Έρευνα Newsbomb.gr: Γιατί μποτιλιάρει καθημερινά ο Κηφισός

Οι ειδικοί εξηγούν... Γιατί οι ατελείωτες ουρές ακινητοποιημένων αυτοκινήτων στους δρόμους της Αττικής έπαψαν πλέοννα αποτελούν έκτακτο γεγονός και έγιναν κομμάτι της καθημερινότητας των οδηγών
6'

ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΞΗΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Το φαινόμενο είναι σχεδόν καθημερινό. Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας και γενικότερα του νομού Αττικής, «βουλιάζουν» από αυτοκίνητα που κινούνται με ταχύτητα... χελώνας για πολλά χιλιόμετρα και απελπισμένοι οδηγοί αναρωτιούνται τι ώρα θα φτάσουν στον προορισμό τους.

(Κηφισός)

Ειδικά, ο Κηφισός και η Εθνική Οδός Αθηνών - Λαμίας αλλά και άλλοι μεγάλοι δρόμοι της Αττικής όπως οι λεωφόροι Κηφισίας και Μεσογείων και η παραλιακή είναι απροσπέλαστες σχεδόν καθημερινά και για πολλές ώρες.

(Κηφισίας)

Η κακή κατασκευή του Κηφισού, η αλληλουχία των λωρίδων, ο αριθμός των οποίων αυξομοιώνεται κατά μήκος του δρόμου, η αδιαφορία των οδηγών για τη χρησιμότητα της ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης), είναι οι σπουδαιότεροι λόγοι που τον καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στο νομό Αττικής.

Όπως σημειώνει ο υπαστυνόμος Α' Νικόλαος Ντάνος από την Τροχαία Αττικής, «ο Κηφισός επειδή εξυπηρετεί πολλές περιοχές είναι από τους δρόμους που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως το βλέπουμε και εμείς από τις κάμερες. Είναι κεντρική αρτηρία και το πρόβλημα είναι μόνιμο από την Αττική Οδό έως τα ΚΤΕΛ και στα δύο ρεύματα. Κυρίως το πρωί το μποτιλιάρισμα είναι πολύ μεγαλύτερο», καταλήγει.

«Δεν υπάρχουν λύσεις»

Οι λόγοι που έχει αυξηθεί η κίνηση είναι απλοί και οι εναλλακτικές δυστυχώς ανύπαρκτες, όπως σημειώνει στο Newsbomb.gr, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και καθηγητής του Πολυτεχνείου, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.

«Ο βασικός λόγος που έχει αυξηθεί η κίνηση τον τελευταίο καιρό, είναι ότι περιορίζεται η αβεβαιότητα των πολιτών σχετικά με την οικονομική ζωή τους. Ο κόσμος νιώθει μια σχετική οικονομική σταθερότητα τον τελευταίο χρόνο, θεωρεί ότι επέστρεψε σε μια σχετική κανονικότητα και πλέον παίρνει το αυτοκίνητό του προκειμένου να μετακινηθεί. Βέβαια, αν αυξηθεί τους επόμενους μήνες και πάλι η τιμή της βενζίνης είναι πιθανό να αφήσουν οι πολίτες τα αυτοκίνητά τους.

Αντίστοιχα, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δεν έχουν επανέλθει στην προ κρίσης εποχή, αντίθετα η κατάσταση είναι χειρότερη. Τα Μέσα λόγω έλλειψης πόρων αδυνατούν πλέον να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των πολιτών. Δυστυχώς είναι σε κρίση και θα παραμείνουν έτσι, όπως φαίνεται», προσθέτει ο κ. Κεπαπτσόγλου.

(Συγγρού)

«Ο Κηφισός θα έχει πάντα κίνηση»

«Το φαινόμενο αυτό δεν είναι μοναδικό, δεν συμβαίνει μόνο στην Αθήνα και την Αττική. Σε όλη την Ευρώπη, όπου υπάρχουν τέτοιου τύπου δρόμοι, όπως για παράδειγμα ο Κηφισός, σημειώνονται παρόμοια προβλήματα.

Ο Κηφισός είναι ο μόνος άξονας βορρά - νότου στην περιοχή, θα έχει πάντα κίνηση, ακόμα κι αν είναι πέντε λωρίδες. Η δομή του δρόμου, η αλληλουχία στον αριθμό των λωρίδων, τα ατυχήματα, ο ανθρώπινος παράγοντας (σταματάμε για να χαζέψουμε ένα ατύχημα), οι καιρικές συνθήκες, συνδράμουν στο να προκαλείται μποτιλιάρισμα. Και η πιο μικρή κίνηση χειροτερεύει λόγω μη ύπαρξης υποδομών, οι επιπτώσεις πολλαπλασιάζονται. Είναι καθαρά θέμα χώρου», συμπληρώνει ο καθηγητής.

