Απεργία Μετρό: 24 ώρες ταλαιπωρίας για το επιβατικό κοινό την Τρίτη (21/11)

Απεργία Μετρό: Νέα ταλαιπωρία την Τρίτη 21 Νοεμβρίου, για το επιβατικό κοινό, λόγω της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στο Μετρό
3'

ΠΑΡΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ Η ΑΘΗΝΑ – ΠΩΣ ΘΑ ΚΙΝΗΘΕΙΤΕ

Νέος γύρος ταλαιπωρίας περιμένει το επιβατικό κοινό της Αθήνας, την Τρίτη, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών προχωρά σε 24ωρη απεργία «για να μην τους επιτρέψουμε να βάλουν τις αστικές συγκοινωνίες στον πάγκο του κέρδους και της ιδιωτικοποίησης», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης δεν θα κινηθούν οι γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Η γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) θα λειτουργεί κανονικά, όπως και το Τραμ, τα Λεωφορεία, ο Προαστιακός και Τρολέι.

Εν τω μεταξύ, από τη Δευτέρα (20/11), ξεκίνησε το σταδιακό κλείσιμο των πυλών εισόδου-εξόδου σε τέσσερις σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ. Πρόκειται για τους σταθμούς Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας και Άγιος Αντώνιος, ενώ μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου θα έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το νέο σύστημα πρόσβασης με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Η ανακοίνωση του Σωματείου:

«Το ΜΕΤΡΟ αλλά και συνολικά οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας τα τελευταία δύο χρόνια παράγουν σημαντικό κοινωνικό έργο με τις δωρεάν μετακινήσεις των ανέργων, και το μειωμένο εισιτήριο σε όσους συνανθρώπους μας το έχουν ανάγκη. Πρόκειται για μια σωστή πολιτική που σαν εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ την επιδοκιμάζουμε και ζητάμε, σε αυτήν την περίοδο της σκληρής οικονομικής κρίσης και της ανέχειας για μεγάλες μερίδες του πληθυσμού, να επεκταθεί. Την ίδια ώρα όμως, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο, «ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ζήτησε.... από τη Διοίκηση του Υπερταμείου να επιβάλλει έναν εξορθολογισμό στο κόστος λειτουργίας και να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων, προκειμένου να αυξηθούν η παραγωγικότητα και η κερδοφορία των ΔΕΚΟ, ώστε να μπορούν να επιβιώσουν υπό ανταγωνιστικές πλέον συνθήκες. Για να γίνει αυτό χρειάζεται περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών και αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εσόδων, ώστε να βελτιωθούν τα περιθώρια κέρδους τους». Με άλλα λόγια, το υπουργείο οικονομικών ζητάει να αντιμετωπιστούν οι αστικές συγκοινωνίες όχι πλέον σαν αγαθό που το έχουν ανάγκη όλοι οι πολίτες ανεξάρτητα με το αν μπορούν να το πληρώνουν, αλλά σαν εμπόρευμα που πρέπει να μπει στον πάγκο του χασάπη, να «εξορθολογιστεί», να «αναδιαρθρωθεί» για να βγάζει περισσότερο κέρδος. Και ταυτόχρονα, ο πρόεδρος του Υπερταμείου δηλώνει ότι «θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο πώλησης ολόκληρων ή τμηματικά των ΜΗ κερδοφόρων ΔΕΚΟ». Πρόκειται για διπλή πρόκληση. Από την μία στέλνουν στα αζήτητα το κοινωνικό έργο που παράγουν οι αστικές συγκοινωνίες αντιμετωπίζοντας τες σαν εμπόρευμα. Από την άλλη τα διάφορα υπουργεία που (ΣΩΣΤΑ) κάνουν κοινωνική πολιτική με τα μειωμένα τιμολόγια, χρωστάνε δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, εκατομμύρια ευρώ τα οποία δεν έχουν αποδώσει, μια που η κυβέρνηση προσπαθεί να πουλήσει το δικό της Success story πάνω στις πλάτες των αστικών συγκοινωνιών. Ουσιαστικά κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό κατάμουτρα. Είναι απαραίτητη η κρατική χρηματοδότηση για το σύνολο των αναγκών του κοινωνικού αγαθού που λέγονται αστικές συγκοινωνίες για να μπορέσουν να παραμείνουν φθηνές , αξιόπιστες και προσβάσιμες στους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη και δεν έχουν να πληρώσουν».

Σχετικές ειδήσεις