Τα drones προκαλούν... πανικό στη Βουλή

Drones | Βουλή: Μεγάλα προβλήματα και κυρίως «πονοκέφαλο» φαίνεται πως προκαλούν πλέον στους αρμόδιους αξιωματούχους στον τομέα της ασφάλειας της χώρας οι υπερπτήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών και συσκευών βιντεοσκόπησης από αέρος (drones) στην «καρδιά» της Αθήνας.
4'

«ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ» ΟΙ ΥΠΕΠΤΗΣΕΙΣ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ – ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου» το φαινόμενο πλέον θεωρείται συνηθισμένο, με τις κινητοποιήσεις της Αστυνομίας να είναι αρκετά συχνές, ειδικά σε σημεία και δημόσια κτήρια, όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι δρακόντεια, όπως για παράδειγμα η Βουλή των Ελλήνων.

Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, οι αστυνομικοί τις περισσότερες φορές βρίσκουν τον κάτοχο του μη επανδρωμένου αεροσκάφους, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις στις οποίες το drone χάνεται χωρίς να εξακριβωθεί το κίνητρο του χειριστή.

Αναφερόμενος στην υπόθεση, ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, είχε προ ημερών αναφέρει τα εξής: «Υπάρχουν και άλλα συμβάντα πιθανής υψηλής επικινδυνότητας, τα οποία δεν γίνονται δημοσίως γνωστά, που προληπτικά και με έγκαιρη αντιμετώπιση από τη φρουρά δεν εξελίσσονται περαιτέρω, όπως για παράδειγμα υπερπτήσεις drones, για τα οποία συντάσσονται αναλυτικές εκθέσεις και αναφορές, ενώ ενισχύονται και εκσυγχρονίζονται παραλλήλως τα μέτρα αποτροπής και πρόληψης».

Ενδεικτικά, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, ο συναγερμός στη Βουλή χτυπάει κατά μέσο όρο δύο φορές το μήνα γύρω από το Κοινοβούλιο, λόγω πτήσεων των drones. Τις περισσότερες φορές γίνονται αντιληπτά από τη φρουρά της Βουλής, ενώ άλλες φορές από αστυνομικούς γύρω από το Μέγαρο του Κοινοβουλίου.

Κάποια από αυτά έχουν εντοπιστεί να πετούν για λίγο εντός του «εναέριου χώρου» του προαυλίου και μετά να εξέρχονται. Ολα τα περιστατικά ελέγχονται -αρμόδια υπηρεσία γι’ αυτό είναι η Κρατική Ασφάλεια-, ο χειριστής τους εντοπίζεται και οι αστυνομικοί κατάσχουν το οπτικό υλικό.

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι οι χειριστές εντοπίζονται στο Σύνταγμα και συνήθως είναι είτε τουρίστες που ισχυρίζονται ότι ήθελαν να απαθανατίσουν από ψηλά το σημείο είτε ερασιτέχνες μοντελιστές (λάτρεις των drones). Κανένα από τα περιστατικά αυτά δεν έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνο για την εθνική ασφάλεια.

Τι προβλέπει η Αστυνομία

Σημειώνεται πως από 1η Δεκεμβρίου 2015 η ΕΛ.ΑΣ. έχει εκδώσει διαταγή για ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας περιμετρικά των δημοσίων κτηρίων, η οποία αναφέρει τα εξής: «Να διενεργούνται ενδελεχείς έλεγχοι σε υπόπτως κινούμενα, περιμετρικά, πλησίον των αστυνομικών εγκαταστάσεων και λοιπών ευπαθών στόχων, πεζά ή εποχούμενα άτομα, καθώς και σε εγκαταλελειμμένα, πλησίον ανωτέρω στόχων, κτίρια, δέματα, βαλίτσες ή άλλα αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και τηλεκατευθυνόμενα, που δημιουργούν υποψίες για ενδεχόμενη διάπραξη αξιόποινων πράξεων. Να υπάρχει μέριμνα για την απομάκρυνση αυτών, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, λαμβάνοντας παράλληλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας».

Τι ορίζει η νομοθεσία της ΕΕ για τα drones

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, δεν απαιτείται άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την πτήση drones σε ύψος μικρότερο των 400 ποδιών (120 μέτρα).

Στην Ελλάδα ο νέος κανονισμός της ΥΠΑ έβαλε για πρώτη φορά τάξη στις πτήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών, τις οποίες διακρίνει σε τρεις κατηγορίες:

1) Την ανοιχτή: Εδώ ο χειριστής έχει απευθείας οπτική επαφή με το drone, το οποίο πρέπει να είναι έως 25 κιλά, και η πτήση να πραγματοποιείται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από τον κάτοχο. Το μεγαλύτερο επιτρεπόμενο ύψος πτήσης είναι τα 400 πόδια και οι συγκεκριμένες πτήσεις απαγορεύονται πάνω από συγκεντρώσεις προσώπων (εκτός και αν υπάρχει άδεια).

2) Ειδική κατηγορία: Στην περίπτωση αυτή (που μπορεί να πρόκειται για πτήση μεγαλύτερης εμβέλειας) απαιτείται άδεια πτητικής λειτουργίας, που χορηγείται εφόσον ο χειριστής προσκομίσει σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων ασφαλείας και εγχειρίδιο πτητικής λειτουργίας.

3) Πιστοποιημένη κατηγορία: Πρόκειται για κατηγορία που αφορά σε επαγγελματίες. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται η νηολόγηση του αεροσκάφους σε ειδικό μητρώο και η έκδοση πιστοποιητικού αξιοπλοΐας. Ο ίδιος κανονισμός απαγορεύει τις πτήσεις drones στις ζώνες κυκλοφορίας των αεροδρομίων και σε απόσταση μικρότερη των οκτώ χιλιομέτρων από την περίμετρο των αεροδρομίων.

Σχετικές ειδήσεις