Αλήθειες και ψέματα γύρω από τα αεροπορικά ταξίδια
Είναι αλήθεια ότι για πολλούς ανθρώπους τα αεροπορικά ταξίδια δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο.
Πολλές φοβίες συνδέονται με αυτά και πολλά άτομα τα αποφεύγουν λόγω κακής ψυχολογίας παρά το γεγονός ότι θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα μεταφορικά μέσα. Ας αποκαταστήσουμε, λοιπόν, την αλήθεια για όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα αεροπορικά ταξίδια.
1. Μεθάμε πιο γρήγορα όταν πίνουμε μέσα στο αεροπλάνο;
Είναι αλήθεια ότι ένα ποτήρι κόκκινο κρασί «χτυπάει» πολύ πιο γρήγορα στον αέρα από ό,τι στη γη, λόγω της έλλειψης οξυγόνου στο αεροπλάνο.
2. Γιατί δεν υπάρχει σειρά «13» στα αεροπλάνα;
Αντί να τρομάζουν τους προληπτικούς ταξιδιώτες, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αποφασίσει να παραλείπουν τη σειρά 13 από τα αεροσκάφη τους. Η Lufthansa, επίσης, έχει παραλείψει τη σειρά 17, ειδικά για τους Ιταλούς, που θεωρούν αυτό το νούμερο γρουσούζικο.
3. Αποφεύγουν τα αεροπλάνα το τρίγωνο των Βερμούδων;
Ο θρύλος λέει ότι πάνω από 1.000 αεροπλάνα και πλοία εξαφανίστηκαν, ενώ διέσχιζαν ή περνούσαν πάνω από την περιοχή μεταξύ των Βερμούδων, Πουέρτο Ρίκο και Φλόριντα. Έτσι, μάλλον θα προτιμούσατε κι εσείς από τον πιλότο σας να αποφύγει αυτή την περιοχή. Αλλά δεν θα το κάνει, ούτε το έχουν κάνει ποτέ πιλότοι.
4. Γιατί οι τουαλέτες στο αεροπλάνο έχουν τασάκι, ακόμη κι αν το κάπνισμα στα αεροπλάνα έχει απαγορευτεί εδώ και σχεδόν 15 χρόνια;
Η κυβερνητική υπηρεσία FAA των ΗΠΑ αναφέρει ότι όλα τα αεροπλάνα πρέπει να έχουν τασάκια και αυτό έχει εγκριθεί από τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων. Ο κανόνας αυτός τέθηκε σε ισχύ μετά από ένα ατύχημα που έγινε από ένα τσιγάρο το 1973. Έτσι ακόμα κι αν το κάπνισμα στα αεροπλάνα έχει απαγορευτεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, εξακολουθούν να υπάρχουν σταχτοδοχεία, σε περίπτωση που κάποιος καπνιστής ενδώσει στο πάθος του και πάρει το ρίσκο να ανάψει τσιγάρο μέσα στο αεροπλάνο.
5. Το πλήρωμα θαλάμου πρέπει να έχει συγκεκριμένο σωματότυπο και αναλογίες;
Οι περιορισμοί σε ύψος και εμφάνιση ισχύουν σε όλες ανεξαιρέτως τις εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο, με κάποιες διαφοροποιήσεις ανά εταιρεία. Έτσι, το πλήρωμα καμπίνας πρέπει να έχει συγκεκριμένο ύψος ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της καμπίνας αλλά να μην είναι και τόσο ψηλό ώστε να δυσκολεύεται να κινηθεί στο χώρο
6. Μπορεί ένας κεραυνός να προκαλέσει αεροπορικό δυστύχημα;
Μπορεί να σκέφτεστε ότι ένα μεγάλο όχημα από μέταλλο που πετά μέσα από μια καταιγίδα είναι πιθανός στόχος για κεραυνούς. Κεραυνοί χτυπάνε κάθε εμπορικό αεροπλάνο κατά μέσο όρο μία φορά το χρόνο. Αλλά μην ανησυχείτε(!), το τελευταίο ατύχημα που έγινε λόγω αυτού ήταν το 1967.
7. Θα μπορούσε να εκραγεί ένα αεροπλάνο αν κάποιος πυροβολούσε εν ώρα πτήσης;
Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι πως εξαρτάται από το πού θα χτυπήσει η σφαίρα. Εάν μια σφαίρα περάσει έναν τοίχο του αεροπλάνου, μπορεί και να μη συμβεί τίποτα. Η πίεση της καμπίνας θα αντισταθμίσει οποιαδήποτε διαρροή από την τρύπα. Εάν η σφαίρα περάσει μέσα από ένα παράθυρο, αυτό είναι λίγο πιο ανησυχητικό. Ο αέρας ορμά έξω από το παράθυρο και μπορεί να πάρει μαζί του διάφορα αντικείμενα που δεν είναι δεμένα.
8. Υπάρχει περίπτωση να ζαλιστούμε από το οξυγόνο που παρέχουν οι μάσκες έκτακτης ανάγκης;
Ενώ το οξυγόνο θα μπορούσε τεχνικά να μας κάνει να νιώσουμε λίγο πιο «φτιαγμένοι», ένα ποσοστό 100% οξυγόνου θα μπορούσε να μας σκοτώσει. Αυτό που προκαλεί ζαλάδα και «έξαψη» είναι η απώλεια του οξυγόνου.
9. Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν επιτρέπεται να σηκωθεί όρθιος όταν ο πιλότος είναι στην τουαλέτα;
Όταν η ένδειξη για τη ζώνη ασφαλείας είναι αναμμένη, όλοι οι επιβάτες πρέπει να παραμένουν καθισμένοι. Παρά τα όσα ίσως πιστεύετε, ένας λόγος μπορεί να είναι και το ότι ο πιλότος βρίσκεται στην τουαλέτα. Ο επικεφαλής από τα μέλη του πληρώματος θαλάμου επιβατών θα επιτηρεί την πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης για την αποφυγή οποιασδήποτε εφόδου στο πιλοτήριο.
10. Μπορεί τα κινητά τηλέφωνα (ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές), να προκαλέσουν πραγματικά προβλήματα σε ένα αεροπλάνο;
Το αγαπημένο σας iPad από μόνο του δεν θα μπορούσε να προκαλέσει παρεμβολή στα συστήματα πλοήγησης του αεροσκάφους. Αν, όμως, όλοι είχαν τα κινητά και τις ηλεκτρονικές συσκευές τους ανοιχτές τότε η συνδυασμένη παρέμβαση θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα.
11. Οι θέσεις που βρίσκονται πλησιέστερα προς τις εξόδους κινδύνου είναι πιο ασφαλείς σε περίπτωση ατυχήματος;
Αν και ο παραπάνω χώρος για τα πόδια είναι πολυτέλεια, οι θέσεις αυτές δεν είναι ουσιαστικά πιο ασφαλείς σε περίπτωση αεροπορικού δυστυχήματος. Ατυχήματα συμβαίνουν σε αεροσκάφη για μια σειρά από διαφορετικούς λόγους, γεγονός που καθιστά αδύνατον να πούμε ότι μία θέση είναι πιο ασφαλής από οποιαδήποτε άλλη.