ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Έτσι «πιέζει» τα ΜΜΕ η United του Κ. Σβίγκου!
Το μεγάλο κόλπο των διαφημιστικών εταιρειών, προκειμένου να «πιέζουν» αφόρητα – στα όρια της νομιμότητας, όπως τονίζουν άνθρωποι της αγοράς – και να χειραγωγούν τα ΜΜΕ, ήταν η δημιουργία των media shops. Τι είναι και πώς λειτουργούν οι εταιρείες αυτές; Κάθε όμιλος διαφημιστικών εταιρειών οργάνωσε ένα media shop, το οποίο παρεμβάλλεται ανάμεσα στον πελάτη, τη διαφημιστική και το μέσον (εφημερίδα-ραδιόφωνο-τηλεόραση-διαδικτυακός τόπος). Το media shop στην ουσία δεν προσφέρει τίποτα. Δεν έχει δημιουργικό, παραγωγή ή εκτέλεση. Είναι μια εταιρεία που απλά διαχειρίζεται το χρήμα. Πέραν αυτού, όμως, οι συγκεκριμένες εταιρείες πιέζουν διαχειριστικά τα media, διαχειρίζονται τις επιστροφές-επιβραβεύσεις και προωθούν τις όποιες αυθαιρεσίες οργανώνουν οι διαφημιστικές εταιρείες στις οποίες εντάσσονται, προκειμένου να πετύχουν υπερκέρδη.
Ας παρακολουθήσουμε την αποκαλυπτική εξέλιξη μιας τέτοιας υπόθεσης αυθαιρεσίας, σε βάρος του ομίλου DPG, ενδεικτική της νοοτροπίας και της λειτουργίας που έχουν υιοθετήσει οι διαφημιστικές. Ασφαλώς, το newsbomb έχει στη διάθεσή του ολόκληρη την αλληλογραφία που αποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η United (υπό την διεύθυνση του κ. Κ. Σβίγκου) αντιλαμβάνεται τη σχέση υποτέλειας που «οφείλουν» να δηλώνουν τα ΜΜΕ.
Πώς έχει, λοιπόν, η όλη ιστορία; Υπάρχει, από τον Ιούνιο του 2009, χρηματική απαίτηση του διαφημιστικού ομίλου στον οποίο ανήκει η United από τη Didei Α.Ε. (συμφερόντων DPG), την οποία η Didei δεν αναγνωρίζει. Το Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2011(!) ο ΟΠΑΠ εκδίδει δύο εντολές καταχώρησης, ύψους 4.920 ευρώ η καθεμία, προς την εταιρεία Gastone Mode Α.Ε. (άλλη εταιρεία συμφερόντων DPG), μέσω της United, με αντικείμενο την εμφάνιση banner του Οργανισμού στην ιστοσελίδα newsbomb. Κάτω και από τις δύο εντολές δημοσίευσης των διαφημίσεων του ΟΠΑΠ, που φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα, έχει προστεθεί –με τρόπο απολύτως αυθαίρετο- σημείωση της United του Κ. Σβίγκου: «Η ανωτέρω εντολή τελεί υπό την προϋπόθεση ότι θα αποδεχθείτε εγγράφως ότι το κόστος της (σ.σ. εντολής) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, θα κλείσει συμψηφιστικά με ισόποση οφειλή της εταιρείας του ομίλου σας Didei Α.Ε προς την Ashley &Holmes»!
Συμβαίνει, λοιπόν, το εξής απίστευτο: Ο ΟΠΑΠ δίνει διαφήμιση στο newsbomb (ιδιοκτησίας Gastone) και καταβάλλει το κόστος της στη United, η οποία όμως χρησιμοποιεί τα χρήματα του –κρατικής ιδιοκτησίας- Οργανισμού, προκειμένου «με το έτσι θέλω» να εισπράξει μια ανύπαρκτη χρηματική απαίτηση άλλης εταιρείας από τη Didei!
Αυτή είναι η σχέση μεταξύ διαφημιστικών και media και με τον τρόπο αυτό αξιοποιούνται τα ποσά των πελατών και η προβολή τους. Η περίπτωση του κ. Σβίγκου δεν είναι μοναδική, αλλά είναι απολύτως χαρακτηριστική του τι συμβαίνει στην αγορά και γιατί τελικά η κρίση στον χώρο των ΜΜΕ και των διαφημιστικών, έχει πολύ μεγαλύτερο βάθος από αυτό που φαίνεται.