Νέες ανατριχιαστικές φωτογραφίες από τη ρύπανση στη Σαλαμίνα–Το μαζούτ έχει καλύψει τον βυθό (pics)
Στις εικόνες φαίνεται ξεκάθαρα το μαζούτ να έχει καλύψει τον βυθό της θάλασσας, ο οποίος έχει μαυρίσει μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», που έχει μετατρέψει τον Σαρωνικό σε «νεκρή ζώνη».
Οι φωτογραφίες έρχονται να επιβεβαιώσουν τους φόβους για την καταστροφή του περιβάλλοντος, που απειλεί και την τροφική αλυσίδα, και να χτυπήσει το «καμπανάκι» σε όσους φέρουν την ευθύνη της απορρύπανσης.
Δείτε τις φωτογραφίες στη gallery του newsbomb.gr
«Δέκα ημέρες μετά το ναυάγιο του ‘Αγία Ζώνη II’, η απορρύπανση του θαλάσσιου χώρου έχει επικεντρωθεί σε αυτό που μας ενοχλεί αισθητικά και όχι στο σύνολο των πετρελαιοειδών, δηλαδή και σε αυτά έχουν βυθιστεί και κατακάτσει στον πυθμένα, ή αιωρούνται και μετακινούνται με τα θαλάσσια ρεύματα, αποτελώντας βασική πηγή ρύπανσης και εισόδου τοξικών ουσιών στην τροφική αλυσίδα. Δυστυχώς οι εργασίες απορρύπανσης έχουν επικεντρωθεί στις παραλίες της Αττικής και όχι στην ανατολική Σαλαμίνα – την κυρίως πληγείσα περιοχή που δέχθηκε το μεγαλύτερο ρυπαντικό φορτίο», επισημαίνει το «Αρχιπέλαγος», κάνοντας λόγο για αποδεδειγμένη πλέον «αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού».
Και προσθέτει ότι «προτεραιότητα για το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος είναι να μην προσπεραστεί και αυτό το ναυάγιο μόλις σβήσουν τα φώτα της δημοσιότητας, όπως έγινε άλλωστε με το Sea Diamond το οποίο 10 χρόνια μετά συνεχίζει να ρυπαίνει, έχοντας χαρακτηριστεί από ΕΕ ως εγκαταλελειμμένο απόβλητο», επισημαίνοντας την ανάγκη ανάπτυξης ενός λειτουργικού μηχανισμού (και όχι σχέδια επί χάρτου) που θα προστατεύει τις θάλασσες μας από τις επόμενες καταστροφές.
Παράλληλα, το Ινστιτούτο προειδοποιεί ότι λόγω της έλλειψης επαρκούς σχεδιασμού και προετοιμασίας, οι εργάτες απορρύπανσης είναι αυτή τη στιγμή τα πρώτα θύματα αυτού του ναυαγίου, καθώς εργάζονται με ανεπαρκείς προφυλάξεις αλλά και ελλιπείς γνώσεις και την επικινδυνότητα και ασφαλή προσέγγιση των υλικών με τα οποία έρχονται σε επαφή και εισπνέουν.
Το «Αρχιπέλαγος» προτείνει, δε, τη δημιουργία ενός Ταμείου Πρόληψης και Αντιμετώπισης Θαλάσσιων Ατυχημάτων, στο όποιο θα πρέπει να συμμετέχουν υποχρεωτικά τα διυλιστήρια, οι πετρελαϊκές εταιρείες και όλοι όσοι εμπλέκονται στην επεξεργασία, διακίνηση και αποθήκευση πετρελαιοειδών.