Τι αποζημίωση δικαιούστε σε περίπτωση που η πτήση σας καθυστέρησε;
Του Δημήτρη Μαλλά
Με το καλοκαίρι να πλησιάζει και την αύξηση της κίνησης πτήσεων, οι αναλυτές της AirHelp έδωσαν στην δημοσιότητα τα προγνωστικά τους για την καλοκαιρινή σεζόν, σύμφωνα με την οποία τουλάχιστον 70.000 επιβάτες που πετούν από και προς το Ελ. Βενιζέλος αναμένεται να έχουν καθυστέρηση, ακύρωση ή υπερκράτηση.
Ο Κανονισμός ΕΚ 261 από το 2004 είναι νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, στον οποίο όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται. Σύμφωνα με αυτόν τον ευρωπαϊκό νόμο για την προστασία των επιβατών αερομεταφορών, κάθε επιβάτης δικαιούται ως και 600 ευρώ αποζημίωση για καθυστέρηση, ακύρωση ή υπερκράτηση της θέσης του. Σημειωτέον πως ο κάθε επιβάτης, που έτυχε να έχει άσχημη εμπειρία, μπορεί να κάνει αίτημα για αποζημίωση ως και 3 χρόνια μετά. Υπάρχει περίπτωση οι επιβάτες να μη θυμούνται λεπτομερώς τα στοιχεία από προηγούμενες πτήσεις και γι αυτό υπάρχει και η υπηρεσία Inbox Scanner της AirHelp, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Όπως φαίνεται μέσα από τους κανονισμούς, ταξιδιώτες που έχουν βιώσει καθυστέρηση 3 ωρών και πλέον ώσπου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους (λόγω καθυστέρησης, ακύρωσης ή υπερκράτηση της θέσης τους), και δεν έχουν ως αιτία ειδικές συνθήκες όπως ο καιρός και οι απεργίες στα αεροδρόμια κ.λ.π., έχουν νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρίες.
Όπως δήλωσε η υπεύθυνη επικοινωνίας της AirHelp στην Ελλάδα, κα Χρύσα Πομόνη “Το κυρίως πρόβλημα είναι ότι μόλις το 1% των ταξιδιωτών έχει γνώση των κανονισμών. Οι αεροπορικές εταιρίες, πολλές φορές το κάνουν ακόμη δυσκολότερο στο να λάβουν δράση και να διεκδικήσουν νομίμως τα δικαιώματά τους, κάνοντας την αίτηση για την αποζημίωση που δικαιούνται, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μένουν ξεκρέμαστοι”.
Σύμφωνα με την κα. Πομόνη «αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου σε ό,τι αφορά την βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε σε επιβάτες ώστε να λάβουν αυτό που πραγματικά δικαιούνται. Η AirHelp είναι έτοιμη να προσφέρει νομικές υπηρεσίες σε περίπτωση που χρειαστεί εκπροσωπώντας επιβάτες και υποστηρίζοντας τα αιτήματά τους. Φυσικά πάντα ευχόμαστε οι αεροπορικές εταιρίες να ακολουθούν ομαλά τις διαδικασίες ώστε να μην χρειάζονται επιπλέον νομικές πράξεις ώστε να φτάνουμε στην τελική αποζημίωση, συνήθως όμως δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο. Ελπίζουμε οι αερομεταφορείς εν τέλει να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, και προσκαλούμε όλους σε διάλογο δεδομένου ότι οι τρέχουσες αγωγές αποζημίωσης προκαλούν ασφυξία στα δικαστήρια εις βάρος των φορολογουμένων της χώρας μας”.
Σημειωτέον πως η AirHelp είναι μια νεοσύστατη εταιρεία, με φιλόδοξα σχέδια και με επενδυτές όπως η Y Combinator που βοηθά ταξιδιώτες να διεκδικήσουν τα νόμιμα δικαιώματα τους και να ξεκινήσουν διαδικασία αιτήματος αποζημίωσης λόγω των προβλημάτων με πτήσεις, σύμφωνα με τα νόμιμα δικαιώματα των επιβατών.