«Η ριζική λύση για να μην προκαλείται μποτιλιάρισμα είναι να μην παίρνουμε το αυτοκίνητό μας. Το περπάτημα, το λεωφορείο, το Μετρό πρέπει να είναι η επιλογή μας κάτι που λόγω της κρίσης στα ΜΜΜ, είναι δύσκολο. Μια δεύτερη λύση, είναι να αποφεύγουμε τη μετακίνηση τις ώρες αιχμής, να ξεκινάμε -για παράδειγμα- αν μπορούμε νωρίτερα», καταλήγει ο κ. Κεπαπτσόγλου.

Νέα Οδός: Αυτό είναι το «κλειδί» της αποσυμφόρησης

Η εταιρεία Νέα Οδός από την πλευρά της, που διαχειρίζεται τo αστικό κομμάτι της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από το ύψος της Μεταμόρφωσης Αττικής (στη συμβολή με την Αττική Οδό) και βορείως, επισημαίνει πως αναπόφευκτα οι εκάστοτε επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες στο τμήμα που διαχειρίζεται το δημόσιο από τη Μεταμόρφωση Αττικής και νοτίως μέχρι και τον κόμβο Φαλήρου, επηρεάζουν και τις κυκλοφοριακές συνθήκες επι των οριών του βορειότερου τμήματος.

Απαντώντας σε ερώτηση του Newsbomb.gr για τους λόγους που η εικόνα αλλάζει άρδην από τη Μεταμόρφωση και επάνω, το γραφείο τύπου της εταιρίας τονίζει πως η διαχείριση της κυκλοφορίας, καθώς και η συντήρηση της υποδομής εντός των ορίων του έργου παραχώρησης της Νέας Οδού, ευθύνονται για αυτή τη διαφοροποίηση.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην απάντησή του «η άμεση και αποτελεσματική διαχείριση ενός συμβάντος από το προσωπικό της εταιρείας μας, η διευθέτηση της κυκλοφορίας με σήμανση υψηλών προδιαγραφών για την προστασία διερχόμενων και εμπλεκόμενων, η απομάκρυνση οχημάτων από συμβάντα το συντομότερο δυνατό μέσω της ΔΩΡΕΑΝ οδικής βοήθειας που παρέχουμε σε ακινητοποιημένα οχήματα, οι 24ωρες περιπολίες οδικής ασφάλειας που διενεργούνται σε συνδυασμό με την άριστη κατάσταση του οδοστρώματος παίζουν σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό ή μη αναμονών καθημερινά, καθώς και στη μείωση των ατυχημάτων».

Η Νέα Οδός επισημαίνει πως, η διαχείριση της εταιρείας - παρότι δεν εισπράττει διόδια σε εκείνο το τμήμα (απουσία πλευρικών σταθμών στο σύνολο των κόμβων, ακόμη και σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο όπου προβλέπονταν η κατασκευή τους) - είναι επιπέδου κλειστού αυτοκινητοδρόμου και αυτό αντανακλάται και στην κατάσταση της κυκλοφορίας.

Σχολιάζοντας το κυρίως πρόβλημα που εστιάζεται καθημερινά στο τμήμα από τη Μεταμόρφωση και προς Πειραιά, η Νέα Οδός σημειώνει πως αναπόφευκτα επηρεάζει και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που διαχειρίζεται η ίδια καθώς όπως σημειώνει κάποιες μέρες οι αναμονές μεγαλώνουν τόσο πολύ που φτάνουν μέχρι περίπου το ύψος της Λυκόβρυσης. «Δεν γίνεται να μην επηρεαστούμε και να μη επηρεάσουμε (αν κάτι συμβεί εντός των δικών μας ορίων) τα γειτνιάζοντα έργα, δηλαδή την Αττική Οδό και το τμήμα της του Α.Θ.Ε που διαχειρίζεται το δημόσιο. Ατυχήματα δυστυχώς θα συμβαίνουν πάντα. Η παροχή υπηρεσιών οδικής ασφάλειας προς αποφυγή τους και η έγκαιρή αντιμετώπισή τους όταν αυτά σημειώνονται, είναι το κλειδί, ώστε να υπάρχει ο μικρότερος δυνατός αντίκτυπος στην ήδη βεβαρυμμένη καθημερινή κυκλοφορία».

Διαβάστε επίσης:

Καραμπόλα έξι οχημάτων στον Κηφισό - Ουρές χιλιομέτρων