Όλα όσα οι πιλότοι θα ήθελαν να ξέρουμε!

Διαβάστε τι θα ήθελε ο κάθε πιλότος να γνωρίζετε για την ασφάλεια μιας πτήσης!
3'


Για το τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από την πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης, οι μόνοι άνθρωποι που μπορούν να σας πληροφορήσουν είναι οι πιλότοι.

1. Οι αναταράξεις είναι ενοχλητικές, αλλά δεν είναι θέμα ασφάλειας.

Οι πιλότοι διαβεβαιώνουν ότι πραγματικά δε χρειάζεται να ανησυχείτε. Αν και οι αναταράξεις είναι μακράν η νούμερο ένα ανησυχία πολλών επιβατών, οι κυβερνήτες το θεωρούν παράξενο, καθώς για εκείνους είναι θέμα «άνεσης» και όχι ασφάλειας.

Τα αεροσκάφη υπόκεινται σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, κατά τη διάρκεια της δοκιμής τους –πολύ πιο δύσκολες από ό, τι οι πιο έμπειροι πιλότοι θα μπορούσαν να ζήσουν. Στη σπάνια περίπτωση που κάποιος επιβάτης μπορεί να τραυματιστεί κατά τη διάρκεια αναταράξεων, αυτό είναι συνήθως επειδή θα έχει παραλείψει να φορέσει τη ζώνη ασφαλείας –σύμφωνα με την ένδειξη.

2. Η απογείωση έχει κάποιο ρίσκο. Είναι όμως ιδιαίτερα μικρό.

Κανένας πιλότος δε θα πει ποτέ ότι οποιοδήποτε μέρος της διαδικασίας μιας πτήσης δεν είναι ασφαλές, αλλά όλοι παραδέχονται ότι η απογείωση είναι το πιο κρίσιμο κομμάτι της. Το αεροπλάνο είναι βαρύ, γεμάτο καύσιμα, πετά σε σχετικά χαμηλή ταχύτητα και οι μηχανές βρίσκονται σε πλήρη ισχύ. Μια μηχανική βλάβη λίγο μετά την απογείωση, απαιτεί γρήγορη αναγνώριση της κατάστασης και αποκατάσταση.

3. Μόλις το αεροσκάφος βρεθεί στο ύψος που πρέπει, οι πιλότοι δεν έχουν συνεχώς τα μάτια τους κολλημένα στο τζάμι.

Όταν το αεροσκάφος έχει φτάσει στο ύψος πλεύσης του, δεν είναι απαραίτητο για τους πιλότους να παρακολουθούν τον ορίζοντα αυστηρά. Εκτός από την επικοινωνία με τον πύργο έλεγχου και την παρακολούθηση του αεροσκάφους, οι πιλότοι μπορούν να διαβάζουν την εφημερίδα τους ή να λύνουν σταυρόλεξο!

Το να ασχολούνται με διάφορα πράγματα, κάνει τους πιλότους να βρίσκονται σε εγρήγορση. Άλλες φορές πάλι, όταν ο ήλιος είναι πολύ ισχυρός, μπορεί οι πιλότοι να βάζουν συνειδητά κάτι μπροστά στο τζάμι για να καλύπτει το έντονο φως. Με τον αυτόματο πιλότο, στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται να κοιτάει κανείς έξω από τα παράθυρα, μέχρι λίγο πριν την προσγείωση.

4. Ο αυτόματος πιλότος δεν αντικαθιστά ποτέ τον πραγματικό πιλότο.

Αν υπάρχει μια μεγάλη αναλήθεια για τις πτήσεις, αυτή είναι ότι ο αυτόματος πιλότος φροντίζει για τα πάντα, κάτι που πρόκειται για εντελώς παραπλανητική άποψη. Αν και η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου -η οποία βοηθά στα πάντα, από κάθετη και οριζόντια πλοήγηση, μέχρι έλεγχο της ταχύτητας- μπορεί να βελτιώσει τις ικανότητες του πιλότου, αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί κανείς να μπει στο αεροπλάνο και να πατήσει ένα κουμπί για να «πετάξει». Επιπλέον, οι τύποι των αεροπλάνων είναι πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους και απαιτούν ειδική εκπαίδευση με προσομοιωτή.

5. Οι επιβάτες πραγματικά χρειάζεται να απενεργοποιούν τα κινητά τους.

Αν και είναι σχεδόν απίθανο ένα σήμα από κινητό τηλέφωνο να επηρεάσει τα συστήματα του αεροσκάφους και τη διαβίβαση δεδομένων, είναι καλύτερα να λαμβάνονται όλες οι προφυλάξεις. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να είναι πάντα απενεργοποιημένα ή σε «λειτουργία αεροπλάνου», η οποία απενεργοποιεί οποιαδήποτε ασύρματα χαρακτηριστικά (σύμφωνα με τους κανονισμούς των αεροπορικών εταιρειών), ενώ σας επιτρέπει να ακούτε μουσική ή να βγάζετε φωτογραφίες.

Η έκκληση να κλείνετε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές, κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης ωστόσο, είναι μια διαφορετική ιστορία. Ο σημαντικότερος λόγος που ζητάνε να αποθηκεύσετε το laptop σας είναι για να μην προκαλέσει κάποιο τραυματισμό σε περίπτωση ξαφνικής επιτάχυνσης του αεροσκάφους, ενώ για τα MP3 players δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αλλά συνήθως ζητάνε να τα κλείσετε για να μπορείτε να ακούτε τις οδηγίες ασφαλείας.