Συντριβή ελικοπτέρου Κοζάνη: Αυτό είναι το ελικόπτερο UH-1H (Χιούι)

To ελικόπτερο UH-1H, παγκοσμίως γνωστό ως το θρυλικό Huey (Χιούι) εμφανίστηκε με την ονομασία Βell Model 204 το 1956 και εγκαινίασε την εποχή των στροβιλοκινητήρων για τον στρατό των ΗΠΑ.

Συντριβή ελικοπτέρου Κοζάνη: Αυτό είναι το ελικόπτερο UH-1H (Χιούι)
2'

Σύμφωνα με το ΓΕΣ, εισήλθε στην ενεργό υπηρεσία ως το ΗU-1 (αργότερα ως UH-1) Iroquois και πρωτοεμφανίστηκε στο Βιετνάμ το 1963. Ήταν ένα Ε/Π 9 θέσεων, πολλαπλών ρόλων το οποίο άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και την σχεδίαση των επιχειρήσεων, προδίδοντας νέα έννοια στην 3η διάσταση του πεδίου της μάχης, εκτελώντας αεροδιακομιδές (MedEvac), εναέριες εφόδους, μαζικές μεταφορές μικρών κλιμακίων χωρίς τη χρήση αλεξιπτωτιστών καθώς και αποστολές εγγύς υποστήριξης.

Περισσότερα από 5.000 Ε/Π χρησιμοποιήθηκαν στα μέτωπα της ΝΑ Ασίας. Το 1963 παραδόθηκε το UH-1D (Model 205), με μακρύτερη άτρακτο για τη μεταφορά 12 στρατιωτών πλην του πληρώματος, βελτιωμένους κινητήρες και ακτίνα δράσης καθώς και την δυνατότητα να φέρει ποικιλία οπλικών συστημάτων (πυροβόλο 20mm, ρουκέτες 2,75 inc και αντιαρματικούς πυραύλους).

Η MedEvac έκδοση UH-1V μπορεί να μεταφέρει 6 φορεία και έναν νοσοκόμο. Το UH-1H (Model 205 A-1) ξεκίνησε την παραγωγή το 1967 και είναι όμοιο με το UH-1D με βελτιωμένο κινητήρα για αύξηση της μεταφορικής ικανότητας. Έχει ληφθεί άδεια παραγωγής του τύπου από την Κίνα, την Τουρκία και την Ιταλία (ΑΒ-205).

Περισσότερα από 9.000 τεμάχια όλων των τύπων έχουν κατασκευαστεί μέχρι τώρα και είναι σε υπηρεσία σε περίπου 40 χώρες.

Στην Αεροπορία Στρατού τα Ε/Π UH-1H άρχισαν να παραδίδονται σταδιακά από το 1969 μέχρι το 1981. Το 1993 παρελήφθη αριθμός μεταχειρισμένων Ε/Π από το στρατό των ΗΠΑ. Παρά την προχωρημένη ηλικία τους, παρέχοντας μεγάλο βαθμό αξιοπιστίας και ασφάλειας, αποτελούν το βασικό μέσο της ΑΣ ευρισκόμενα σε ενέργεια σε όλες τις Μονάδες αυτής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Επιχειρησιακή χρησιμοποίηση E/Π Γενικής Χρήσης
Εταιρεία κατασκευής Αgusta-Bell
Κινητήρες 1 LYNCOMING T53-L-13B 1400 HP
Μήκος 45 feet 5 inc (13,65 m)
Ύψος 13 feet 7 inc (4,1 m)
Πλήρωμα 2 Xειριστές, 1 Μηχανοσυνθέτης
Επιβάτες 11 (α)
Ασθενείς επί φορείων 6+1 νοσοκόμος
Μέγιστη ταχύτητα 120 knots (222 km/h)
Ταχύτητα πλεύσης 90 knots (167 km/h)
Βασικό βάρος 4900 lbs (2.220 Kgr)
Βασικό βάρος 4900 lbs (2.220 Kgr)
Μέγιστο βάρος 9500 lbs (4.310 Kgr)
Ωφέλιμο φορτίο 4600 lbs (2.080 Kgr)
Μέγιστο εξωτερικό φορτίο 4000 lbs (1.810 Kgr)
Αυτονομία (Χωρίς Εφεδρικές Δεξαμενές) 2 ώρες 30 λεπτά (β)
Αυτονομία (Με 2 Εφεδρικές Δεξαμενές) 5 ώρες 30 λεπτά (β)
Παρατηρήσεις (α) Με 1 ή 2 εφεδρικές δεξαμενές ο αριθμός των επιβαινόντων μειώνεται ανάλογα. (β) Ενδεικτικά. Ποικίλει ανάλογα με τις συνθήκες πτήσης

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή