ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - Απεργία Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ: Χάος στους δρόμους της Αθήνας
ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΜΟΝΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΪ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ
Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να εκχωρήσει τμήματα της ΣΤΑΣΥ σε ιδιώτες προς εμπορική εκμετάλλευση.
Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή, καθώς ήδη, σύμφωνα με την ενημέρωση από την Τροχαία, σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου της πρωτεύουσας η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται με πραγματική δυσκολία.
Σύμφωνα με την Τροχαία, τα μεγαλύτερα προβλήματα εστιάζονται στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και ρεύμα καθόδου από τον κόμβο Καλυφτάκη.
Εξάλλου, προβλήματα υπάρχουν στην κάθοδο της λεωφόρου Κηφισίας στο ύψος της Κατεχάκη και στην κάθοδο της Βασ. Σοφίας.
Κυκλοφοριακά προβλήματα και στις οδούς Βασ. Κωνσταντίνου (άνοδος), Καλλιρόης αλλά και στην άνοδο της λεωφόρου Συγγρού στο ύψος της Αμβρ. Φραντζή.
Εξάλλου, μεγάλη ταλαιπωρία υφίστανται και όσοι κινούνται και στη στη λεωφόρο Ηλιουπόλεως.
Δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα ποιους δρόμους να αποφύγετε
Τι λέει το υπουργείο Μεταφορών για την απεργία
Την ίδια στιγμή, πάντως, πηγές του υπουργείου Μεταφορών χαρακτηρίζουν ως «πλήρως αδικαιολόγητες» τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, υπογραμμίζοντας: «Δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των αστικών μέσων μαζικής μεταφοράς» αναφέρουν χαρακτηριστικά σε ενημερωτικό σημείωμά τους το υπουργείο Μεταφορών και η ΣΤΑΣΥ, ενώ παράλληλα αναρωτιούνται «ποιους πραγματικούς σκοπούς εξυπηρετούν οι τυφλές απεργίες των συνδικαλιστών της εταιρείας».
«Η ρύθμιση στην οποία αντιτίθενται όψιμα τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ παρέχει τη δυνατότητα στην εταιρεία Αττικό Μετρό, ιδιοκτήτρια των εγκαταστάσεων του μετρό, να μπορεί να συνάπτει και η ίδια εμπορικές συμβάσεις όχι μόνο με τη ΣΤΑΣΥ, αλλά και με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) για την καλύτερη αξιοποίησή τους. Μέχρι σήμερα η Αττικό Μετρό είχε τη δυνατότητα να συνάπτει συμφωνίες μόνο με τη ΣΤΑΣΥ. Ωστόσο, όλα τα προηγούμενα χρόνια η εκμετάλλευση των υποδομών του μετρό γινόταν «εν λευκώ» μόνο από τη ΣΤΑΣΥ με πενιχρά αποτελέσματα», προστίθεται στην ίδια ανακοίνωση
Μάλιστα, το υπουργείο αναφέρει ότι το 2016 τα έσοδα ήταν περίπου 1,018 εκατ. ευρώ από την ενοικίαση του σταθμού Συντάγματος και 455.100 ευρώ από τις διαφημίσεις σε όλους τους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ.
«Αυτά και όλα τα υπόλοιπα μεγέθη δείχνουν ότι η εκμετάλλευση αυτής της δημόσιας περιουσίας δεν αποδίδει αυτά που όφειλε να αποδώσει κατ' ελάχιστο. Είναι βέβαιο ότι η μη αξιοποίηση της περιουσίας της Αττικό Μετρό και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων, που φτάνουν τα 80 εκατ. ευρώ τον χρόνο, θα εγείρει στο άμεσο μέλλον άλλα σοβαρά ζητήματα για το Δημόσιο, τους πολίτες και τους εργαζομένους στις εταιρείες λειτουργίας», τονίζεται στο σημείωμα του υπουργείου Μεταφορών.
Επιπλέον, επισημαίνουν ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των μέσων μεταφοράς», υπογραμμίζοντας πως το κεντρικό θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι να μη συνεχιστούν οι κακές πρακτικές στον χώρο των αστικών μεταφορών και οι εταιρείες των μέσων μαζικής μεταφοράς να μπορέσουν να παρέχουν ποιοτικότερο μεταφορικό έργο στους πολίτες.
«Από όλα τα παραπάνω», σημειώνεται, «αναζητούνται ακόμα οι πραγματικοί στόχοι της απεργίας, δεδομένου ότι μόλις πρόσφατα υπογράφηκε και η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας και επομένως οι κινητοποιήσεις δεν μπορούν να εκληφθούν ως πίεση για συνδικαλιστικά θέματα».