Εφευρέτες που σκοτώθηκαν από τις... εφευρέσεις του (pics+vids)

Οτιδήποτε απολαμβάνουμε σήμερα, αποτελεί μία εφεύρεση κάποιου «φωτεινού» εγκεφάλου.
pixabay
4'

Οι εφευρέσεις έχουν αποτελέσει σημαντικά «εργαλεία» τόνωσης της οικονομικής ανάπτυξης και της παραγωγικότητας από την αυγή του ανθρώπου.

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, ο εφευρέτης είναι συχνά αυτός που πραγματοποιεί την πρώτη δοκιμή αυτών των εφευρέσεων.

Κάποιες φορές όμως κάτι δεν πήγε καλά, με αποτέλεσμα οι δοκιμές, να αποδείχνουν μοιραίες για τη ζωή τους των εφευρετών.

Δείτε παρακάτω έξι άνθρώπους που έχασαν τη ζωή τους δοκιμάζοντας τα… δημιουργήματά τους...

Φρανζ Ράισελτ

Στις 4 Φεβρουαρίου του 1912 ο γεννημένος στην Αυστρία, Γάλλος ράφτης Φρανζ Ράισελτ (Franz Reichelt) σκαρφάλωσε στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ φορώντας μια στολή πτήσης δικής του… έμπνευσης.

Ο ίδιος είχε ενημερώσει τις γαλλικές Αρχές ότι σχεδίαζε να δοκιμάσει τη στολή σε μια κούκλα, όμως όταν ανέβηκε στον πύργο ανακοίνωσε ότι θα πηδούσε εκείνος.

Οι φίλοι του προσπάθησαν να του αλλάξουν γνώμη, επισημαίνοντας ότι οι κλιματολογικές συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες, καθώς και άλλους λόγους για τους οποίους δεν έπρεπε να τολμήσει το άλμα, όμως ο Ράισελτ ήταν αποφασισμένος.

Μάλιστα, ήταν τόσο σίγουρος για τη δημιουργία του που δε θα χρησιμοποιούσε καν σχοινί ασφαλείας και δε θα ελάμβανε κανένα άλλο προστατευτικό μέτρο.

«Θέλω να πειραματιστώ εγώ ο ίδιος, χωρίς κόλπα, για να αποδείξω την αξία της εφεύρεσής μου» είχε πει στους δημοσιογράφους.

Οι εφημερίδες της εποχής περιέγραφαν τη «στολή-αλεξίπτωτο» ως «λίγο πιο ογκώδη από καθημερινά, κοινά ρούχα, που μοιάζει με ένα μανδύα με μια τεράστια κουκούλα από μετάξι».

Στις 8:22 το πρωί ο Ράισελτ βρισκόταν στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ. Φόρεσε τη στολή του και… πήδηξε στο κενό. Το γεγονός παρακολουθούσαν 30 δημοσιογράφοι, δύο κινηματογραφιστές (ένας επάνω στον πύργο και ένας στο έδαφος), καθώς και αρκετός κόσμος.

Το αλεξίπτωτο «αγκάλιασε» το σώμα του σχεδόν αμέσως και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα εκείνος… κείτονταν στο έδαφος, πέφτοντας από ύψος 60 μέτρων και αφήνοντας πίσω του έναν κρατήρα βάθους 20 εκατοστών.

Το Popular Mechanics στο τεύχος που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο του 1912 ανέφερε ότι «το σώμα του ήταν μια άμορφη μάζα, όταν το περισυνέλεξε η αστυνομία. Ήταν ήδη νεκρός όταν έφτασαν δίπλα του οι πρώτοι θεατές».

Δείτε το βίντεο-ντοκουμέντο της εποχής

Η αυτοψία που έγινε αργότερα έδειξε ότι πέθανε από καρδιακή προσβολή κατά την πτώση!

Χένρι Σμολίνσκι

Ο μηχανικός Χένρι Σμολίνσκι (Henry Smolinski) ήθελε να κατασκευάσει ένα εμπορικά βιώσιμο, ιπτάμενο αυτοκίνητο. Έτσι παράτησε τη δουλειά του στη Northrop και ξεκίνησε να εργάζεται στην Advanced Vehicle Engineers.

Το 1973 η εταιρεία είχε κατασκευάσει δύο πρωτότυπα οχήματα, που ονόμασε AVE Mizars, ενώνοντας το πίσω μέρος ενός αεροσκάφους Cessna Skymaster –που μπορούσε να συνδέεται και να αποσυνδέεται από το αυτοκίνητο- με ένα Ford Pinto.

Τόμας Μίντγκλι

Ο Τόμας Μίντγκλι (Thomas Midgley, Jr.), ένας Αμερικανός μηχανικός και χημικός, ο οποίος κατοχύρωσε πάνω από 100 πατέντες κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Όταν σε ηλικία 51 ετών νόσησε από πολιομυελίτιδα κατασκεύασε ένα σύστημα από σχοινιά και τροχαλίες που διευκόλυνε τους άλλους να τον σηκώνουν από το κρεβάτι.

Κάρελ Σούτσεκ

Το 1984 ο Τσεχοσλοβάκος κασκαντέρ Κάρελ Σούτσεκ (Karel Soucek) πέρασε τους καταρράκτες του Νιαγάρα μέσα σε ένα ειδικά διαμορφωμένο βαρέλι 2,7 μέτρων μήκους και διαμέτρου 2 μέτρων.

Βγήκε ζωντανός από το παράτολμο εγχείρημά του, παρότι τραυματίστηκε αρκετά.

Έτσι, αποφάσισε να χτίσει ένα μουσείο αφιερωμένο στον εξοπλισμό που χρησιμοποίησε.

Για να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό έπεισε μια εταιρεία να γίνει χορηγός του σε ένα άλλο… παράτολμο εγχείρημα: να ρίξει το βαρέλι από ύψος 55 μέτρων από την κορυφή του Houston Astrodome μέσα σε μια δεξαμενή με νερό… με τον ίδιο μέσα!

Στις 20 Ιανουαρίου του 1985 το βαρέλι με τον 37χρονο Soucek μέσα, χτύπησε στο χείλος της δεξαμενής αντί να πέσει μέσα στο νερό.

Ο κασκαντέρ τραυματίστηκε πολύ σοβαρά στο κεφάλι, το στήθος και την περιοχή της κοιλιάς από τη συντριβή και πέθανε στο νοσοκομείο λίγο αργότερα.

Γουίλιαμ Νέλσον

Στις 3 Οκτωβρίου του 1903 ο 24χρονος υπάλληλος της General Electric, Γουίλιαμ Νέλσον (William Nelson), πήρε το νέο μηχανοκίνητο ποδήλατο που είχε εφεύρει για μια δοκιμή.

Βαλεριάν Αμπακόφσκι

Ο Βαλεριάν Αμπακόφσκι (Valerian Ivanovich Abakovsky) σε ηλικία 25 ετών εφηύρε το Aerowagon, ένα συρμό υψηλής ταχύτητας εξοπλισμένο με ένα κινητήρα αεροσκάφους και έλικα έλξης, ο οποίος είχε σχεδιαστεί για να μεταφέρει σοβιετικούς αξιωματούχους από και προς τη Μόσχα.

Στις 24 Ιουλίου του 1921 μια ομάδα κομμουνιστών, μεταξύ αυτών ο Abakovsky, ο Φύοντορ Σέργζιβ και πέντε ακόμη, πήραν το Aerowagon για μια δοκιμαστική βόλτα.