Ο διαδικτυακός θυμός είναι κολλητικός
Ο θυμός είναι το πιο κολλητικό συναίσθημα και εξαπλώνεται σαν πυρκαγιά ιδικά στο διαδίκτυο, από χρήστη σε χρήστη, μετά τα αρχικά θυμωμένα online μηνύματα σχετικά με κάποιο θέμα ή περιστατικό, σύμφωνα με μια νέα κινεζική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Μπεϊχάνγκ, με επικεφαλής τον Ρούι Φαν, σύμφωνα με τη βρετανική «Ιντιπέντεντ», ανέλυσαν περίπου 70 εκατ. μηνύματα του μεγάλου κινεζικού κοινωνικού δικτύου Weibo, αντίστοιχου του Twitter, τα οποία προέρχονταν από περισσότερους από 200.000 χρήστες και αφορούσαν μια περίοδο έξι μηνών.
Η μελέτη συνέκρινε τα online μηνύματα με βάση το βασικό συναισθηματικό περιεχόμενό τους (οργή, λύπη, χαρά, αηδία) και σε ποιο βαθμό επηρέαζαν άλλους χρήστες να εκφράσουν ανάλογα συναισθήματα με δικά τους πλέον μηνύματα. Το βασικό συμπέρασμα ήταν ότι στον ψηφιακό κόσμο κανένα άλλο συναίσθημα δεν έχει τόσο μεγάλη επιρροή όσο ο θυμός.
Η μελέτη καταλήγει με το συμπέρασμα ότι «ο θυμός παίζει ένα μη αμελητέο ρόλο στην μαζική προπαγάνδιση αρνητικών ειδήσεων για την κοινωνία».