Σε δεινή θέση πλέον η Ολυμπιακή
Με μια αμφίσημη δήλωση υποδέχτηκε ο επικεφαλής του ομίλου MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος την απόρριψη από την Κομισιόν της συγχώνευσης με τη MIG. Δήλωση που γεννά ερωτήματα δεδομένου ότι κατά τον κ. Βγενόπουλο «Η απόφαση της ΕΕ θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για την οικονομία της χώρας μας, θα λειτουργήσει δε υπέρ των συμφερόντων των αλλοδαπών ανταγωνιστών μας».
Και το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι αν με την αναφορά αυτή προαναγγέλλει τη συρρίκνωση αν όχι το λουκέτο της Ολυμπιακής δεδομένου ότι η εταιρία βρίσκεται αντιμέτωπη με πλήθος προβλημάτων. Για το 2010 δεν υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ζημίες συνεχίζονται, ενώ τα ίδια κεφάλαια έχουν υποχωρήσει από το 2009 σε τέτοια επίπεδα που σύμφωνα με το νόμο απαιτείται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Αυτό είναι προφανές ότι επηρεάζει σημαντικά και τη MIG που θα πρέπει να βρει άμεσα λύσεις κεφαλαιακής ενίσχυσης της εταιρίας αν θέλει η Ολυμπιακή να συνεχίσει να λειτουργεί.
Την ίδια στιγμή θα πρέπει να ξεχάσει την ανάκτηση ζημιών ύψους 80 εκ Ευρώ που είχε προαναγγείλει ότι θα επέλθει λόγω της συγχώνευσης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το Μάρτιο του 2010 η MIG παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του 2009, ανέφερε ότι «τα κέρδη μετά από φόρους επηρεάζονται κυρίως από τις ζημίες της Olympic Air καθώς βρίσκεται στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της ως μια νέα αεροπορική εταιρεία. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι με βάση τους όρους συμφωνίας για την συγχώνευση με την Aegean Airlines, η MIG θα επανακτήσει όλες τις ζημίες που πραγματοποιήθηκαν μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης».
Εντυπωσιακό δε, είναι το γεγονός ότι η MIG δεν επεσήμανε τον υπαρκτό όπως αποδείχτηκε κίνδυνο να μην εγκριθεί η συγχώνευση. Επιπλέον υποτίθεται ότι η εξαγορά της Ολυμπιακής έγινε για να αναπτυχθεί αυτόνομα η εταιρία ενώ πολύ γρήγορα οδηγήθηκε σε συμφωνία με την Aegean. Μια συμφωνία που ουδείς ανέμενε δεδομένου ότι κατά την περίοδο όπου η MIG προσπαθούσε να εξαγοράσει την Ολυμπιακή ο κ. Βγενόπουλος εξαπέλυε μύδρους κατά της Aegean.
Είναι χαρακτηριστική ανακοίνωση της MIG που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι "Θα ζητήσουμε από τη νέα Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές να ανοίξει τον φάκελο AEGEAN και να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η Ελληνική Κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές".
Συμπλήρωνε μάλιστα ότι "Σε κάθε περίπτωση η AEGEAN και οι φίλοι της πρέπει να καταλάβουν ότι το πάρτι τελείωσε και ότι οι αερομεταφορές εκτός από κερδοσκοπική επιχείρηση είναι και κοινωνικό αγαθό". Προφανώς όλα αυτά στη συνέχεια ξεχάστηκαν από τον κ. Βγενόπουλο…
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ολυμπιακή αλλά και η Aegean αντιμετωπίζουν και τον κίνδυνο να βρεθούν αντιμέτωπες με την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Και αυτό διότι έχουν γίνει ήδη καταγγελίες από το Νίκο Σηφουνάκη για συντονισμό δρομολογίων. Η Olympic Air ήδη είναι ζημιογόνα από το 2009 που εξαγοράστηκε από τη MIG, καθώς στη συγκεκριμένη οικονομική χρήση, τα αποτελέσματά της διαμορφώθηκαν σε ζημίες 135 εκ. ευρώ.
πηγή: newscode.gr
διαβάστε επίσης: Η Κομισιόν απαγόρευσε την συγχώνευση Olympic – Aegean