Κατασχέθηκαν από το Τελωνείο Ζακύνθου 300 λίτρα λαθραία ποτα
«Λαβράκι» φαίνεται πως έβγαλαν οι συχνοί και εντατικοί έλεγχοι που πραγματοποιεί κλιμάκιο του Τελωνείου Ζακύνθου με τη συμμετοχή και άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών σε καταστήματα εστίασης και διασκέδασης αλλά και μπαρ στο νησί.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά μεταξύ των καταστημάτων που ελέγχθηκαν σε τουριστικές περιοχές διαπιστώθηκαν περιπτώσεις λαθρεμπορίας κατά τις οποίες κατασχέθηκαν περισσότερα από 300 λίτρα χύμα οινοπνευματωδών ποτών. Πρόκειται για σημαντική και αποτελεσματική δράση και χτύπημα κατά της λαθρεμπορίας και νόθεσης ποτών με ότι αυτά συνεπάγονται τόσοσ για τη δημόσια υγεία, όσο και τη διαφυγή δασμών και εσόδων.
Σε δυο περιπτώσεις
Σε γενόμενο έλεγχο εντοπίστηκαν και αμέσως κατόπιν και της συνδρομής αστυνομικών μετά από ενημέρωση του Αστυνομικού Διευθυντή και του Εισαγγελέα κατασχέθηκαν ποσότητες ποτών που περιλαμβάνονταν σε 60 μεγάλα πλαστικά δοχεία πέντε λίτρων με διαυγές (λευκό) αλκοολούχο ποτό, βότκα, τζιν, ρουμι, αλλά και λικέρ κανέλα, κουαντρό κ.α τα οποία προορίζονταν για αναπλήρωση κενών φιαλών. Επίσης, όταν ζητήθηκε από τους ελεγκτές διαπιστώθηκε οτι δεν υπήρχαν τιμολόγια αγοράς καθώς και ετικέτες – προβλεπομενες ενδειξεις επι της συσκευασιας.
Λίγες ώρες αργότερα το ίδιο Κλιμάκιο προχώρησε σε ελέγχους και σε άλλο κατάστημα διασκέδασης όπου εντόπισε παρατυπίες και κατάσχεσε 2 μεγάλα πλαστικά δοχεία πέντε λίτρων με διαυγές (λευκό) αλκοολούχο ποτό, βότκα, τζιν, ρουμι, αλλά και λικέρ κανέλα, κουαντρό κ.α τα οποία προορίζονταν για αναπλήρωση κενών φιαλών, καθως επίσης και 10 φιάλες ποτών χωρίς τιμολόγια αγοράς καθώς και ετικέτες – προβλεπομενες ενδειξεις επι της συσκευασιας.
Αναλύσεις και πρόστιμα
Κατά τον έλεγχο που έγινε, πήραν δείγματα από δεκάδες μπουκάλια αλκοολούχων ποτών προκειμένου να υποβληθούν σε εργαστηριακό έλεγχο και να αποδειχθεί εάν πρόκειται ή όχι για νοθευμένα ή παραποιημένα ποτά που προοριζόταν προς κατανάλωση. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα θα προσδιοριστούν οι παραβάσης και επιβληθούν τα ανώτατα όρια των διοικητικών και ποινικών προστίμων που προβλέπονται από την Τελωνειακή νομοθεσία περι λαθραίων και νοθευμένων ποτών.
Έντονο το πρόβλημα
Πρόκειται για ορισμένα ακόμη περιστατικά που θα ακολουθήσουν το δρόμο της Δικαιοσύνης μαζί με τις υπόλοιπες περιπτώσεις ελέγχου σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε τουριστικές περιοχές τόσο από το Τελωνείο, όσο και από το Τμήμα Εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας Ζακύνθου που διενεργήθηκαν κατά την περυσινή και φετινή τουριστική περίοδο.
Ειδικότερα στις τουριστικές περιοχές η συγκεκριμένη κατάσταση είναι ιδιαίτερα έντονη, με τους πολίτες να τονίζουν ότι θα πρέπει να γίνει κάτι ώστε να αλλάξουν τα δεδομένα. Όπως τονίζουν θα πρέπει όλοι και απλοί πολίτες και καταστηματάρχες να προσέξουν τους ξένους επισκέπτες και να τους προσφέρουν την καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών για να διασκεδάσουν και να απολαύσουν το νησί μας.
Παρά τις επισημάνσεις
Υπενθυμίζουμε, πως στην αρχή της τουριστικής περιόδου το θέμα είχε απασχολήσει την καθιερωμένη συνάντηση Αρχών, Υπηρεσιών και Φορέων οι οποίες αναφερόμενες στο πρόβλημα, το χαρακτήρισαν ως το σοβαρότερο.
Η διάθεση αμφίβολης ποιότητας, παράνομα εισαγόμενων ή νοθευμένων οινοπνευματωδών ποτών που καταναλώνουν οι τουρίστες στα κέντρα διασκέδασης και τα μπαρ και η μέθη που ξεκινά πολλές φορές ακόμη και στα ξενοδοχεία είναι το σοβαρότερο πρόβλημα. Όσο για το εάν και κατά πόσο η εντατικοποίηση των ελέγχων θα μειώσει τη θρασύτατη δραστηριοποίηση των επιτηδείων, αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Επιβάλλεται να γίνει αντιληπτό από τους ίδιους τους ανθρώπους που επιχειρούν στην περιοχή, ότι όσο ο σεβασμός στον πελάτη ανεξαρτήτως ηλικίας και η αξιοπρεπής παροχή υπηρεσιών μπορεί να σε εκτοξεύσει, αντίστοιχα η έκπτωση στα παραπάνω μπορεί να ρίξει στα τάρταρα όχι μόνο την επιχείρηση του καθενός ξεχωριστά, αλλά ολόκληρο το νησί.
Και μετά τι;
Ωστόσο, προβληματισμό προκαλεί το θέμα της αποτελεσματικότητας ή μη της διαδικασίας ελέγχου των αλκοολούχων ποτών, εξαιτίας της καθυστέρησης των αποτελεσμάτων καθόσον το Χημείο του Κράτους ανταποκρίνεται με τραγικά αργούς ρυθμούς στα δείγματα που του αποστέλλονται από κάθε αρμόδια υπηρεσία.
Όπως, άλλωστε, έχει επισημανθεί, οι χρόνοι που απαιτούνται μέχρι η Υπηρεσία να λάβει στα χέρια της το αποτέλεσμα της δειγματοληψίας, είναι πολύ μεγαλύτεροι από τη διάρκειας της τουριστικής περιόδου. Δηλαδή είναι αντιστρόφως ανάλογοι με το εύρος διάρκειας της τουριστικής περιόδου και ως εκ τούτου και με το χρονικό σημείο που ο εκάστοτε προμηθευτής ή ιδιοκτήτης “πλήττεται” από τις πράξεις της Διοίκησης (διοικητικό πρόστιμο, μήνυση).
Πηγή: www.imerazante.gr