Γιατί τα ρολόγια δείχνουν πάντα την ίδια ώρα στις διαφημίσεις;
Είναι κάτι στο οποίο όχι μόνο δεν έχετε δώσει πολλή σημασία, αλλά ίσως και να μην το έχετε καν παρατηρήσει.
Πίσω ωστόσο από τη… συνωμοσία του 10:10 ή 22:10 (όπως το πάρει κανείς) που δείχνουν όλα τα ρολόγια των διαφημίσεων κρύβονται δύο βασικοί λόγοι.
Γιατί λοιπόν ο χρόνος σταμάτησε για τους ωρολογοποιούς;
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρίας λιανικής πώλησης ρολογιών Tourneau, Andrew Block, οι δείκτες δείχνουν τη συγκεκριμένη και μόνο ώρα, προκειμένου κυρίως «να πλαισιώσουν το εμπορικό σήμα και λογότυπο της μάρκας του ρολογιού», που βρίσκονται συνήθως στο επάνω μέρος του καντράν.
Κάτι λογικό αν το σκεφτεί κανείς, αφού αν το ρολόι έδειχνε 12:00 θα έκρυβε το λογότυπο. Παράλληλα, σύμφωνα με τους ειδικούς του marketing, το ρολόι, όσο καλό και ακριβό και να 'ταν, δεν θα έδειχνε τόσο ελκυστικό στο μάτι, «πιπιλίζοντας» το μυαλό σας να το αγοράσετε!
«Είναι σαν άγραφος κανόνας συμμετρίας. Ο καθένας σχεδόν αντιλαμβάνεται πως ένα ρολόι πρέπει να φωτογραφηθεί δείχνοντας 10:10», τονίζει ο Block στους New York Times, σημειώνοντας πως η συγκεκριμένη ώρα πείθει περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές να βάλουν το χέρι στην τσέπη.
Αξίζει μάλιστα, τέλος, να σημειωθεί ότι παλαιότερα τα ρολόγια έδειχναν 8:20, ώρα η οποία επέτρεπε να φανεί το λογότυπο, ωστόσο το γεγονός ότι οι δείκτες έδειχναν προς τα κάτω θεωρήθηκε αρνητικό.
«Είναι κάτι σαν το χαρούμενο και το θλιμμένο πρόσωπο», εξηγεί ο Block…