Τι ακριβώς θα γίνει με την εργασιακή εφεδρεία από δω και στο εξής

Μεγάλα κενά σε τομείς όπου έχει ήδη εφαρμοσθεί το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας έχουν εντοπισθεί κι έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία οργανισμών, οι οποίοι, εξ αυτού του γεγονότος, από κάποια στιγμή κι έπειτα σηκώνουν τα χέρια ψηλά.
1'

Σύμφωνα με πληροφορίες, το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι αυτό των δημόσιων συγκοινωνιών.

Εκεί, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, υπάρχουν φορές που δεν μπορούν πλέον να «βγουν» κανονικά δρομολόγια, μέσα στη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλα κενά, τα οποία, στο τέλος, ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό.

Κι αυτό ακριβώς το παράδειγμα χρησιμοποιήθηκε στις συζητήσεις με την τρόικα, που έλαβαν χώρα τις τελευταίες μέρες, προκειμένου να πεισθούν τα μέλη της ότι «θα πρέπει να υπάρξει κι ένα μέτρο στην εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας».

Το κακό είναι ότι από την πλευρά των «τροϊκανών» δεν φάνηκε να υπάρχει ιδιαίτερη κατανόηση του προβλήματος.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά συνεχίσθηκε η πίεση για την εντατικοποίηση του μέτρου, ως προς την εφαρμογή του, παρά το γεγονός ότι τόσο από το υπουργείο Εσωτερικών όσο και από το Οικονομικών υποστηρίχθηκε ότι, τουλάχιστον για τον στενό δημόσιο τομέα, τα περιθώρια έχουν εξαντληθεί.

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικώς συμφωνήθηκε, στην παρούσα φάση, να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, αν κι εκεί, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο, τα πράγματα είναι πλέον οριακά.

Πάντως, το γεγονός ότι από το Οικονομικών ανακοινώθηκε ότι θα ζητηθούν αναδρομικά οι αποδοχές από όσους πληρούσαν τις προϋποθέσεις να ενταχθούν σε συνταξιοδοτικό πρόγραμμα και δεν το έκαναν ότι τελικώς «πέρασε» της τρόικας.