«Πήρε φωτιά» η γραμμή καταγγελιών

Περισσότερες από 1.300 κλήσεις μέσα σε ενάμισι χρόνο, καταγράφηκαν (20 Απριλίου του 2010 έως τις 21 Οκτωβρίου 2011), η τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών 15512, του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
1'

Η τηλεφωνική γραμμή 15512, χρησιμοποιείται κυρίως, για την υποβολή καταγγελιών επώνυμων ή ανώνυμων, σχετικά με παραβάσεις εργατικής νομοθεσίας και αδήλωτης εργασίας. Όλες οι καταγγελίες διαβιβάζονται στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας ή στην Υπηρεσία Ειδικών Επιθεωρητών Εργασίας, όπου ελέγχονται και σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, επιβάλλονται από τους Επιθεωρητές οι προβλεπόμενες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις

Ο Ειδικός Γραμματέας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας κ. Μιχάλης Χάλαρης, αναφέρει ότι «μεγάλο ποσοστό των καταγγελιών αφορά περιπτώσεις μη καταβολής δεδουλευμένων, υπερωριακής απασχόλησης χωρίς τις αντίστοιχες αποδοχές, και ανασφάλιστης εργασίας», τονίζοντας παράλληλα πως «στην τηλεφωνική γραμμή μπορούν να υποβάλλονται και καταγγελίες για παραβάσεις διατάξεων που αφορούν την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων».

Η γραμμή 15512, η οποία λειτουργεί καθημερινά από τις 9πμ έως τις 9μμ., έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Αποτελεί αυτοτελές γραφείο με βασικό έργο την ενημέρωση εργαζομένων και εργοδοτών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, την υποδοχή την αξιολόγηση και την προώθηση των καταγγελιών.

Ωστόσο, η γραμμή αναμένεται να συνδεθεί και με την Ειδική Ομάδα Ετοιμότητας και Άμεσης Επέμβασης που βρίσκεται υπό σύσταση.