Περικλής Παναγόπουλος: Ποιος ήταν ο εφοπλιστής
Την τελευταία του πνοή άφησε ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, σε ηλικία 84 ετών.
Ο επιχειρηματίας ο οποίος είχε δραστηριοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία στο χώρο της ναυτιλίας αντιμετώπιζε το τελευταίο χρονικό διάστημα, σοβαρά προβλήματα υγείας.
Είχε γεννηθεί στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Σταύρου Παναγόπουλου από την Καλαμάτα και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης.
Ο πατέρας του απεβίωσε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου αν και άλλοι αναφέρουν ότι απεβίωσε στον εμφύλιο πόλεμο ή από βασανιστήρια των Γερμανών στην κατοχή.
Στον ελεύθερο χρόνο του κι ενώ ήταν μαθητής, εργαζόταν σε κρουαζιερόπλοια. Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines, του Ομίλου Ευγενίδη. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.
Το 1965 εγκατέλειψε τον Όμιλο Ευγενίδη και βρέθηκε στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου. Το 1971 αποχώρησε από τη Sun Line και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, Royal Cruise Line. Το 1989 την πουλά και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Το 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.
Οι Επιχειρήσεις Αττικής, μετονομάσθηκαν σε Όμιλος Αttica και στις 13 Φεβρουαρίου 2008 πωλήθηκαν στη MIG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου αντί των 455 εκατ. ευρώ, γιατί «τα πάντα πουλιούνται, όταν η τιμή είναι η σωστή».
Ο Περικλής Παναγόπουλος όμως δεν εγκατέλειψε την ενεργό δράση.
Συνέχισε να έχει έντονη παρουσία στα κοινά της ελληνικής ναυτιλίας και ταυτόχρονα συνέχισε να διοικεί, μαζί με την κόρη του Ειρήνη, τη πρώτη του εταιρία Magna Marine Inc. η οποία διαχειρίζεται τώρα τέσσερα φορτηγά πλοία. Ο υιός του Αλέξανδρος Παναγόπουλος είχε αποχωρήσει νωρίτερα από την οικογενειακή επιχείρηση, αναζητώντας τρόπους να επανέλθει στο χώρο της κρουαζιέρας.
Η απαγωγή που συγκλόνισε
Ο Περικλής Παναγόπουλος έπεσε θύμα απαγωγής στις 12 Ιανουαρίου το 2009 και έμεινε κρατούμενος στα χέρια των δραστών μέχρι και τις 20 του μήνα.
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία» είχε περιγράψει τον προσωπικό του εφιάλτη όπως τον έζησε εκείνες τις 192 ώρες της απαγωγής του.
«Ξεκίνησα με τον οδηγό για το γραφείο μου στη Βούλα όταν ξαφνικά ένα βανάκι μας έκλεισε το δρόμο. Κατέβηκαν τρεις γεροδεμένοι άνδρες, ντυμένοι στα μαύρα και κρατούσαν όπλα. Μας άρπαξαν και μας έβαλαν στο βαν. Μας πήγαν στον σκουπιδότοπο του Υμηττού και στη συνέχεια με έβαλαν στο πορτμπαζ ενός άλλου οχήματος».
Ωστόσο η συνέχεια ήταν ακόμα πιο δύσκολη για τον κ.Παναγόπουλο, αφού στο σημείο που μεταφέρθηκε τον αλυσόδεσαν με χειροπέδες, αλλά και με μία χοντρή αλυσίδα σαν αυτές που χρησιμοποιούν για τις άγκυρες των κότερων. Συνεχίζει λέγοντας πως τον υποχρέωσαν να φορέσει μαύρα ρούχα και κόκκινες χνουδωτές παντόφλες. Μόνη του συντροφιά ένας παλιός καναπές και μία τηλεόραση που έπιανε ένα κανάλι.
Φυσικά η ημέρα που δεν θα ξεχάσει ποτέ ήταν όταν τον άφησαν ελεύθερο, τη νύχτα της 19ης Ιανουαρίου.
«Ο αρχηγεύων της παρέας μου είπε ''Κύριε Παναγόπουλε η γυναίκα σας παλικάρι. Ολα πήγαν καλά. Αν και της είπαμε ότι θα σας ελευθερώσουμε μέσα σε 24 ώρες θα το κάνουμε μέσα στη νύχτα».
Για το θάνατο του συζύγου της, η Κατερίνα Παναγοπούλου, συντετριμμένη, ανέφερε στο facebook:
Διαβάστε επίσης:
Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Αεροχείμαρροι θα «πνίξουν» τη χώρα - Έρχονται καταιγίδες, λάσπη και χαλάζι
Ξαφνικό «κανόνι»: Πτώχευση για γνωστή αεροπορική εταιρεία