Μπλόκα αγροτών: Αυξάνονται τα προβλήματα λόγω του αποκλεισμού του τελωνείου των Ευζώνων
«Αν η κατάσταση συνεχιστεί ώς έχει σήμερα, φοβάμαι ότι από την άλλη εβδομάδα το συμβατικό λιμάνι δεν θα είναι πλέον ανοιχτό»: με τη φράση αυτή ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Κωνσταντίνος Μέλλιος, μεταφέρει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) την ανησυχία του ότι αν ο αποκλεισμός του τελωνείου των Ευζώνων από αγρότες δεν λήξει άμεσα, η λειτουργία του συμβατικού λιμανιού, όπου και εναποτίθενται τα χύδην φορτία, θα καταστεί αδύνατη σε λίγες ημέρες από σήμερα.
Προς το παρόν, η διοίκηση του ΟΛΘ κερδίζει χρόνο με την εσωτερική διαχείριση των ελάχιστων χώρων, που έχουν μείνει ελεύθεροι στα κρηπιδώματα του συμβατικού λιμένος. Σύμφωνα με τον κ. Μέλλιο, σε μόλις δύο ημέρες από σήμερα τα συσσωρευμένα φορτία υπολογίζεται ότι θα έχουν φτάσει τους 160.000 τόνους, ενώ εν αναμονή της άφιξης δύο ακόμη πλοίων, στις 16 και 18 Φεβρουαρίου αντίστοιχα, «η κατάσταση θα φτάσει στο απροχώρητο» και δεν θα είναι πλέον δυνατή η οποιαδήποτε διαχείρισή της.
Όπως λέει ο ίδιος, το λιμάνι κέρδισε μία ημέρα, χάρη σε πελάτες του από τα Σκόπια, οι οποίοι αποφάσισαν να επωμισθούν το πρόσθετο οικονομικό κόστος, που συνεπάγεται η μεταφορά των φορτίων τους με φορτηγά στο Τελωνείο της Νίκης και από εκεί στον τελικό προορισμό τους (αφού διανύσουν απόσταση τουλάχιστον διπλάσια, σε σχέση με αυτή που συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τους Ευζώνους).
Για τις βιομηχανίες των Σκοπίων η κατάσταση επιδεινώνεται όσο περνούν οι μέρες, καθώς στο λιμάνι παραμένουν εγκλωβισμένα φορτία πρώτων υλών, απαραίτητων για τη λειτουργία τους, όπως νικέλιο και χαλυβουργικές ύλες, χωρίς να αποκλείεται κάποιες από αυτές νΑ αναγκαστούν να αναστείλουν τη λειτουργία τους. Ο αποκλεισμός στο τελωνείο των Ευζώνων ξεκίνησε το απόγευμα της 30ής Ιανουαρίου και σήμερα το μεσημέρι παρέμεναν παραταγμένα στο σημείο περίπου 350 τρακτέρ αγροτών, χωρίς τίποτα να προδικάζει προς το παρόν για διάλυση του μπλόκου.
Αποχή από τις υπερωρίες πραγματοποιούν χειριστές και οδηγοί
Στο μεταξύ, αποχή από τις υπερωρίες για όλη την τρέχουσα εβδομάδα αποφάσισαν οι χειριστές και οδηγοί μηχανημάτων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ) εξέφρασε τη συμπαράστασή της στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, επισημαίνοντας ότι η επιχειρούμενη πώληση του ΟΛΘ Α.Ε. έχει ως αποτέλεσμα τη σκόπιμη απαξίωση του λιμανιού, αλλά και την εξάντληση των εργαζομένων σε αυτό.
Όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στη λειτουργία του λιμανιού που οφείλεται στην αδιαφορία των κυβερνώντων και των διοικήσεων του ΟΛΘ που τους αναγκάζει να εργάζονται καθημερινά σε τριτοκοσμικές συνθήκες. Κατά το ΕΚΘ (που ζητά από την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της κι από τη διοίκηση του ΟΛΘ να δώσει τη λύση που υποσχέθηκε, για την προώθηση προσλήψεων προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ) οι τελευταίες προσλήψεις στο λιμάνι έγιναν πριν από 10 χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι, μετά από διαδοχικές αναβολές, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΘ λήγει στις 24 Μαρτίου.