Εκτροχιασμός τρένου στη Θεσσαλονίκη: Μαρτυρία - φωτιά! Μία λογομαχία προκάλεσε την τραγωδία;

Η μεγάλη ταχύτητα είναι πιθανότατα το κύριο αίτιο του δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή σε τρία άτομα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες να συγκλίνουν σε αυτό.

Εκτροχιασμός τρένου στη Θεσσαλονίκη: Μαρτυρία - φωτιά! Μία λογομαχία προκάλεσε την τραγωδία;
3'

Το «Έθνος» φέρνει στο φως μία αποκαλυπτική μαρτυρία επιβάτη που κάνει λόγο για έντονη λογομαχία μεταξύ Ρομά και του ελεγκτή που πιθανόν να καθυστέρησε το τρένο στον προηγούμενο σταθμό. Κατά τα λεγόμενα του επιβάτη, ο μηχανοδηγός ανέπτυξε ταχύτητα για να μειώσει την καθυστέρηση με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με το «Έθνος» ο 30χρονος δικηγόρος Κωνσταντίνος Βεληγιάντσος που βρισκόταν στην αμαξοστοιχία μαζί με την μνηστή και συγκεκριμένα στο δεύτερο βαγόνι, αναφέρει ότι ο ελεγκτής συνοδός της αμαξοστοιχίας είχε έναν έντονο διάλογο με δύο επιβάτες Ρομά. Ο ελεγκτής συνοδός διαπίστωσε πως είχαν εκδώσει μειωμένα εισιτήρια πολύτεκνων, ωστόσο δεν είχαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν πως τα δικαιούνται.

Όταν το τρένο έφτασε στον σταθμό των Πλατεών στην Ημαθία, οι συγκεκριμένοι επιβάτες κατέβηκαν με την αμαξοστοιχία ενώ υπήρχε καθυστέρηση στην αναχώρησή της, καθώς ο ελεγκτής επιχειρούσε τηλεφωνικά να διακριβώσει αν είχαν κοπεί τα κανονικά εισιτήρια, ενώ απειλούσε να καλέσει και την Αστυνομία.

«Θα ήθελα να μιλήσω με τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης για να καταθέσω αυτήν τη μαρτυρία, η οποία ίσως να έπαιξε ρόλο. Αυτόπτες μάρτυρες του επεισοδίου ήμασταν μόνο εμείς και μία γυναίκα ελέγκτρια, η οποία έχει τραυματιστεί σοβαρά. Σκέφτηκα πως έπειτα από αυτήν την καθυστέρηση ο μηχανοδηγός μπορεί να ανέπτυξε μεγαλύτερη ταχύτητα για να προλάβει την προγραμματισμένη ώρα άφιξης στη Θεσσαλονίκη. Στα εισιτήριά μας έγραφε ως ώρα άφιξης 21.39 και είχαμε αργήσει. Το δυστύχημα έγινε 21.45», είπε στο «Έθνος» ο κ. Βεληγιάντσος, ο οποίος βγήκε από το νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς», όπου νοσηλεύτηκε τραυματισμένος, όπως και η αρραβωνιαστικιά του.

«Δεν γνωρίζουμε το περιστατικό»

Σύμφωνα πάντα με το «Έθνος», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδας, Νίκος Λάζος δήλωσε άγνοια για το περιστατικό προσθέτοντας ωστόσο, πως εκτιμά ότι δεν μπορεί να έπαιξε σημαντικό ρόλο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Δεν υπάρχει κανενός είδους πίεση στους συναδέλφους για αυστηρή τήρηση του χρόνου των δρομολογίων. Εχουμε όλοι συναίσθηση πως μεταφέρουμε ανθρώπινες ζωές και τηρούμε απόλυτα τους κανόνες», επεσήμανε ο κ. Λάζου.

Στο μεταξύ, και ενώ τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης συνεχίζουν να εξετάζουν εξονυχιστικά κάθε στοιχείο που μπορεί να έπαιξε τον ρόλο του στην τραγωδία, φαίνεται ως βασικότερη αιτία η υπερβολική ταχύτητα.

Ολες οι αμαξοστοιχίες τα τελευταία χρόνια -ανεξάρτητα αν θα κάνουν στάση στο Αδενδρο ή όχι- αλλάζουν γραμμή στο «ψαλίδι» πριν από τον σταθμό και εισέρχονται στη δεύτερη.

Για τον λόγο αυτό, χαμηλώνουν ταχύτητα πριν από το Αδενδρο και τη ρίχνουν στα 60 χιλιόμετρα την ώρα, από τα 120-130 που αναπτύσσουν νωρίτερα.

Αυτό το γνωρίζουν όλοι οι μηχανοδηγοί, όπως και ο συγκεκριμένος, που είχε εμπειρία 15 ετών και έκανε συχνά το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Για λόγους που δεν έχουν διευκρινιστεί, το βράδυ του Σαββάτου το τρένο δεν «έκοψε» αλλά μπήκε στην παράκαμψη με ταχύτητα που σύμφωνα με πληροφορίες ξεπερνούσε τα 120 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί και έπειτα από μια «τρελή πορεία» να διεμβολίσει το κτίριο του ΟΣΕ, με τραγική κατάληξη 3 νεκρούς και 6 τραυματίες.

Τέλος σημειώνεται ότι το πόρισμα της επιτροπής των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να παραδοθεί την Παρασκευή.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή