Θάνατος Βασιλάκη: Ποιος ήταν ο ιδρυτής και πρόεδρος της AEGEAN (Pics)
Ποιος ήταν ο Θεόδωρος Βασιλάκης
Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Aegean ήταν ένας από τους ισχυρότερους επιχειρηματίες στην Ελλάδα.
Γεννήθηκε το 1940 στο Ηράκλειο Κρήτης.
Ο Θόδωρος Βασιλάκης μπήκε στον επιχειρηματικό στίβο από ηλικίας 23 ετών. Αυτό έγινε το 1963 στη γενέτειρά του, το Ηράκλειο της Κρήτης, όπου και δημιούργησε εταιρία διανομής πετρελαϊκών προϊόντων. Τρία χρόνια αργότερα έγινε αντιπρόσωπος της Hertz στην Κρήτη και μετέπειτα στη Ρόδο. Το 1974 έγινε το μεγάλο άλμα, όταν αγόρασε τη «Hertz Ελλάς», τη μετονόμασε σε Autohellas και άρχισε να την τρέχει και να την αναπτύσσει.
Η οικογένεια Βασιλάκη πιστεύει πως ο τουρισμός είναι το μέλλον της χώρας. Έτσι, κοιτάζει ψηλά και στρέφεται στις αεροπορικές γραμμές θέλοντας να δημιουργήσει μια αεροπορική εταιρία με υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών και έμφαση στην ασφάλεια των πτήσεων.
Αυτός είναι και ο λόγος που εξετάζουν την αγορά μιας ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας, της Aegean Aviation, που είχε δημιουργηθεί το 1987 από τα αδέρφια Αντώνιος και Νικόλαος Σιμιγδαλάς. Η εταιρία, που είχε λάβει άδεια πτήσης από την ΥΠΑ το 1992, εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Βασιλάκη (που πλέον είχε στην κατοχή του τα εμπορικά σήματα Autohellas, Technocar, VACAR και μετατρέπεται σε ιδιωτική αεροπορική εταιρία που εκτελεί πτήσεις VIP σε όλο τον κόσμο.
Τον Μάρτιο του 1999, ιδρύεται η Aegean Airlines και λίγο αργότερα, τον Μάιο, η εταιρία ξεκινά πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Την ίδια χρονιά, δρομολογούνται και πτήσεις σε Ρόδο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα με την παραλαβή του τρίτου αεροσκάφους της εταιρίας. Όμως η οικογένεια Βασιλάκη, δεν σταματά εδώ. Το Δεκέμβριο του 1999, η Aegean εξαγοράζει την Air Greece και αυξάνει τον στόλο της στα 7 αεροσκάφη. Το 2000, εγκαινιάζει τις γραμμές Μυτιλήνη και Σαντορίνη ενώ προσθέτει δύο ακόμη αεροσκάφη, φθάνοντας τα 9 συνολικά. Το 2001, η Aegean υπογράφει συνεργασία με την Cronus Airlines, που προβλέπει πτήσεις κοινών κωδικών, με την Aegean να ρίχνει βάρος στις πτήσεις εσωτερικού και την Cronus στις πτήσεις εξωτερικού και τις ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ). Στις 28 Οκτωβρίου 2001, η Cronus ενσωματώθηκε πλήρες στην Aegean και τα δρομολόγια εκτελούνταν πλέον με την κοινή (μεταβατική) ονομασία AEGEANCronus Airlines.
Η Aegean Airlines, δεν σταματά να καινοτομεί. Το 2003, εγκαινιάζει στην ελληνική αγορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την κράτηση θέσης μέσω Internet. Το 2005 προχωρά στην αγορά αεροσκαφών Airbus Α320 και Α321 και παραλαμβάνει 3 από αυτά το 2007. Ταυτόχρονα, ήδη από το 2005,συνεργάζεται με την γερμανική Lufthansa και έτσι πολλές πτήσεις της A3 και της LH εκτελούνται με κοινούς κωδικούς, όπως και με την TAP Portugal και την Brussels Airlines.
H εξαγορά της Ολυμπιακής και οι αντιδράσεις
Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας.
Και ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει την απορρόφηση της Ολυμπιακής από την Aegean με το σκεπτικό πως θα δημιουργούνταν μια μονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, η κακή οικονομία της χώρας αλλά και η στασιμότητα στην πώληση της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή το 2013, να αναθεωρήσει την απόφασή της και να ανακοινώσει την έγκρισή της σχετικά με την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας.
Όπως ανέφερε η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εταιρίες μετά την εξαγορά, το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συγκεκριμένη συμφωνία προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων εντός της χώρας καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αντέδρασαν τόσο στο χαμηλό τίμημα της πώλησης όσο και στον μονοπωλιακό χαρακτήρα του νέου αερομεταφορέα. Ωστόσο, η οικογένεια Βασιλάκη, συνέχισε να κάνει αυτό που πάντα κάνει καλά: αφήνει τα αποτελέσματα της δουλειάς της να μιλήσουν για εκείνη. Μπορεί για τους Έλληνες η Ολυμπιακή να ήταν μια «πολύφερνη» νύφη με την οποία ήταν συναισθηματικά δεμένοι, όμως στην πραγματικότητα, αποτελούσε μια υπερχρεωμένη εταιρία με πλήθος προβλημάτων.
Τη 1η Φεβρουαρίου 2014, η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία άνηκε στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% - 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Κωνσταντακόπουλο Αχιλλέα (6.39%). Ο στόλος, αποτελείται από 50 σύγχρονα αεροσκάφη που θα μεταφέρουν συνολικά πάνω από 9,5 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση. Σήμερα, η Aegean, αποτελεί μια εταιρία-πρότυπο με σύγχρονα αεροσκάφη, ευρύ δίκτυο πτήσεων που αναβαθμίζεται διαρκώς και ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια.