Έτσι θα «σβήσετε» τα πρόστιμα από τις κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας

Αγοράζετε αυτοκίνητο με στόχο να… σταθμεύετε παράνομα στο κέντρο της πόλης; Τότε, διαλέξτε κάποιο που έχει ένα χρώμα αρκετά παράξενο, γιατί έτσι έχετε ελπίδες να απαλλαγείτε κάποτε από τα πρόστιμα!
3'

Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα πρώτο συμπέρασμα από μια σειρά θεμάτων που έρχονται προς συζήτηση στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, βάσει των οποίων οδηγούνται προς διαγραφή σχεδόν 60 κλήσεις από παραβάσεις του ΚΟΚ.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, μάλιστα, ο λόγος της ακύρωσης είναι ότι το όργανο που κατέγραψε την εκάστοτε κλήση φέρεται να έχει κάνει λάθος στο χρώμα του αυτοκινήτου! Εάν στην άδεια κυκλοφορίας το όχημα που έχει δεχθεί το πρόστιμο εμφανίζεται να έχει, για παράδειγμα, χρώμα βυσσινί, αλλά η κλήση γράφει πως το χρώμα του είναι κόκκινο, τότε η υπηρεσία εισηγείται να ακυρωθεί η κλήση.

Ας δούμε συνοπτικά τι αναφέρεται στα σχετικά εισηγητικά:

• Πρόστιμο 80 ευρώ για παράνομη στάθμευση που είχε κοπεί το 2013 προτείνεται να ακυρωθεί διότι στην κλήση γράφεται χρώμα «ασημί», ενώ στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται «πράσινο».

• Εξι κλήσεις συνολικής αξίας 420 ευρώ που είχαν κοπεί στο ίδιο αυτοκίνητο το 2012 προτείνεται να ακυρωθούν, διότι αντί για χρώμα «καφέ» που λέει η άδεια, στις βεβαιώσεις αναγράφεται άλλοτε γκρι, άλλοτε μπεζ και άλλοτε ασημί.

• Τέσσερις κλήσεις που είχαν κοπεί το 2014 με συνολική αξία 200 ευρώ οδηγούνται προς ακύρωση, διότι αναφέρονται σε Ι.Χ. χρώματος άλλοτε γκρι και άλλοτε ανθρακί, ενώ η άδεια γράφει μπλε.

• Μια κλήση του 2014 (80 ευρώ) κόπηκε σε Ι.Χ. γαλάζιο, ενώ η άδεια γράφει πράσινο.

• Για… βραβείο είναι οι τέσσερις κλήσεις (280 ευρώ συνολικά) που είχαν κοπεί σε ένα Ι.Χ. τα έτη 2011-2012 σε διάφορα σημεία γύρω από το Κολωνάκι. Σχεδόν όλες γράφουν στο κενό που πρέπει να σημειωθεί το χρώμα «μαύρο» και δίπλα ακριβώς ή πάνω από τη λέξη «μαύρο» τη λέξη «μπλε» σαν να πρόκειται για διχρωμία. Όμως, η άδεια κυκλοφορίας του Ι.Χ. αναφέρει σκέτο μπλε και αυτό θεωρείται λόγος ακύρωσης.

• Άλλη χαρακτηριστική περίπτωση που παραπέμπει όμως ευθέως σε ανοργάνωτη υπηρεσία είναι εκείνη όπου ιδιοκτήτης Ι.Χ. απαλλάσσεται από 27 (!) κλήσεις συνολικής αξίας 910 ευρώ. Από αυτές, οι 20 που είχαν κοπεί στο διάστημα 1991 - 2005 «δεν βρέθηκαν στο αρχείο της υπηρεσίας» και σε άλλες δύο δεν αναγραφόταν το ακριβές σημείο (οδός-αριθμός) όπου είχε καταγραφεί η παράβαση. Υπάρχουν όμως και άλλες πέντε (1994-2005) που κόπηκαν σε όχημα χρώματος «ασημί», ενώ η άδεια κυκλοφορίας γράφει χρώμα «γκρι».

Ακολουθούν, όμως, και περιπτώσεις όπου το λάθος της υπηρεσίας είναι περισσότερο προφανές όπως:

• Πρόστιμο 80 ευρώ του 2014 που κόπηκε σε όχημα κόκκινο, ενώ η άδεια είχε βγει για χρώμα γκρι και το όχημα είχε οδηγηθεί σε απόσυρση από τον Φεβρουάριο του 2011!

• Πρόστιμο 40 ευρώ που κόπηκε στο κέντρο της Αθήνας το χειμώνα του 2013 σε όχημα που είχε αλλάξει πινακίδες από το 2003! Ο ιδιοκτήτης, που ζει στην επαρχία, έλαβε την κλήση και έμεινε εμβρόντητος, καθώς ο ίδιος το είχε αγοράσει καινούριο από την τοπική αντιπροσωπία το 2003 με πινακίδες που αντιστοιχούν στο νομό κατοικίας του. Αυτό που προέκυψε είναι ότι η αντιπροσωπία το είχε αρχικά ταξινομήσει το 2003 με «αθηναϊκό» νούμερο στο οποίο και κόπηκε η κλήση! Είναι προφανές πως εδώ έγινε λάθος στην καταγραφή της πινακίδας κυκλοφορίας.

• Τρία πρόστιμα 80, 20 και 80 ευρώ που κόπηκαν σε τρία διαφορετικά Ι.Χ. τα έτη 2013 και 2014 όπου είναι λάθος όχι μόνο το χρώμα αλλά και ο τύπος - μάρκα του αυτοκινήτου. Σε άλλα Ι.Χ. το χρώμα εμφανίζεται κόκκινο και πορτοκαλί αντί για μαύρο, ενώ όχημα που εμπόδιζε κάδους απορριμμάτων και την αποκομιδή τους γλιτώνει τα 100 ευρώ διότι εμφανίζεται κόκκινο αντί για ασημί.

Πηγή: εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»

Σχετικές ειδήσεις