Θεσσαλονίκη: Χωρίς συγκοινωνίες για τέταρτη μέρα η πόλη - Επιστολή προς τον πρωθυπουργό

Συνεχίζουν και αύριο, για τέταρτη συνεχόμενη ημέρα, την επίσχεση εργασίας οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ «μέχρι να δούμε μια θετική κίνηση από τη διοίκηση του οργανισμού σε ό,τι αφορά την καταβολή των δεδουλευμένων, συνολικού ύψους 6,3 εκατ. ευρώ», όπως είπε, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ ΜΠΕ), ο πρόεδρος του συνδικάτου τους, Δημήτρης Τσερμενίδης.
2'

Διευκρίνισε ότι καθημερινά οι εργαζόμενοι στον οργανισμό θα συνεδριάζουν, προκειμένου να ανανεώνουν την απόφασή τους, αναφορικά με τις κινητοποιήσεις τους.

Υπενθυμίζεται, ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ είναι απλήρωτοι δύο μήνες, Μάρτιο και Απρίλιο, ενώ εκκρεμεί η καταβολή μέρους από το δώρο του Πάσχα.

Θέμα ημερών η πληρωμή των εργαζομένων

«Αύριο θα καταθέσω την απόφαση της Διαιτησίας για τα 4,6 εκατ. ευρώ στην Εθνική Τράπεζα ως ενέχυρο για να λάβει ο οργανισμός δάνειο ύψους περίπου 4 εκατ. ευρώ και να πληρωθούν οι εργαζόμενοι το μισθό Μαρτίου και να εξοφληθούν για το δώρο του Πάσχα», επισήμανε, μιλώντας, στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης προσθέτοντας: «εκτιμώ ότι η καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζομένους του οργανισμού είναι θέμα ημερών».

Επιστολή έξι επιστημονικών φορέων στο πρωθυπουργό

Από ανεξάρτητη αρχή, υπεύθυνη για τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές σε όλη τη χώρα, θα πρέπει να διενεργηθεί ο διαγωνισμός με αντικείμενο την εξεύρεση ιδιώτη παρόχου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όπως επισημαίνουν οι διοικήσεις έξι φορέων της πόλης, με κοινή επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη. Στην επιστολή επισημαίνεται ακόμη «το ενδεχόμενο η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της να μην διαθέτουν αστικές συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν το επιβατικό τους κοινό, εάν συνεχιστεί η άγονη αντιπαράθεση μεταξύ της πολιτείας και του παρόχου των οδικών αστικών συγκοινωνιών».

Επιπρόσθετα, οι φορείς ζητούν να υπάρξει συνεννόηση με τον ΟΑΣΘ, για όσο διάστημα είναι σε ισχύ η σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, ώστε οι όποιες διαφορές ανάμεσα στις δύο πλευρές να επιλυθούν μέσω συστήματος διαιτησίας, προκειμένου να πάψει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Επίσης, τάσσονται υπέρ της συγκρότησης ενός φορέα ο οποίος θα αναλάβει το σχεδιασμό και την επίβλεψη υλοποίησης του μεταφορικού έργου, που θα ανατεθεί στον πάροχο και στον οποίο θα εκπροσωπούνται η αυτοδιοίκηση και οι φορείς. «Για τη λειτουργία του (φορέα) θα προβλέπεται ειδική χρηματοδότηση, προερχόμενη από τα έσοδα του παρόχου αστικών συγκοινωνιών» προτείνουν.

«Πρέπει να γίνει αποδεκτό ότι η μόνη δυνατότητα για την παροχή υπηρεσιών για τις δημόσιες αστικές επιβατικές οδικές μεταφορές συνίσταται στην πλήρη εφαρμογή του πλαισίου που θέτει ο κανονισμός 1370/2007», υπογραμμίζεται στην επιστολή, την οποία συνυπογράφουν οι πρόεδροι του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχετικές ειδήσεις