπλιστές» σε σκάνδαλο λαθρεμπορίας καυσίμων
Στο μικροσκόπιο των Αρχών, τόσο του Λιμενικού Σώματος, όσο και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος φαίνεται πως μπαίνει η δραστηριότητα δύο επιχειρηματιών...
Στο μικροσκόπιο των Αρχών, τόσο του Λιμενικού Σώματος, όσο και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος φαίνεται πως μπαίνει η δραστηριότητα δύο επιχειρηματιών που ασχολούνται συν τοις άλλοις με τον εφοπλισμό.
Τα ονόματά τους εμπλέκονται σε μια πολύ περίεργη υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων γύρω από το λιμάνι του Πειραιά.
Η υπόθεση αποκαλύφθηκε πριν από μερικά 24ωρα και λέγεται πως βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια ώστε οι «εφοπλιστές» να εμφανιστούν ως αθώοι, σε αντίθεση με τους πλοιάρχους των δεξαμενοπλοίων, «Γρηγόρης Π» και «Εξπλόρερ 2», που συνελήφθησαν ως ύποπτοι για λαθρεμπορία υγρών καυσίμων.
Τα δύο δεξαμενόπλοια ανήκουν σε πρόσωπα υπεράνω υποψίας που διαθέτουν τις κατάλληλες γνωριμίες για να μπουν στο στενό κύκλο των εφοπλιστών που εκτελούν και διαχειρίζονται τη μεταφορά καυσίμων γύρω από το λιμάνι του Πειραιά.
Είναι οι ίδιοι που φέρεται να αναλαμβάνουν και την πετρέλευση άλλων πλοίων στη ράδα του μεγάλου λιμανιού, όχι πάντα με τις πιο διαφανείς διαδικασίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ένας από τους φερόμενους «εφοπλιστές» είναι διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Sportsmarketing» και τ’ όνομά του έχει εμπλακεί σε σκάνδαλο που αφορούσε στην ΕΡΤ και στη διαχείριση τηλεοπτικών δικαιωμάτων.
Ο έτερος είναι πρώην μεγαλοστέλεχος της εταιρείας παροχής συνδρομητικού τηλεοπτικού προγράμματος και φέρεται να είναι ιδιοκτήτης εταιρειών στον κλάδο των παραγωγών.
Η υπόθεση ήρθε στο φως της επικαιρότητας ύστερα από αιφνιδιαστικούς ελέγχους που διεξήγαγαν στελέχη του Λ.Σ. σε γκαζάδικα και ποκεράδικα (δεξαμενόπλοια εφοδιασμού πλοίων) τα ξημερώματα της 31ης Αυγούστου 2011.
Το πρώτο δεξαμενόπλοιο κατευθυνόταν προς τη ράδα του Περάματος και βρέθηκε να μεταφέρει μέσα στα τάνκια του (δεξαμενές) σημαντικές ποσότητες πετρελαίου που διατίθενται ατελώς σε ποντοπόρα πλοία, χωρίς αυτά να δικαιολογούνται από τα παραστατικά φορτίου και τις καταμετρήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες το πλεονάζον πετρέλαιο στο «Γρηγόρης Π» ανερχόταν σε 40,05 κυβικά μέτρα marine gas oil και σε 72,37 κυβικά μέτρα fuel oil.
Επίσης οι αξιωματικοί του Λιμενικού στοιχειοθετούν την κατηγορία εις βάρος του πλοιάρχου διότι όπως διαπιστώθηκε δεν έφερε και δεν τηρούσε σωστά τα προβλεπόμενα βιβλία φορτώσεων, γεγονός το οποίο προκαλεί υποψίες για λαθρεμπόριο υγρών καυσίμων.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας ομάδα του Λιμενικού Σώματος παρακολουθούσε και έκανε αιφνιδιαστική έφοδο στο «Εξπλόρερ 2». Ενώ είχε διενεργηθεί πριν από την έφοδο τυπικός έλεγχος σύμφωνα με τον οποίο δηλώθηκε μηδενικό υπόλοιπο φορτίου, το δεξαμενόπλοιο βρέθηκε να μεταφέρει 125,38 κυβικά μέτρα αφορολόγητο fuel oil, χωρίς να διαθέτει ούτε ένα παραστατικό που να δικαιολογεί τη μεταφορά του.
Επιπλέον βρέθηκε σωλήνας μετάγγισης πετρελαίου που είχε συνδεθεί σε παρακείμενο πλοίο, προφανώς για μεταφορά καυσίμων.
Με συνοπτικές διαδικασίες το Λ.Σ. προέβη στην κατάσχεση των πλοίων και των φορτίων τους, ενώ συνέλαβε τους δύο πλοιάρχους, οι οποίοι προσήχθησαν στον Εισαγγελέα και πήραν προθεσμία για να απολογηθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει διαταχθεί η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης και θα συνδυαστεί με ενέργειες που προβλέπονται στο πλαίσιο τους Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς.
Όπως ανέφεραν έγκυρες πηγές από το Λ.Σ., η πλοιοκτήτρια εταιρεία των δύο δεξαμενόπλοιων όπως και οι φερόμενοι ιδιοκτήτες της θα ελεγχθούν εξονυχιστικά, καθώς επίσης και οι επαφές τους, ώστε να σπάσει το απόστημα της λαθρεμπορίας καυσίμων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Οι εξελίξεις αυτήν την εβδομάδα αναμένονται ραγδαίες.