Απόγνωση από την πτώχευση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Σαρωτικές εξελίξεις δρομολογούνται από την κίνηση των Ναυπηγείων Σύρου, θυγατρική των Ναυπηγείων Ελευσίνας, να καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99.
2'
Ρεπορτάζ:
Γιώργος Διαμαντάκης
Ειρήνη Μιχαλούδη

Σαρωτικές εξελίξεις δρομολογούνται έπειτα από την κίνηση των Ναυπηγείων Σύρου, θυγατρική των Ναυπηγείων Ελευσίνας, να καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα λόγω προβλήματος ρευστότητας. Είδηση που όπως ήταν αναμενόμενο αιφνιδίασε τους εκατοντάδες εργαζόμενους.

Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση των Ναυπηγείων του επιχειρηματία Νίκου Ταβουλάρη, επικεφαλής του ομίλου των Ναυπηγείων Ελευσίνας και του Νεωρίου Σύρου, υπάρχει ήδη επιχειρηματικό σχέδιο και πρόταση αναδιάρθρωσης των δανείων προκειμένου να λυθεί το ζήτημα ρευστότητας.

«Είναι ντροπή τα ναυπηγεία μας να είναι αδεία για τη πρώτη ναυτική δύναμη στο κόσμο τη στιγμή που η Τουρκία ναυπηγεί 654 πλοία στην Άπω ανατολή», τόνισε στο Newsbomb.gr ο πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Θανάσης Δανούσης.

«Αυτό είναι απαράδεκτο, ανεπίτρεπτο. Θα πρέπει όλοι, η πολιτεία και η κυβέρνηση να βρει λύση στο πρόβλημά μας προκειμένου να γίνουμε πάλι βιώσιμοι, ενεργητικοί και προσοδοφόροι. Θα πρέπει η κυβέρνηση να αναλάβει ένα συντονιστικό ρόλο με όλους τους εμπλεκόμενους δηλαδή τραπεζίτες, εφοπλιστές, εργαζόμενους, ιδιοκτήτες, εργοδότες ώστε να βρούμε ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας για να μπορέσουμε αυτές τις ναυπηγήσεις».

Ο πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Θανάσης Δανούσης

Δυσαρεστημένοι εμφανίζονται και οι λοιποί εργαζόμενοι-η επιχείρηση απασχολεί περίπου 730 άτομα-, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των ναυπηγείων και τη θέση εργασίας τους με κινητοποιήσεις.

«Στη Τουρκία επισκευάζονται 50-70 πλοία και οι έλληνες εφοπλιστές ακόμα αρνούνται να επισκευάσουν τα καράβια στην Ελλάδα», δηλώνει ένας ναυτεργάτης στη κάμερα του Newsbomb.gr. «Εμείς κάναμε κινήσεις ως σωματείο, απευθυνθήκαμε στους εφοπλιστές- κάποιοι από αυτούς ανταποκριθήκαν-ώστε να επιστρέψουν οι δουλειές στη χώρα μας. Απευθύνομαι και στη πολιτεία όπου πρέπει να βάλει και εκεί τη σφραγίδα της γιατί δεν μπορεί μια χώρα που είναι πρωτοπόρα στις κατασκευές να μην κατασκευάζει ούτε ένα πλοίο στην Ελλάδα», καταλήγει.

Διαβάστε επίσης: Οξεία αντίδραση για την πτώχευση των Ναυπηγείων Ελευσίνας