Έρχονται απολύσεις σε ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ώρα των απολύσεων στον ΟΣΕ έχει φτάσει. Στο βωμό της ανάγκης...

3'

Η ώρα των απολύσεων στον ΟΣΕ έχει φτάσει. Στο βωμό της ανάγκης για ιδιωτικοποιήσεις και μπροστά στον κίνδυνο να χαθούν οι Γάλλοι επενδυτές, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει το σενάρια της απόλυσης περίπου 600 εργαζόμενων από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ικανοποιώντας πλήρως το αίτημα των δανειστών της χώρας.

Οι διαπραγματεύσεις με τη γαλλική πλευρά, που έχουν ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο, έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, αλλά η εμπλοκή του προσωπικού παραμένει. Οι μετατάξεις δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα και έτσι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζουν να έχουν πάνω από 5.000 εργαζόμενους, αριθμός απαγορευτικός για τους Γάλλους επενδυτές.

Απόλυτα έγκυρες πληροφορίες από τη γαλλική πλευρά επιβεβαιώνουν το αίτημα της περαιτέρω εξυγίανσης, συνδέοντας ενδεχόμενη μελλοντική συνεργασία, με περικοπές περίπου 600 θέσεων εργασίας. Με τις ιδιωτικοποιήσεις να έχουν «παγώσει», το οικονομικό επιτελείο ψάχνει απεγνωσμένα επενδυτές, για να πείσει την ΕΕ ότι το πρόγραμμα εξυγίανσης της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Μπροστά σε αυτό το διακύβευμα, κινδυνεύουν 600 εργαζόμενοι να μείνουν στον δρόμο…

Οι επαφές με εκπροσώπους των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF) και της ALSTOM Transport έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούλιο, όταν ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον ίδιο τον υπουργό Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, επισκέφθηκε το Παρίσι για συνομιλίες με την απέναντι πλευρά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Dominique Bussereau, είχε δηλώσει τότε ότι «αυτή τη στιγμή το δίκτυο της Ελλάδας δεν είναι ανεπτυγμένο. Θα θέλαμε να δούμε μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων να διατρέχει όλη την Ελλάδα», υποδηλώνοντας έτσι έμπρακτα το γαλλικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας.

Οι Γάλλοι έχουν ξεκαθαρίσει ότι εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θέλουν να αξιοποιήσουν και την γραμμή του προαστιακού σιδηρόδρομου, αρκεί να επεκταθεί ως το Λαύριο, με βάση κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Στην περίπτωση αυτή, αναλαμβάνουν όλη την γραμμή και φυσικά καρπώνονται μεγαλύτερα οφέλη από το διαμετακομιστικό εμπόριο, αφού είναι γνωστό ότι το λιμάνι του Λαυρίου πρόκειται να αναβαθμιστεί σημαντικά, για να αποσυμφορηθεί ο Πειραιάς. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για να γίνουν όλα τα παραπάνω είναι να «θυσιαστούν» 600 θέσεις εργασίας.

Είναι άγνωστο ως αυτή τη στιγμή αν θα προκύψει νέος γύρος μετατάξεων στον Οργανισμό, αφού τόσο οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και το υπουργείο Μεταφορών κρατούν «κλειστά χαρτιά». Με δεδομένο όμως ότι πλέον ο ΑΣΕΠ αποκτά και ένα ρόλο απομάκρυνσης προσωπικού, που δεν πληροί κάποια ακαθόριστα κριτήρια, είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να μειωθούν οι εργαζόμενοι δια αυτής της οδού.

Ας σημειωθεί ότι με την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή, πέρσι το φθινόπωρο, που προβλέπει την ίδρυση Εθνικής Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, οποιοσδήποτε ιδιώτης θα μπορεί να υποβάλλει σχετικό αίτημα και να ξεκινήσει να εκτελεί μεταφορικό έργο, ταυτόχρονα με τον ΟΣΕ, με αρχή τις εμπορευματικές μεταφορές ή να αγοράσει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τώρα πια όμως, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να πουληθεί στο σύνολό της, αρκεί να βρεθεί αντίστοιχος αγοραστής. Συνεπώς, ετοιμάζεται πωλητήριο των ελληνικών σιδηροδρόμων, μαζί με «ταφόπλακα» σε 600 θέσεις εργασίας.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή