Συντριβή Airbus: Την πλήρη διερεύνηση των αιτιών ζητά η ΙΑΤΑ
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) έκανε έκκληση σήμερα, με ανακοίνωσή της, για την πλήρη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος που σημειώθηκε στις γαλλικές Άλπεις, προκειμένου να ληφθούν μέτρα για να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον.
"Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί πλήρως η έρευνα για να καθορίσουμε τα μέτρα που μπορούν να αποτρέψουν την επανάληψη μιας τέτοιας τραγωδίας", υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της ΙΑΤΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα στη Γενεύη.
Η Διεθνής Ένωση σημειώνει ότι "τα συμφέροντα της αεροπορικής ασφάλειας εξυπηρετούνται καλύτερα με αποφάσεις που βασίζονται στην πληροφόρηση και την πλήρη κατανόηση (των αιτιών) ενός δυστυχήματος ή ενός θέματος που αφορά την ασφάλεια".
Η ΙΑΤΑ τονίζει εξάλλου ότι τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες και αφορούν κατά κύριο λόγο τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι "χαρακτηριστικά της προσέγγισης που έχει η βιομηχανία, η οποία θέτει ως βασική προτεραιότητά της την ασφάλεια".
Υπενθυμίζει όμως ότι "υπάρχει μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσέγγιση όσον αφορά την έρευνα μετά από ένα δυστύχημα, την οποία η βιομηχανία στηρίζει πλήρως".
Μετά την αποκάλυψη ότι ο συγκυβερνήτης του Α320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings πιθανότατα το οδήγησε σκόπιμα στη συντριβή του, πολλές αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να επιβάλουν τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο στις πτήσεις μέσων αποστάσεων. Το μέτρο αυτό ίσχυε ήδη στις ΗΠΑ, ενώ το εφάρμοζαν επίσης η φιλανδική εταιρεία Finnair, η ιρλανδική Ryanair και η ισπανική Iberia. Από σήμερα το υιοθέτησαν επίσης:
-όλες οι γερμανικές εταιρείες: Lufthansa, AirBerlin, Condor, TuiFly και DHL/European Air Transport Leipzig.
-οι αυστριακές εταιρείες Austrian Airlines (θυγατρική της γερμανικής Luftansa) και Flyniki (θυγατρική της Air Berlin).
-οι βρετανικές EasyJet και Thomson Airways (TUI).
-οι καναδικές εταιρείες Air Canada, Air Transat και WestJet
-η γαλλική Corsair International (TUI France)
-η λετονική εταιρεία AirBaltic
-οι σκανδιναβικές Norwegian Air Shuttle και Icelandair
-η ελβετική Swiss (θυγατρική της Lufthansa).
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπλοΐας (EASA) προς το παρόν δεν έχει επιβάλει τη συνεχή παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο όταν ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης αναγκάζονται να βγουν από αυτό, για παράδειγμα για να πάνε στην τουαλέτα.
Στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων συνήθως το πλήρωμα του πιλοτηρίου αποτελείται από τρία πρόσωπα, έναν κυβερνήτη και δύο συγκυβερνήτες, έτσι που στο κόκπιτ να υπάρχουν πάντα τουλάχιστον δύο άτομα.
Αποζημίωση στους συγγενείς των επιβατών του μοιραίου αεροσκάφους
Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα καταβάλουν αποζημιώσεις για τις ανθρώπινες και τις υλικές απώλειες από τη συντριβή του Α320 της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις, ακόμη και αν αποδειχθεί ότι η πτώση του προκλήθηκε σκόπιμα από ένα μέλος του πληρώματος, ανέφεραν σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγές προσκείμενες στην έρευνα.
"Το γεγονός ότι επρόκειτο για αυτοκτονία δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά στα ασφαλιστήρια (...). Δεν τίθενται εξαιρέσεις", εξήγησε μια πηγή του ασφαλιστικού τομέα.